AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg har positive graviditetstester, men de utvikler seg ikke som de skal. Nå, 23 DPO, er de like sterke som andre sine er 14/15 DPO, men de blir ikke svakere. Fram til 17 DPO var de helt svake, før de plutselig begynte å øke litt mer. Legekontoret vil ikke slippe meg til for å måle HCG. De mener at positiv test er positiv test og at jeg skal glede meg over dette. Selv leser jeg at tester som øker på denne måten, og som aldri blir skikkelig sterke, enten betyr kommende spontanabort eller exu. Jeg vurderer å bestille time på sykehuset for abort. Er det noe som vil være mulig? Eller MÅ jeg vente til uke 12 for ultralyd og bare håpe at kroppen ordner opp før det? Anonymkode: 797ad...955 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Men kjære vene. Det er masse informasjon både her på KG og på nett om at styrken på graviditetstester IKKE er tiltenkt å brukes på den måten du gjør nå. Du er gravid, gratulerer. Hør på legen din. Anonymkode: 8bd75...ae2 3 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kjære vene. Det er masse informasjon både her på KG og på nett om at styrken på graviditetstester IKKE er tiltenkt å brukes på den måten du gjør nå. Du er gravid, gratulerer. Hør på legen din. Anonymkode: 8bd75...ae2 Det er enda mer informasjon både her på KG og nett om at en slik utvikling ikke fører til baby. Anonymkode: 797ad...955
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Lytt til forskningsbasert informasjon og den informasjonen du får av legen. Les hva produktene du bruker er ment til og hva slags informasjon de er laget for å gi brukeren. Anonymkode: 8bd75...ae2 3
HeleneHS Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden (endret) Denne tidligtesten ble tatt 19 dpo. Teststreken svakere enn kontrollen her lenge etter ikm, men er likevel i uke 24 nå og alt er bra! Hvis du er gravid og ønsker å være det, ikke ta abort bare fordi noen tester ikke oppfører seg sånn du selv ønsker det!! Hvis du er skikkelig bekymret - ta en privat UL allerede i uke 7, da kan du enten roe deg ned eller vurdere på nytt. Endret 1 time siden av HeleneHS 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Jeg testet negativ en uke etter IKM. En frisk og fin tre-åring i dag! Null poeng i å sammenligne graviditetstester, positiv betyr positiv! Anonymkode: 057a1...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Legger ved bilde av siste test. Som dere ser, er det ikke så mye håp. Men den holder seg altså omtrent sånn som dette. Jeg testet først positivt med tidligtest 9 DPO, og vanlig test 10 DPO. Jeg er passert 36 og føler jeg mister verdifull tid ved å holde på denne. Hvis jeg skulle gått privat ville jeg ventet til uke 7 for å kunne se skikkelig med ultralyd, men det er ganske lenge til.. Anonymkode: 797ad...955
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Kan du ikke bare glede deg over at du er gravid, og slutt med slike tester! Om det blir en spontanabort, så merker du det, og uansett skal du jo til UL i uke 12. Jeg gikk ikke til legen engang før i uke 12, og fikk da høre hjertelyden med doppler. UL var i uke 18. Anonymkode: 742d0...810 1 3
HeleneHS Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legger ved bilde av siste test. Som dere ser, er det ikke så mye håp. Men den holder seg altså omtrent sånn som dette. Jeg testet først positivt med tidligtest 9 DPO, og vanlig test 10 DPO. Jeg er passert 36 og føler jeg mister verdifull tid ved å holde på denne. Hvis jeg skulle gått privat ville jeg ventet til uke 7 for å kunne se skikkelig med ultralyd, men det er ganske lenge til.. Anonymkode: 797ad...955 Men kjære du, å ta en abort uten å vite at fosteret ikke overlever er enda verre enn å vente et par uker på UL termin, da kaster du muligens bort din eneste sjanse å bli mor 🙈 Du kan vel også ta HCG blodprøver privat, hvis du tror det roer deg? Hvorfor ta abort, når du er gravid, vil være gravid og i tillegg har "dårlig tid" mtp alder?!? Tror du kommer ikke til å få mye forståelser for denne rare teorien her i forumet.. 2 4
mommyaka Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Du må ta blodprøver 2 dager mellom for å se. Om ting ikke går som det skal må legen din/ gynekolog sende deg på sykehuset.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Veldig dårlig at du ikke får tatt blodprøver hos legen din. Jeg hadde tatt privat UL, eller hørt om du får tatt blodprøver ved privatklinikk. Anonymkode: b19ec...e58 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Du får ikke akkurat time til abort på dagen, så vente må du uansett. Innen neste søndag vet du nok om det går veien eller ikke Anonymkode: 0d5a9...533 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Ring og be om blodprøver igjen. Anonymkode: 6bae4...79e
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #14 Skrevet 56 minutter siden Hvis du har en Fürst i nærheten kan du ta en blodprøve der. Det koster 300-og noe tror jeg. Men abort er ikke løsningen. Forstår frustrasjonen, men du kan ikke stole så mye på de testene du tar hjemme. Anonymkode: aa7da...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå