Gå til innhold

Oppgradere tlf eller kjøpe fotoapparat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å fotografere mer, og kanskje la det bli min nye hobby. Ønsker ikke speilreflekskamera eller noe veldig avansert. Så da blir det mobilkamera. Jeg har iphone 12, ikke sånn super kvalitet på bilder når det ikke er lyst der jeg tar bilder. Finnes det enkle kurs for å lære seg litt mer? og hvilken tlf bør jeg satse på? pga ipad blir apple produkt mest naturlig, men kan vurdere andre og😊

Anonymkode: edda1...948

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bestemme deg, vil du ha foto som en hobby og ta seriøse bilder eller vil du bare bruke mobil som er lite egnet for oppgaven? Du får mye mer kamera for pengene enn å oppgradere til mobil som tar ok bilder (toppserien til samsung, apple og pixel osv). 
Kjøp et separat kamera.
https://uk.pcmag.com/digital-cameras/89/the-best-digital-cameras

https://mastersof.photography/
Første kurs er gratis.

Anonymkode: 4caf1...e1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ønsker å fotografere mer, og kanskje la det bli min nye hobby. Ønsker ikke speilreflekskamera eller noe veldig avansert. Så da blir det mobilkamera. Jeg har iphone 12, ikke sånn super kvalitet på bilder når det ikke er lyst der jeg tar bilder. Finnes det enkle kurs for å lære seg litt mer? og hvilken tlf bør jeg satse på? pga ipad blir apple produkt mest naturlig, men kan vurdere andre og😊

Å satse på mer seriøs fotografering med et mobilkamera blir like meningsløst som å kjøpe en trehjulssykkel for å satse på motorsport.

Anonymkode: feab1...4a2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke seriøs foto karriere men en liten hobby😊Er ikke veldig teknisk anlagt så mye utgår bare der…har venner som tar flotte bilder og redigerer, med sine tlf.

AnonymBruker
Skrevet

Er det fotokurs i nærheten? Anbefales sterkt!

Anonymkode: c93b3...6f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det fotokurs i nærheten? Anbefales sterkt!

Anonymkode: c93b3...6f0

Ja jeg har funnet noe som ser interessant ut. De har korte innføringskurs der de bruker både speilreflekskamera og androide eller iphone. Skal høre med dem hva de anbefaler en newbie som meg😅

Skrevet

Du kommer langt med mobilkamera, og den nye iphonen har knallbra kamera. Jeg skal oppgradere. Det er mange fotografer som også bruker mobil til en del privat, men selvsagt mer proft utstyr til større prosjekter. Selv har jeg speilrefleks som er ca 20 år gammelt, med flere objektiver, og jeg ser jo at bildene er mye finere, det er morsommere å ta bilder også - men det er så upraktisk at det ikke blir brukt.

Anonymkode: 9c81f...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...