AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Skrevet 21. september Er det greit med noen caser og å få litt info om hvordan man jobber på avdelingen, eller ville du heller hatt noe mer/annet? hilsen pedleder som skal planlegge foreldremøte Anonymkode: b5a4f...51f
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Skrevet 21. september Presentasjonsrunde av personalet og foreldrene. Trenger ikke være langvarig og kleint, men typisk sånn at man vet hvem som er pappaen til hvem, liksom Info om rutiner på avdelingen Info om hva barnehagen vil at man kan øve på hjemme eller andre tips om hvordan som forelder kan støtte barnets trivsel/mestring i barnehage Kort om det pedagogiske opplegget, f.eks. vise noen bilder eller fortelle litt om hva man jobber til i årsplanen. Litt om foreldresamarbeid/forventninger til foresatte. Hver av disse delene trenger ikke å være lange. På høsten på småbarn har man jo gjerne en gruppe foreldre som aldri har hatt barn i barnehagen før og sikkert har mye spørsmål samtidig som du har de som er på barn to eller barn tre og ikke har samme behovet, men alltid greit å ta en oppfriskningsrunde. Anonymkode: 4d33a...c93 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #3 Skrevet 21. september Jeg hadde mest av alt ønsket meg to forskjellige foreldremøter, et til oss som har barn fra før og et til de nye. Ganske stor forskjell i behov der. Anonymkode: e5b96...c1c 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #4 Skrevet 21. september Helt konkrete tips til påkledning. Hvilke plagg ønsker barnehagen at man har Anonymkode: 71390...682 3
AnonymBruker Skrevet 21. september #5 Skrevet 21. september Omvisning på avdelingen. Presentasjon av ansatte og foreldre. Gjerne også en presentasjon av barna, så vi vet hvem som er hvem. Rutiner på avdelingen. Hvordan dere jobber pedagogisk. Hva dere forventer av foreldre. Er det lov å ha med ene leker? Hva slags klær trenger barna? Hvordan ønsker dere levering skal foregå? Ønsker dere at barna leveres i garderoben, eller kan foreldrene bli med inn på avdelingen? Rutiner ved sykdom og forventninger til foreldre når det gjelder dette. Vis og gå gjennom MyKid eller annen app, regner med barnehagen bruker dette. Vis kort årsplanen, men dette kan foreldre lese mer nøye selv. Vis en oversikt over fridager, dette bør også foreldrene få utdelt eller tilsendt. Ha tid til spørsmål. Anonymkode: 8ffa3...8aa 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #6 Skrevet 21. september Informasjon om barnehagen: ansatte, grupper, evt regler, hvor man finner info, forventinger til foreldrene/forventninger fra dere Presentasjon av foreldrene. Helt kort hvem som er foreldre til hvem og evt alder/hvilken gruppe barnet er i. Foreldre kan presentere seg selv. Påminnelse om viktig info selv om dette kan finnes skriftlig. Regler for mat (allergier, sukker, hvilke måltider de må ta med osv), litt om type klær og yttertøy som er nødvendig, smitte/sykefravær, diverse om henting og levering, hvordan foreldre skal kontakte dere, hvordan foreldre skal ta opp ting (feks ikke gnage på noe, ta en telefon, ekstra møte osv). Anonymkode: e57b5...5da
AnonymBruker Skrevet 21. september #7 Skrevet 21. september Info om rutiner, oversikt over ansatte, oversikt over kontaktinfo. hvilken mat spiser ungene? Hvordan jobber dere for å lære barna både å bli selvstendige men også å være en del av en gruppe. Anonymkode: 89715...b07
Surriball Skrevet 21. september #8 Skrevet 21. september Støtter to forskjellige møter. Kan todeles etter presentasjonsrunde. Har flere unger, trenger ikke å høre om påkledning, dagsrytme og pedagogisk opplegg (det er jo likedan hvert eneste år). Jeg blåser også i kostholdsopplegget, det serveres jo bare det kommunen har å tilby uansett, begrenset hva barnehagen kan påvirke her. Trygghetssirkelen kan man utenat på barn nummer to. Men jeg vil gjerne ha en ukeplan som forteller meg hvilke dager det er matpakke eller smøremåltid/varmmat og tur, for med en gang det er flere enn en unge med ulike matpakkedager så går man fullstendig i surr og safer med å sende med matpakke hver eneste dag. Dersom det skjer noe spesielt, feks nissefest, er det kjekt med en påminnelse et par dager før i en separat melding. Står det bare i månedsplanen, så blir det glemt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Skrevet 22. september Legg merke til at INGEN har skrevet at de ønsker/har behov for disse gruppeoppgavene med presentasjon i plenum! Anonymkode: 73102...963 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #10 Skrevet 22. september Hvordan kostholdet i barnehagen er Anonymkode: 70382...145
AnonymBruker Skrevet 24. september #11 Skrevet 24. september Jeg vil vite hvor mange voksne som er tilstede på avdelingen. Helt enkelt og uten ord som «administrativ tid» og andre ord jeg ikke skjønner hva betyr. Hvor mange er i rommet på dagen? På morgenen og ved henting. I vår barnehage tok de gjennomsnitt på små og store barn!! Og det ble jo ikke riktig. De hadde så og så mange på huset på så og så mange barn. Det føltes ut som de prøvde å dekke over at de var for få voksne. Anonymkode: 4d4f5...250 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå