piggrokken Skrevet 21. september #41 Skrevet 21. september Kunne pensjonert meg ifjor da jeg har spart og vært heldig med investeringer med åra (er 44), og fått en god årslønn utbetalt, men jeg fortsatte. Om helsa holder, ser jeg ikke noen forandringer de neste årene. Kanskje trappe litt ned ved 50. Vi får se. Hovedgrunnen er nok at jeg så faren min da jeg vokste opp, som pratet i årevis om hvor mye han gledet seg til pensjonistlivet. Da han endelig ble det, endte det med at han satt ved kjøkkenbordet og ventet på at moren min skulle komme hjem. Han døde etter 18 måneder som pensjonist. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september #42 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tror det aller beste er å ha en jobb man virkelig trives i, opplever mening, utvikling og sosialt fellesskap. Det er mye sunt med en sånn jobb. Å bare ha seg selv å tenke på er ikke bra i lengden. Anonymkode: 1fd1b...c10 Man kan oppleve mening, utvikling og sosialt fellesskap uten jobb. Man trenger heller ikke tenke bare på seg selv fordi man gjør andre ting enn å jobbe. Anonymkode: db654...732 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #43 Skrevet 21. september Ja, definitivt. De siste årene har vært ganske slitsomme med mye omstillinger, ulike eiere i flere land - stadig nye tekniske løsninger etc. Så er jeg også i slutten av femtiåra og sliter med å henge med, rett og slett. Har også en mellomlederstilling som jeg føler at jeg er bare middels kvalifisert til. Merker også at jeg begynner å bli lei av kolleger, mange av de samme jeg har hatt - og de nye er jo 30 år yngre enn meg og det er få jeg av dem jeg har noe til felles med/glede av. Anonymkode: d4024...900 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #44 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Bare bitter? Anonymkode: 9a585...ead Ja. Er du trygda? Anonymkode: 72897...92e 1
Mrs. Random Nick Skrevet 21. september #45 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det? Anonymkode: 96583...472 Ja, men bare frem til jeg fikk en bedre jobb et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 21. september #46 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Er du trygda? Anonymkode: 72897...92e Nei, dessverre Anonymkode: 9a585...ead
c_buk Skrevet 21. september #47 Skrevet 21. september Er glad i jobben min, men hadde sluttet på dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #48 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er dette vanlig blant folk? Det er ikke mange i landet som har schizofrenidiagnoser og de fleste av dem har ikke løyet. Jeg for eksempel er virkelig syk og dette provoserer meg. Anonymkode: 16b96...1b1 Tragisk utsagn, folk med schizofreni diagnose blir som oftest oppdaget ved lovbrudd ikke fordi de søker hjelp... Anonymkode: 38161...345
AnonymBruker Skrevet 21. september #49 Skrevet 21. september Ville ikke sluttet å jobbe, men kanskje jobbet som vikar, slik at jeg ikke var bundet av noe, og kunne hatt fri lengre perioder, uten å bekymre meg for det økonomiske. Jobber med barn, og er veldig glad i jobben min. Anonymkode: fd64c...355 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #50 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det? Anonymkode: 96583...472 Nei, jeg hadde ikke sluttet å jobbe, jeg hadde bare jobbet med noe annet: jeg hadde vært bonde på heltid, i stedet for bonde på deltid, som innebærer en 150 % jobb minst. Jeg hadde også startet opp med alle de prosjektene, som også kan være inntektsbringene, som jeg drømmer om, men ikke tør og har kapasitet til fordi jeg jobber så mye i den "andre jobben" som er den som gir meg lønn. Så nei, jeg hadde ikke sluttet å jobbe, men jeg hadde gjort mye annen jobb enn den jeg gjør i dag ❤️ Anonymkode: 68c98...e61 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #51 Skrevet 21. september Ja. Er trygdet, men hadde gjort det om jeg ikke var det også. Jobb er noe forbanna herk. Anonymkode: 4c235...07b 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #52 Skrevet 21. september Nei, jeg hadde definitivt fortsatt i jobben min som i dag. Jeg har det kjempegøy på jobb. Anonymkode: 3dcf4...9a0
AnonymBruker Skrevet 21. september #53 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dette vanlig blant folk? Det er ikke mange i landet som har schizofrenidiagnoser og de fleste av dem har ikke løyet. Jeg for eksempel er virkelig syk og dette provoserer meg. Anonymkode: 16b96...1b1 Nei, kun denne gruppen folk jeg ikke orker å kalle vennene mine lengre. Ser absolutt ikke ned på trygdede som er syke som deg, men disse jukser og de ser ned på meg med jobb, så klart jeg er sur. Anonymkode: 72897...92e 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #54 Skrevet 22. september Absolutt. Hadde fått mye bedre tid til husarbeid, matlaging, lese bøker, dra på kafé, reise, trene, friluftsliv etc. Et lett valg. Anonymkode: 43e19...5a4 4
AnonymBruker Skrevet 22. september #55 Skrevet 22. september Nei, jeg har tatt høyere utdanning for å kunne jobbe men hobbyen min, så det hadde jeg omså gjort gratis. Anonymkode: 47b38...fb4
AnonymBruker Skrevet 22. september #56 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror ikke det, har ikke godt av å bare gå hjemme altså. Flere av vennene mine gjør det, de mottar trygd og holder på med astrologi, New age og substanser. Jeg orker dem ikke mer og tenker på droppe dem. Det er mine skattepenger de driver og gosser seg med, og de ser ned på meg fordi jeg er en slave av samfunnet. Jeg vil heller være det enn helt blåst. Anonymkode: 72897...92e Vi på trygd må betale skatt selv vi også. Når du har den tonen mot vennene dine er det dem som burde droppe deg. De på trygd har sin grunn. Anonymkode: 11898...734 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #57 Skrevet 22. september Nei. Jobben gir meg mye innhold, mental trening, og glede. Anonymkode: 7afb8...af3
AnonymBruker Skrevet 22. september #58 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi på trygd må betale skatt selv vi også. Når du har den tonen mot vennene dine er det dem som burde droppe deg. De på trygd har sin grunn. Anonymkode: 11898...734 Av trygda ja... Jeg er helt med på at syke mennesker skal få økonomisk hjelp altså, men å argumentere med at "vi betaler også skatt" blir bare for dumt. Anonymkode: 47b38...fb4 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #59 Skrevet 22. september Liker kollegaene mine, så ville vært litt trist å ikke se dem igjen. Så kanskje jobb to dager i uken eller noe, for å holde kontakten med det sosiale. Og så ville jeg ha funnet noen andre sosiale arenaer, lagsport kanskje, og et treningssenter. Anonymkode: d6119...665
AnonymBruker Skrevet 22. september #60 Skrevet 22. september Hadde glatt slutta å jobbe om jeg kunne! Har en million andre ting jeg heller skulle brukt tiden min på, dissa netflix-seriene ser seg ikke selv. Anonymkode: 378a5...f36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå