AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg er blitt bedratt i tidligere forhold, og i ettertid føler jeg litt som flere etter forræder; jeg klarer ikke å stole på at partner snakker helt sant. At folk er så gode på å ljuge. Jeg hadde håpet med at nåværende partner skulle det klikke, at jeg ikke skulle tvile på han og føle en umiddelbar trygghet. Jeg vet at han vil være sammen med meg og gifte seg med meg, jeg er ikke redd for at han skal ligge med ei annen. Så jeg spør meg selv om hva jeg er redd for. Men, små løgner har gjort massiv skade. En relasjon jeg til slutt reeagerte på, som han sa ikke betydde noe for han, ble en relasjon han skjulte for meg. En annen relasjon hvor han sa det kun hadde vært vennskap, fant jeg tidligere kjærlighetserklæringer. Det er hjerter til kvinnelige kollegaer, komplimenter. Kameratene hans har reagert litt på meg, men de ler stort sett og sier at damer er ork. Han har fortalt de at han føler jeg behandler han som om han har vært utro, uten at han har vært. Sannheten er at han har skjult ting for meg, som sender det rett i kroppen. For meg er dette en skikkelig skade, og for han ubetydelig. Anonymkode: d6488...068
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Det høres først og fremst ut som om du trenger en form for terapi og å bearbeide det tidligere bedraget du er blitt utsatt for, hvis ikke kommer du aldri til å klare stole på noen igjen. Deretter er det også forståelig at du reagerer på det med meldinger med hjerter til kvinnelige kollegaer fra din nåværende partner. Ikke sikkert han mener noe med det annet enn at han er litt hjertelig av seg, men hvis han vet om din fortid med å bli bedratt og dere snakker om det, burde han holde seg for god til det… 😒 Anonymkode: ba68f...f10
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres først og fremst ut som om du trenger en form for terapi og å bearbeide det tidligere bedraget du er blitt utsatt for, hvis ikke kommer du aldri til å klare stole på noen igjen. Deretter er det også forståelig at du reagerer på det med meldinger med hjerter til kvinnelige kollegaer fra din nåværende partner. Ikke sikkert han mener noe med det annet enn at han er litt hjertelig av seg, men hvis han vet om din fortid med å bli bedratt og dere snakker om det, burde han holde seg for god til det… 😒 Anonymkode: ba68f...f10 Jeg har spurt han om å forsøke samlivsterapi. Jeg føler litt at jeg trenger at en annen person hører og kommer med sin mening. Vi er 3 år inn i forholdet, han ønsker at vi forsøker selv. Jeg har vært åpen om sjalusiproblener fra start, han ble gjort veldig oppmerksom på det før vi gikk inn i forholdet. Nå er han litt bitter, han skriver til jenter at de ikke kan møtes fordi jeg reagerer på det, men at han jo skjønner det. Han sier han reiste hjem tidlig fordi det var trøbbel med meg. Han kommer med små stikk fordi jeg satt ned foten ang relasjonen han begynte å skjule. For meg oppleves det ydmykende at han deler dette med jenter jeg føler meg usikker på. En side jeg selv synes er flau å blottlegge for han. Han sier han kan slette Snapchat etc, men at det er ganske sykt å skulle gjøre det. Jeg har ikke bedt han slette noen apper etc. Anonymkode: d6488...068
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nå er han litt bitter, han skriver til jenter at de ikke kan møtes fordi jeg reagerer på det, men at han jo skjønner det. Han sier han reiste hjem tidlig fordi det var trøbbel med meg. Han kommer med små stikk fordi jeg satt ned foten ang relasjonen han begynte å skjule. For meg oppleves det ydmykende at han deler dette med jenter jeg føler meg usikker på. En side jeg selv synes er flau å blottlegge for han. Han sier han kan slette Snapchat etc, men at det er ganske sykt å skulle gjøre det. Jeg har ikke bedt han slette noen apper etc. Anonymkode: d6488...068 Skjønner fortvilelsen din. Det høres ut som en veldig krevende kommunikasjon dere har akkurat nå, og jeg er enig med deg i at det antakelig hadde vært lurt å få inn en nøytral part og hjulpet dere. Jeg tenker at dette handler om mer enn en engangs hendelse; at det handler om et mønster i relasjonen som tærer på dere begge to. Jeg skal ikke forsvare partneren din for det du beskriver her, men jeg vil tro det ikke er bare enkelt å leve med en veldig sjalu person heller (vet ikke - har ikke prøvd 🤷🏼♀️). Derfor skrev jeg i mitt første innlegg at du uansett bør vurdere å få hjelp til å bearbeide. Det å være veldig sjalu vil alltid tære både på deg selv og forholdet, så jeg ville uansett tatt tak i det hvis jeg var deg, og uansett hva som skjer videre i ditt nåværende forhold. Anonymkode: ba68f...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå