AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:15 #1 Skrevet søndag kl. 16:15 Jeg har alltid vært veldig følsom av meg. For meg så innebærer det at kriser i livet påvirker meg noe enormt. Og det skal de jo og forsåvidt. Men jeg klarer ikke å ta en pause på en måte. Til og med ting som kanskje ikke direkte påvirker meg men som skjer i nær familie er med på å sette meg ut av spill. Jeg får mange tunge tanker om fremtiden på vegne av de det gjelder og meg selv. Føler på maktesløshet og tristhet. Bekymrer meg mye. Jeg blir så sliten og lei! Skulle ønske jeg kunne bare skru av følelsene en stund! Hvordan kan man bli flinkere til å skru av følelsen litt? Anonymkode: 5b971...766 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:27 #2 Skrevet søndag kl. 16:27 Hei! Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men ville bare si at jeg kjente meg igjen. Jeg har noen ganger tenkt at det ville vært fint å ha litt mindre empati. Det er slitsomt å bekymre seg, både for seg selv og andre. Jeg prøver å ta et skritt av gangen, når jeg prøver å løse et problem. Slik at jeg fokuserer på det jeg faktisk har gjort, ikke på hele det uendelige problemet. Har du en venn som står midt i en skilsmisse og har en kjip sjef? Vel, du kan ikke løse det, men du kan bestemme deg for å ringe vennen på søndag. Osv. Klem! Anonymkode: 835a7...7a7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:11 #3 Skrevet søndag kl. 18:11 Hvis bekymringer er en stor del av det så finnes det metoder man kan bruke for å lære å bekymre seg mindre. Det jeg tenker på spesifikt er kognitiv terapi og appen Tankevirus. Den er laget av en norsk psykolog og den er gratis. Har brukt den selv og fikk noen aha-opplevelser. Anonymkode: 3624a...3ce
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:09 #4 Skrevet søndag kl. 20:09 https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk-egenpleie/du-kan-lare-a-mestre-egne-folelser Selvregulering er viktig! Og er en skill som kan trenes opp! Lykke til Anonymkode: 84b54...dde 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:35 #5 Skrevet i går, 05:35 Angrer veldig på at jeg ikke bare bestemte meg for å godt humør og se lyst på livet da jeg var 20 selv om jeg ikke var pen ,slank og populær. Positive mennesker har det mye lettere og morsommere! Anonymkode: 09e79...74c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Kjenner meg igjen … vet ikke hva det handler om. Men jeg syns det er vanskelig å slappe av og kose meg osv hvis jeg vet at noe ikke er bra et sted. Anonymkode: 38d21...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå