Gå til innhold

Hund drept av hund, eier også bitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet dessverre ikke, men det er helt forferdelig. Det er virkelig min store skrekk å oppleve noe slikt på tur med min lille hund. Hva gjør man da, egentlig? Er det noen måte å redde hunden sin (og seg selv) på?

Har opplevd angrep av løs hund, men den var liten, og da kunne jeg bære hunden min vekk fra den. Men en stor en… jeg hadde ikke hatt sjans. 

Anonymkode: a8c99...a60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet dessverre ikke, men det er helt forferdelig. Det er virkelig min store skrekk å oppleve noe slikt på tur med min lille hund. Hva gjør man da, egentlig? Er det noen måte å redde hunden sin (og seg selv) på?

Har opplevd angrep av løs hund, men den var liten, og da kunne jeg bære hunden min vekk fra den. Men en stor en… jeg hadde ikke hatt sjans. 

Har lest at hvis en annen hund angriper din hund så skal du løfte den andre hunden høyt opp etter bakbena, da skal den slippe. Jeg er selv livredd dette... 

Anonymkode: 8df33...c7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bør ikke eieren straffes? 

Anonymkode: ccd52...6c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lest at hvis en annen hund angriper din hund så skal du løfte den andre hunden høyt opp etter bakbena, da skal den slippe. Jeg er selv livredd dette... 

Men så da, etter den har sluppet? Den vil vel bare angripe igjen? 

AnonymBruker
Skrevet

Bør ikke eieren straffes? 

Anonymkode: ccd52...6c7

Det er jo varslet videre, men hunden var jo løs og hadde rømt. Likevel, det er jo ikke normal oppførsel. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men så da, etter den har sluppet? Den vil vel bare angripe igjen? 

Vet ikke, de som har gjort dette har skreket og sparket villt og da har den andre hunden backet unna, har lest dette på reddit fra land hvor løshunder er vanlig. Hvis det skjer meg, så får jeg gjør det da, sparke slå og skrike det jeg kan, håper det skremmer den vekk. Vet ærlig talt ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det skal du ikke, du risikerer at den angripende hunden river større skade. Du skal kvele den ved hjelp av halsbånd eller leiebånd, når den besvimer vil den slippe. Aldri dra to hunder som biter fra hverandre, det trigger mere riving. Bare se for deg hvor brutal en drakamp under lek ser ut, og så legger du til aggresjon. 

Anonymkode: 5afab...9f8

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde dette da min lille senior ble angrepet av en stor amstaff, det hjalp null og niks. Jeg er høy og sterk så jeg løfta den høyt også uten at det hjalp.

Jeg sparka, slo og sparka litt til på den store uten at den leea et øre engang, eiern satt seg ned og sammen fikk vi til slutt røska den bort når den bytta bittgrep for ente gang. To mennesker måtte altså til.

Min fikk ca 25 bitt i buk og bakpart men overlevde heldigvis.

Anonymkode: 6bf81...c05

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde dette da min lille senior ble angrepet av en stor amstaff, det hjalp null og niks. Jeg er høy og sterk så jeg løfta den høyt også uten at det hjalp.

Jeg sparka, slo og sparka litt til på den store uten at den leea et øre engang, eiern satt seg ned og sammen fikk vi til slutt røska den bort når den bytta bittgrep for ente gang. To mennesker måtte altså til.

Min fikk ca 25 bitt i buk og bakpart men overlevde heldigvis.

Høres jo helt jævlig ut, jeg er så redd for dette at jeg av og til ikke tør å gå tur. Gikk det bra med hunden din? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det skal du ikke, du risikerer at den angripende hunden river større skade. Du skal kvele den ved hjelp av halsbånd eller leiebånd, når den besvimer vil den slippe. Aldri dra to hunder som biter fra hverandre, det trigger mere riving. Bare se for deg hvor brutal en drakamp under lek ser ut, og så legger du til aggresjon. 

Anonymkode: 5afab...9f8

Man må være bra sterk for å klare å holde fast og kvele en stor hund. Jeg hadde ikke klart det.  Hva med forsvarsspray eller fløyte?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte når jeg var lita at man skulle sparke dem i ballene hvis det var hand hund🤷🏼‍♀️. Har opplevd to ganger at en løshund har angrepet. Husker ikke hvilken sort hund det var. Men en stor en. Jeg var et barn. Husker ikke helt hvor gammel jeg var. Kanskje 13-14 år. Han sprang mot oss og instinktet mitt var å beskytte vår hund. Så jeg gikk mellom hundene og ropte nei. Ente med at hunden bet meg. Men ikke vår hund. Så jeg var fornøyd. Verre med mine foreldre. Dem var ikke fornøyd. Dem var jo mest redd for meg. Så var det en annen en som angrep min hund. Heldigvis var den ikke så stor. En mellom hund. Så jeg løftet min hund. Og sparket unna andre hunden. Mulig det ikke er rett heller. Men man klarer ikke å tenke. Det skjer så fort. 

Anonymkode: 1c1ea...4d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper hunden blir avlivet :fy:

Anonymkode: e8aa3...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo helt jævlig ut, jeg er så redd for dette at jeg av og til ikke tør å gå tur. Gikk det bra med hunden din? 

Det gikk bra, han var veldig fornuftig og snill stakkar, beit ikke tilbake i forsvar eller noenting og når han endelig kom løs så bare hinka han seg et par meter unna og venta på hjelp. Eieren til den angripende hunden var en stor mann som måtte sette seg på bakken og holde igjen med all sin makt.

Kveling som noen foreslo over hadde null effekt her for mannen tviholdt på båndet rett bakover i flere minutter uten at det heller hjalp. Jeg sparket den i både baller, ribbein og mage når mer humane forsøk på å redde min ikke hjalp. 
Hadde vi ikke hatt to personer på å rykke den bort når den endra grep så hadde det ikke gått bra for det var ingenting annet enn ei kule i hodet eller flaks som funka. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal hunden avlives? Avliv heller eieren som ikke hadde kontroll på hunden. Hunden er et dyr som lever av instinkt. 

Uansett så må småhundeiere begynne å gro seg baller. Som et voksent menneske bør du ikke ha noe problem med å skille to voksne hunder. Du dør ikke av å få blåmerker på en arm eller fot. 

Jeg har ved flere anledninger opplevd småhunder som biter seg fast i leggen på min samojed kun ved passering, han måtte sy ved ett tilfelle. 

Jeg har skilt han fra en malamute og en annen gang schæfer. Min hund er 35 kg. Tør man ikke gå mellom to hunder som sloss, eller tåler at naturen går sin gang, så kan man ikke ha hund. 

Anonymkode: aa603...9f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gikk bra, han var veldig fornuftig og snill stakkar, beit ikke tilbake i forsvar eller noenting og når han endelig kom løs så bare hinka han seg et par meter unna og venta på hjelp. Eieren til den angripende hunden var en stor mann som måtte sette seg på bakken og holde igjen med all sin makt.

Kveling som noen foreslo over hadde null effekt her for mannen tviholdt på båndet rett bakover i flere minutter uten at det heller hjalp. Jeg sparket den i både baller, ribbein og mage når mer humane forsøk på å redde min ikke hjalp. 
Hadde vi ikke hatt to personer på å rykke den bort når den endra grep så hadde det ikke gått bra for det var ingenting annet enn ei kule i hodet eller flaks som funka. 

Godt det ikke gikk verre, det kunne gått rakt til helvete. Er jo bare flaks dette gikk bra, jeg hadde ikke tørt å ha en hund som var så på å angripe en annen! 

AnonymBruker
Skrevet

Uansett så må småhundeiere begynne å gro seg baller. Som et voksent menneske bør du ikke ha noe problem med å skille to voksne hunder. Du dør ikke av å få blåmerker på en arm eller fot. 

Du høres rimelig uvitende ut... 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Grusom sak…… har selv opplevd at hunden min ble angrepet av en større hund, og det skjer så fort! Glem alle gamle tips om sparke i ballene, finger i rumpen osv, det er bare tull. 

Anonymkode: efba6...bd6

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Grusom sak…… har selv opplevd at hunden min ble angrepet av en større hund, og det skjer så fort! Glem alle gamle tips om sparke i ballene, finger i rumpen osv, det er bare tull. 

Anonymkode: efba6...bd6

Hva fungerer da? Hvis hunden min blir angrepet så finner jeg en stein og smeller i huet på den andre, hvis ingenting fungerer så er den ikke uskadelig eller udødlig, det er selvforsvar. Steiner er det nok av der jeg går turer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva fungerer da? Hvis hunden min blir angrepet så finner jeg en stein og smeller i huet på den andre, hvis ingenting fungerer så er den ikke uskadelig eller udødlig, det er selvforsvar. Steiner er det nok av der jeg går turer. 

Ja, men de står jo ikke stille. Det er skikkelig vanskelig å treffe rett. Masse lyd og masse bevegelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...