Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på å gifte seg med en ti år eldre mann enn en ti år eldre kvinne? 

Jeg spør fordi en som er 21 år legger an på meg, og jeg er 31. Jeg har aldri vært borti dette før, kan dette gå bra eller dårlig? Hvorfor søker menn så mye eldre damer? 

Anonymkode: 38b77...746

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

21 og 31 er på alt forskjellige steder i livet, så da blir aldersforskjellen veldig stor. 35 og 45 f.eks. er ikke like problematisk.

Anonymkode: bd996...ad1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Gifte seg"? Har han fridd til deg liksom?

Anonymkode: ea905...332

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet, forskjellen er at det ene er en mann og det andre er en kvinne...

21 og 31 kan jo gå det, om du føler dere er på samme plan mentalt, og ikke føler på at han er mye yngre. Hvis den eldste er noe umoden og den yngste veldig moden for alderen. Selv var jeg to helt forskjellige mennesker da jeg var 21 og 31 omtrent. 

Den store forskjellen der er jo livsfase, særlig når det kommer til dette med eventuelle barn. En som er rett fra russebussen vil vel studere og leve litt først, mens en kvinne på 31 føler vel det snart er på tide å etablere seg. 

Men altså.. han legger an på deg, han har ikke fridd. Kan være han bare vil ha sex. Da har det ingenting å si. Da tror jeg noen yngre menn tenner på eldre damer fordi de er bedre i senga. 

Anonymkode: 4e331...8e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unge menn tror eldre damer er desperate, og eldre menn tror de har sjans på yngre damer. Take your pic 😂

Anonymkode: 2830d...40d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"Gifte seg"? Har han fridd til deg liksom?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke helt spørsmålet, forskjellen er at det ene er en mann og det andre er en kvinne...

21 og 31 kan jo gå det, om du føler dere er på samme plan mentalt, og ikke føler på at han er mye yngre. Hvis den eldste er noe umoden og den yngste veldig moden for alderen. Selv var jeg to helt forskjellige mennesker da jeg var 21 og 31 omtrent. 

Den store forskjellen der er jo livsfase, særlig når det kommer til dette med eventuelle barn. En som er rett fra russebussen vil vel studere og leve litt først, mens en kvinne på 31 føler vel det snart er på tide å etablere seg. 

Men altså.. han legger an på deg, han har ikke fridd. Kan være han bare vil ha sex. Da har det ingenting å si. Da tror jeg noen yngre menn tenner på eldre damer fordi de er bedre i senga. 

Nei han vil ikke bare ha sex. Tror han har en greie for eldre damer. Men føler litt på det med aldersforskjellen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei han vil ikke bare ha sex. Tror han har en greie for eldre damer. Men føler litt på det med aldersforskjellen 

Da jeg var 30 syntes jeg 21-åringer var barn omtrent, så jeg hadde aldri gått for det. 

Men ja, synes du han er hot og smart, morsom, alt det der.. 

Igjen, det er jo det med livsfase da. Du snakker om å gifte deg fordi du er 31. Når du er 21 så bare dater du, du ser ikke etter en kone. Han skal sannsynligvis vokse og finne seg selv og ha flere kjærester før han gifter seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp !   Sånn er det, unge menns (jeg har selv vært der) interesse for eldre/modne damer er KUN seksuell.   Er aldri i tankene å gifte seg, eller å inngå noe seriøst.  Hvertfall ikke når man er så ung som 21.   

Anonymkode: d5576...5b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp !   Sånn er det, unge menns (jeg har selv vært der) interesse for eldre/modne damer er KUN seksuell.   Er aldri i tankene å gifte seg, eller å inngå noe seriøst.  Hvertfall ikke når man er så ung som 21.   

Anonymkode: d5576...5b0

Men jeg opplevde selv når jeg var i den alderen det var menn som ville ha fast forhold også, mange! 

Sånn var det i de små bygdene da. Føler man forhaster seg mer med forhold fordi man må ta den beste fisken før andre, i større by føler jeg man lever mer singel livet lengre. 

Og ja de som var på de eldre var ofte useriøst. Men også opplevd noen ble faktisk sammen med eldre damer også. 

men ja ofte var det bare sex men det kom an på kvinnen, hvordan hun var som person og hva hun hadde mellom ørene, som spilte noen rolle om det kun var sex eller forhold, men han her presser ikke på med sex, har ikke hatt sex med han. Selv jeg også tenker at de fleste menn bare vil det med eldre, men vet ikke med han her. Han lyvde først å sa han var et par år eldre enn hva han var, fordi han ville jeg skulle like han. 

AnonymBruker
Skrevet

I følge KG så er det horder med kjekke, unge menn som er desperate etter å få seriøse forhold med gamle damer. Og de vil gifte seg med dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I følge KG så er det horder med kjekke, unge menn som er desperate etter å få seriøse forhold med gamle damer. Og de vil gifte seg med dem.

Er en eldre/gammel dame når en er 31, i forhold til en 21-åring?

Anonymkode: 8b71e...b1d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er en eldre/gammel dame når en er 31, i forhold til en 21-åring?

Anonymkode: 8b71e...b1d

Ja selvfølgelig 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er forskjell på 10 år eldre mann og 10 år eldre kvinne?

Hva er forskjellen på å gifte seg med en ti år eldre mann enn en ti år eldre kvinne? 

Jeg spør fordi en som er 21 år legger an på meg, og jeg er 31. Jeg har aldri vært borti dette før, kan dette gå bra eller dårlig? Hvorfor søker menn så mye eldre damer? 

Får flashbacks til gamle matteoppgaver fra barneskolen

Kari har tre epler.

Martin har fem appelsiner.

Hvor mange bananer har Geir?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja selvfølgelig 

Man er jo ikke det hvis man er 40 og 50. Men skjønner at akkurat en 21 åring er på et annet sted i livet enn 30år, men hva om man er ungdommelig ut av seg?

AnonymBruker
Skrevet

Slike forskjeller synes jeg ikke noe om forskjell på 20 og 30 og 30 og 40.

Spesielt når man vet at hjernen ikke er ferdig før man er i slutten av tjueårene.

Anonymkode: 72776...01e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er godt gift med en 10 år yngre mann. Han var 26 og jeg 36 da vi ble sammen. Vi rakk å få barn også.

Det begynner å bli vanligere og vanligere med stor aldersforskjell der kvinnen er eldst. Men det henger fortsatt igjen gamle fordommer mot eldre kvinne og yngre mann. Kanskje fordi mannen liksom skal være den store og sterke som beskytter kvinnen. Og så komme jo dette med at vi kvinner er fruktbare kortere tid enn menn. Og påstanden om at menn generelt modnes senere enn kvinner mentalt. Men dette stemmer ihvertfall ikke hos oss. I vårt forhold har alltid han vært den mest modne. Han som klarte å la være å bry seg om folks fordommer i starten av forholdet og han som tidlig ytret ønske om å gifte seg og stifte familie. Selv var jeg ikke klar for å gi opp det frie single og barnløse festlivet jeg levde. Heldigvis fikk han meg på bedre tanker.

Anonymkode: 8c317...1af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Slike forskjeller synes jeg ikke noe om forskjell på 20 og 30 og 30 og 40.

Spesielt når man vet at hjernen ikke er ferdig før man er i slutten av tjueårene.

Anonymkode: 72776...01e

Slutten av 20-årene var å ta litt hardt i. Det er individuelt, men i snitt er kvinners hjerne ferdigutviklet ved 20-års alderen og menn 22-25 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man er jo ikke det hvis man er 40 og 50. Men skjønner at akkurat en 21 åring er på et annet sted i livet enn 30år, men hva om man er ungdommelig ut av seg?

Om man er 30 år og mentalt på samme stadiet som en på 21 år er noe galt med den på 30 år, og den på 21 år vil modne fra den som etter 30 år ikke er kommet lengre mentalt enn den på 21. 

Anonymkode: 2bcba...561

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er 32 og jeg 41. Jeg merker ikke noen forskjell sånn i det daglige. Han er jo en voksen mann med ansvarsfølelse og god boevne. Vi er ganske like når det kommer til verdier og væremåte, det er viktigere for meg enn at vi så på det samme på barne-TV. 

Jeg har tidligere dater eldre menn også. 

Forskjellen jeg merker nå er først og fremst at mine venner harselerer med aldersforskjellen i mye større grad enn ved tidligere forhold. 

Anonymkode: 898b8...384

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er godt gift med en 10 år yngre mann. Han var 26 og jeg 36 da vi ble sammen. Vi rakk å få barn også.

Det begynner å bli vanligere og vanligere med stor aldersforskjell der kvinnen er eldst. Men det henger fortsatt igjen gamle fordommer mot eldre kvinne og yngre mann. Kanskje fordi mannen liksom skal være den store og sterke som beskytter kvinnen. Og så komme jo dette med at vi kvinner er fruktbare kortere tid enn menn. Og påstanden om at menn generelt modnes senere enn kvinner mentalt. Men dette stemmer ihvertfall ikke hos oss. I vårt forhold har alltid han vært den mest modne. Han som klarte å la være å bry seg om folks fordommer i starten av forholdet og han som tidlig ytret ønske om å gifte seg og stifte familie. Selv var jeg ikke klar for å gi opp det frie single og barnløse festlivet jeg levde. Heldigvis fikk han meg på bedre tanker.

Ikke sant hos noen går det veldig fint. Han her er veldig på det å spørre om jeg vil henge med han rett ved kompisene sine og han er edru når han gjør det, kompisen sa til meg at jeg vil ikke angre på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...