Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha barnedåp i november og vi kan ende opp med å bli rett i overkant av 50 personer. Vi ønsket egentlig koldtbord men fant ut at å bestille dette via catering blir svinedyrt! Er det noen som har tips til "billig" mat for selskap?

Vet at man f.eks kan lage koldtbord selv, men dersom alle kommer og vi bli 50 stk så må man vel lage ekstremt mye mat? 😵‍💫 jeg aner ikke hvordan man bør beregne mengde eller noe 😅

Tar imot alt av tips og forslag! 

Anonymkode: 0089a...1bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir sjeldent billigere og bedre av å gjøre alt selv… 

Vi gikk for å kjøpe alt av mat fra restaurant. Vi fikk kose oss med familien hele dagen, slapp å "arrangere" noe som helst. Vi ble servert. 

Det var verdt hver eneste krone å slippe å arrangere, jobbe og servere. 

Anonymkode: 2538f...eda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan lage en gryterett, eller sodd med brød til.

Anonymkode: a6e7c...2de

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst er 50 stk i barnedåp veldig mange. Er dette folk dere må invitere? Er man litt perifer, er ikke barnedåp veldig spennende. 

Når det kommer til maten, ville jeg gått for en gryterett med så mange gjester.

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sodd og brød! 
Men hvorfor invitere så mange? Barnedåp er det kjedeligste som finnes. 

Anonymkode: 9762e...9f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gryterett med salat og loff er rimelig og godt. Ulempen er at det må være varmt, men om dere får litt hjelp så burde det gå bra. 

Anonymkode: 9185b...051

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi skal ha barnedåp i november og vi kan ende opp med å bli rett i overkant av 50 personer.

Anonymkode: 0089a...1bb

50 personer i barnedåp?

Hvem har dere invitert?

Anonymkode: d59b4...6c9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det blir sjeldent billigere og bedre av å gjøre alt selv… 

Vi gikk for å kjøpe alt av mat fra restaurant. Vi fikk kose oss med familien hele dagen, slapp å "arrangere" noe som helst. Vi ble servert. 

Det var verdt hver eneste krone å slippe å arrangere, jobbe og servere. 

Det må i tilfelle være om du ikke er spesielt god til å lage mat. Jeg har spist en del koldtbord og tapas fra ulike cateringselskap, og har til gode å få noe jeg ikke ville ha lagd bedre selv.

Men det er selvsagt behagelig å få levert. Jeg hadde aldri giddet å lage til 50, men ville ikke kjøpt til 25. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta en dugnad noen dager i forkant og gå for kald mat. Få noen du kjenner godt til å hjelpe deg. Spør om noen kan bidra med kaker.

Det er en uting at dåpen skal koste en formue.

Anonymkode: 3f592...c0a

Skrevet

Lage en gryterett som chili sin carne. Ha litt brød til.

Lage noen kaker, eller hvorfor ikke 50 skåler av ferdiglaget dessert av deg med noe godt som sjokolademousse og pynte med litt bær og kanskje krem.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpe spiralloff/brød og sette fram smør og fat med eggerøre/egg/pålegg.

Lage lapskaus og ha brød/flatbrød til. 

Bare invitere til kaffe og kaker/boller.

Anonymkode: 65a21...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok bestilt mat. Men hvorfor så mange? Holder da med faddere og besteforeldre til dåp.

Anonymkode: 57205...fdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gryterett med salat og loff er rimelig og godt. Ulempen er at det må være varmt, men om dere får litt hjelp så burde det gå bra. 

Anonymkode: 9185b...051

Jeg ville droppet salat og loff. Blir mye mer arbeid. Og etter min mening har ikke salat noe å gjøre sammen med gryterett, lasagne og lignende varm mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sier jo seg selv at å invitere så mange blir dyrt. Lykke til. 

Anonymkode: 25df8...4ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville invitert besteforeldre og barnets tanter og onkler og søskenbarn og ikke mer enn det.

Anonymkode: 6e992...157

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gryterett, finn en der kjøtt som ikke er så dyrt kan brukes, masse gode grønnsaker og god kraft/saus med fløte etc, det metter godt. Kjøp godt brød til. Den lages på forhånd og varmes opp på selve dagen. Sørg for at familie/venner baker kaker. 
Men det er sjelden nødvendig å ha 50 stk i barnedåp. Hadde vurdert å begrense antallet. Vi hadde sånn type dåp og sett i ettertid var det helt overkill med så mange folk. 

Anonymkode: 51098...87e

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Det må i tilfelle være om du ikke er spesielt god til å lage mat. Jeg har spist en del koldtbord og tapas fra ulike cateringselskap, og har til gode å få noe jeg ikke ville ha lagd bedre selv.

Men det er selvsagt behagelig å få levert. Jeg hadde aldri giddet å lage til 50, men ville ikke kjøpt til 25. 

det handler ikke om man kan lage mat, det handler om muligheten til å gjøre det akkurat da. Jeg er kjempeinteressert i matlaging, det er en hobby. Men jeg hadde ikke mulighet til å kokkelere i alle timene før dåpen. Jeg hadde vel fullt opp med en baby og alle andre ting som kommer og "beslaglegger" tiden. 

Poenget mitt er at å kjøpe alle matvarene selv, bruke masse tid på å lage det og så bruke mye tid på servering etc (SELV OM man får hjelp) ikke nødvendigvis blir hverken billigere eller bedre, enn om man bare hadde outsourcet hele bøtteballetten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville invitert besteforeldre og barnets tanter og onkler og søskenbarn og ikke mer enn det.

Anonymkode: 6e992...157

For noen av oss BLIR det 50 stykk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det handler ikke om man kan lage mat, det handler om muligheten til å gjøre det akkurat da. Jeg er kjempeinteressert i matlaging, det er en hobby. Men jeg hadde ikke mulighet til å kokkelere i alle timene før dåpen. Jeg hadde vel fullt opp med en baby og alle andre ting som kommer og "beslaglegger" tiden. 

Poenget mitt er at å kjøpe alle matvarene selv, bruke masse tid på å lage det og så bruke mye tid på servering etc (SELV OM man får hjelp) ikke nødvendigvis blir hverken billigere eller bedre, enn om man bare hadde outsourcet hele bøtteballetten. 

For de fleste blir det kanskje ikke bedre. Men billigere blir det som regel. Catering er dyrt nå. Koster fort 500,- pr. kuvert. Mye av det som er på et tradisjonelt koldtbord kan man kjøpe på Meny. Oppskåret roastbeef, spekeskinke og røket laks er jo bare å legge på fat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For noen av oss BLIR det 50 stykk. 

Det er veldig få. For de fleste blir det ca. 20. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...