Gå til innhold

Jeg skulle ønske jeg kunne falt for den første som viste interesse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne finner kjærester overalt og har aldri vært på noen datingapp, og flere er ikke fra øverste hylle når det gjelder hverken utseende eller personlighet, men hun klarer å bli glad i de.

Noen av de er glade i å ruse seg, noen er konstant blakke, noen ser ikke ut i måneskinn og noen er en blanding.

Nylig møtte hun en som ser ut som en hallik fra en film, halvlangt svart tynt bølgete hår med stylingkrem i som gjør at det ser konstant vått ut, men han er en hyggelig fyr synes jeg og han drikker ikke alkohol lenger, så for henne er jo det fint siden hun har erfart mye styr tidligere.

Jeg kunne aldri falt for en fyr med et slikt utseende, for man ser jo utseendet før man blir kjent med de, men skulle ønske at jeg kunne bare presse frem følelser og interesse uansett hvordan fyren var.

Anonymkode: 32bfb...432

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo tydeligvis ikke vært helt vinneroppskrift for henne da!

Men jeg skjønner hva du mener, jeg har noen seriemonogame venner og det virker jo for meg som sjelden forelsker meg som nærmest et mirakel hvordan de kort tid etter brudd har ny kjæreste hver gang. Og det er seriøse og langvarige forhold også, det er ikke bare et mislykket rebound, de møter en ny som de flytter sammen med og alt. Så etter 1-7 år så blir det brudd, og så møter de ny kjæreste innen et par måneder som de er sammen med i noen år. Og den de møtte da de var klare for barn, er den de får barn med og gifter seg med. Og har fine forhold, virker som sjelevenner og alt, ikke noe at de har tatt til takke.

Noen har bare en "bedre" evne til å falle for folk eller noe??

Jeg skulle ikke ønske jeg falt for den første som viste interesse da haha. Men kanskje at jeg hadde hatt LITT lettere for å forelske meg. Bare en smule. 

Anonymkode: 22e39...005

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det har jo tydeligvis ikke vært helt vinneroppskrift for henne da!

Men jeg skjønner hva du mener, jeg har noen seriemonogame venner og det virker jo for meg som sjelden forelsker meg som nærmest et mirakel hvordan de kort tid etter brudd har ny kjæreste hver gang. Og det er seriøse og langvarige forhold også, det er ikke bare et mislykket rebound, de møter en ny som de flytter sammen med og alt. Så etter 1-7 år så blir det brudd, og så møter de ny kjæreste innen et par måneder som de er sammen med i noen år. Og den de møtte da de var klare for barn, er den de får barn med og gifter seg med. Og har fine forhold, virker som sjelevenner og alt, ikke noe at de har tatt til takke.

Noen har bare en "bedre" evne til å falle for folk eller noe??

Jeg skulle ikke ønske jeg falt for den første som viste interesse da haha. Men kanskje at jeg hadde hatt LITT lettere for å forelske meg. Bare en smule. 

Anonymkode: 22e39...005

Min venninne har vel ikke så høye krav til en partner utseendemessig, og så lenge de viser henne interesse, smiler og kanskje spanderer en øl, så faller hun pladask.

Jeg blir forelsket jeg også, men før jeg blir kjent med vedkommende så må jeg like det jeg ser.

Mange mener at det er overfladisk, men man legger jo merke til utseendet før man blir kjent og begynner å snakke med vedkommende, så de som sier at utseende ikke har noe med saken å gjøre, de snakker bare tull eller så vil de bare ha en kjæreste uansett utseende.

En venn av meg har vært på dating apper lenge, og der legger folk ut bilder av seg selv, og han er ofte på date med damer som han først liker utseende på, og når han går inn på deres profil og leser om de, så liker han de mer og tar kontakt.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt lett for å forelske meg, og vært i flere lange forhold, og lite tid mellom forholdene. Hvis jeg skal gjette hvorfor det er sånn, tror jeg det er fordi jeg har en raskere evne til omstilling enn en del andre. Hodet mitt er bare sånn, ok, da er det visst over, og ser på andre. Mine nostalgiske ekser hater det, og har slitt med å la meg gå selv om de slo opp. Jeg er ikke egentlig spontan, jeg liker best rutiner, men det er noe i situasjonen med et (ufrivillig)brudd som gjør meg spontan: da kaster jeg meg rundt, prøver nye ting og møter folk og er nysgjerrig på dem. Jeg tror at hvis jeg ikke hadde fulgt denne impulsen, hadde jeg bikket andre veien og blitt singel for alltid etter et brudd. Sist trodde jeg oppriktig at nå blir jeg langvarig singel, fordi det var nesten bare desillusjonerte folk på appene, men jeg var likevel i nytt forhold få uker etter bruddet. Da hadde jeg brukt de ukene aktivt til å prosessere bruddet, mye vonde drømmer som gjorde at jeg bestemte meg for å aldri ta eksen tilbake. Og jeg møtte noen rett etterpå, og har vært i et forhold siden. Faktisk visste jeg ikke utseendet hans før vi møttes, så jeg ble betatt pga ord. Heldigvis er hans personlighet lik live. Er komfortabel med hvordan han ser ut, men føler ikke at utseendet er hvorfor jeg elsker ham. 

Hvis du er avhengig av et utseende over snittet for å forelske deg, er det ei ærlig sak. Mange er jo det. Er jo også fint for veninna di at du ikke er betatt av kjæresten hennes, og at kjæresten har et ryddig forhold til rus. Mange single over en viss alder har ikke det, så det er absolutt et punkt å se etter. Og virker han hyggelig i tillegg så er det pluss. 

Virker som at du skulle ønsker du falt lettere for noen, og føler du holder for mye tilbake? Det er ikke nødvendigvis et poeng å falle kjapt for noen, eller se bort fra utseende, du skal jo trives med den du er med, også i perioder hvor du ikke er sykt forelska. Da trenger du ting i bunn som du liker og respekterer. Så hvorfor gå impulsen din egen natur? Du skal jo finne en som passer deg. 

Anonymkode: da19f...f42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min venninne har vel ikke så høye krav til en partner utseendemessig,

Hun er kanskje veldig pen selv?

Det er jo veldig få pene mennesker som er opptatt av at kjæresten må være pen. Det å være opptatt av sånt, er mer typisk for de som ikke er så pene selv. 

Anonymkode: cd82f...8d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min venninne har vel ikke så høye krav til en partner utseendemessig, og så lenge de viser henne interesse, smiler og kanskje spanderer en øl, så faller hun pladask.

Jeg blir forelsket jeg også, men før jeg blir kjent med vedkommende så må jeg like det jeg ser.

Mange mener at det er overfladisk, men man legger jo merke til utseendet før man blir kjent og begynner å snakke med vedkommende, så de som sier at utseende ikke har noe med saken å gjøre, de snakker bare tull eller så vil de bare ha en kjæreste uansett utseende.

En venn av meg har vært på dating apper lenge, og der legger folk ut bilder av seg selv, og han er ofte på date med damer som han først liker utseende på, og når han går inn på deres profil og leser om de, så liker han de mer og tar kontakt.

Ts 

Er du oppriktig misunnelig på forholdene hennes? Er det slike forhold du ønsker? Synes du det er behagelig se på venninnen din hver gang hun går igjennom ett brudd? Ønsker du at det var du som gikk igjennom kjærlighetssorg like ofte som henne? 

Anonymkode: 394dc...918

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ønsker du at det var du som gikk igjennom kjærlighetssorg like ofte som henne? 

Trådstarter har ikke skrevet noe som helst om at venninnen går gjennom kjærlighetssorg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn "seriemonogam" og det er ikke noe fantastisk det heller. 

Men. Ikke alle forelsker seg i utseende. Nå er jeg sammen med en helt annen fyr, ikke en "første som ramlet ned i fanget mitt' som alle andre var. Vi var venner lenge og jeg likte han alltid. Såklart synes jeg han er flott men det er nok mest fordi jeg kjenner han så lenge fra før. Hadde jeg møtt han for første gang på en date nå hadde jeg kanskje ikke likt han (kun basert på fysisk). Men vi har alt til felles, interesser og ting vi liker. Med unntak av enkelte matretter/ingredienser.

Å like folk andre synes er stygge er jo ikke noe negativt. Men å ta hva som helst for ikke være alene eller for å få bekreftelse er dumt. 

Anonymkode: 8ae82...70d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trådstarter har ikke skrevet noe som helst om at venninnen går gjennom kjærlighetssorg. 

Å å gå igjennom flere brudd med noen man er/har vært glad i, uten å oppleve kjærlighetssorg er svært uvanlig.... Da har man neppe vært så glad i dem... 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å å gå igjennom flere brudd med noen man er/har vært glad i, uten å oppleve kjærlighetssorg er svært uvanlig.... Da har man neppe vært så glad i dem... 

Hva så?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er du oppriktig misunnelig på forholdene hennes? Er det slike forhold du ønsker? Synes du det er behagelig se på venninnen din hver gang hun går igjennom ett brudd? Ønsker du at det var du som gikk igjennom kjærlighetssorg like ofte som henne? 

Hun har ikke kjærlighetssorg fordi det er hun som gjør det slutt og er sjeleglad for å bli kvitt de, fordi de ruser seg, er blakke, er egoistiske eller er elendige i senga.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig få pene mennesker som er opptatt av at kjæresten må være pen. Det å være opptatt av sånt, er mer typisk for de som ikke er så pene selv. 

Hun er sjarmerende og lettlivet, har lett for å smile/ le og har et lett sinn.

ts

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er det typisk?

Anonymkode: 54ed6...fb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

På hvilken måte er det typisk?

Anonymkode: 54ed6...fb4

De pene behøver ikke noen pen kjæreste for å kompensere for sitt mindre pene ytre.

Bare legg merke til de rundt deg, så ser du det :) 

Der er alltid de minst kjekke mennene som skaffer seg masse penger og suksess og så en trofékone, mens de kjekkeste gjerne går for barndomskjæresten uansett hvordan hun ser ut.

Samme greia med damer, bare at de ofte er penere i utgangspunktet, og at de ikke har den samme muligheten til å bruke penger og suksess til å dra menn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forelsker meg sjeldent. Men jeg faller for personlighet, og har en greie for smarte menn. Så utseendemessig, så har jeg vært sammen med veldig forskjellige menn. Kan hende det er derfor jeg sjelden forelsker meg, for det er ikke lett å finne noen med veldig bra personlighet, som og er smarte.

Anonymkode: c9bee...ccf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De pene behøver ikke noen pen kjæreste for å kompensere for sitt mindre pene ytre.

Bare legg merke til de rundt deg, så ser du det :) 

Der er alltid de minst kjekke mennene som skaffer seg masse penger og suksess og så en trofékone, mens de kjekkeste gjerne går for barndomskjæresten uansett hvordan hun ser ut.

Samme greia med damer, bare at de ofte er penere i utgangspunktet, og at de ikke har den samme muligheten til å bruke penger og suksess til å dra menn. 

Dummeste jeg har hørt.

Enhver normal person ser vel ikke etter utseende til en partner for å kompensere sitt eget ytre. Man faller jo for noen man blir tiltrukket av, og hva som er pent/tiltrekkende for hver og en er det jo smaken som avgjør, og den er forskjellig. 

Anonymkode: 68be1...78e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dummeste jeg har hørt.

Enhver normal person ser vel ikke etter utseende til en partner for å kompensere sitt eget ytre. Man faller jo for noen man blir tiltrukket av, og hva som er pent/tiltrekkende for hver og en er det jo smaken som avgjør, og den er forskjellig. 

…hilsen Donald Trump ;) 

Neida, men du får bare synes at det er dumt. Bare pass på at du ikke legger merke til hva som foregår rundt deg, for da kan det hende du blir tvunget til å innse at jeg har rett 😱

AnonymBruker
Skrevet

…hilsen Donald Trump ;) 

Neida, men du får bare synes at det er dumt. Bare pass på at du ikke legger merke til hva som foregår rundt deg, for da kan det hende du blir tvunget til å innse at jeg har rett 😱

Over midtveis i livet og som har lagt merke til det meste som foregår rundt meg, så legger jeg også merke til at du har et snevert forhold til hva som angår tiltrekning

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Over midtveis i livet og som har lagt merke til det meste som foregår rundt meg, så legger jeg også merke til at du har et snevert forhold til hva som angår tiltrekning

Det går helt fint, du :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...