Gå til innhold

Bivirkninger av Wegovy

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Wegovy siden midten av august. Jeg er daglig kvalm til og fra, mer trøtt og slapp enn jeg pleier å være, sover mye. Er på dose med 0,5 mg. Har kanskje litt sånn rar smak i munnen, hikker og raper mer og. Til dere som har brukt dette en stund. Gikk bivirkningene over etter hvert? Ble det bedre? 

Anonymkode: da699...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn blir man av å spise lite. Det er ikke bivirkning av wegovy, men bivirkning av sult (selv om du ikke føler deg sulten). 

Skrevet

Jeg startet opp for 4 uker siden, med 0,25 mg. Skal øke til 0,5 mg idag, spent på det.

Jeg har hatt bivirkninger i form av mest kvalme, men også blitt svimmel og uvel når jeg har gjort noe fysisk de første ukene. Akkurat det med svimmel og uvelhet gitt over etter et par uker, kvalmen ga seg her om dagen.

Jeg har forstått det sånn at hva man spiser påvirker bivirkninger, og også om man drikker for lite vann. Jeg prøver å få i meg i hvertfall 2 liter vann hver dag, men er ikke alle dager jeg klarer det. I tillegg merker jeg at når jeg spiser "magert" så har magen det bedre, og jeg er ikke kvalm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg strevde meg fatigue en 3mnds tid. Så ille faktisk, at jeg ikke vet om jeg hadde orket å stå i det en runde til om jeg skulle slutta og begynt på igjen. 
Kvalmen kommer og går, jeg har lært at feit mat er verst i så måte. Verste jeg kan spise er pizza eller gatekjøkken burger m/fries. Holder jeg et fett fattig kosthold i kcal underskudd går det fint. 
En annen ting er alkohol, jeg blir helt villt fyllesyk av bare et par glass vin. Eller, det er Wegovy kvalmen som slår til dagen derpå hvis jeg har drukket alkohol. 

Anonymkode: e5e4e...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...