Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i noen år hatt et forhold til en mann (vi er godt voksne begge to 50+).

Han er separert og har to voksne barn.

i disse årene har han vært en god del hos meg på ettermiddager og hjulpet meg masse. Vi har vært på en del helgeturer og i år tok vi en lengre utenlandstur sammen. Han kjenner barna mine og har hilst på foreldrene mine og noen venner.

Men, han vil ikke sende inn skilsmissepapirene. Han inviterer meg ikke hjem til seg og har ikke introdusert meg for noen i familien sin.

Når jeg spør han hvorfor han ikke vil sende inn papirene, gjøre opp boet og bli ferdig, blir han psyk, lei seg og sier at han anser seg som skilt. Kona har kjøpt egen bolig og de har lite kontakt. Hvorfor han ikke inviterer meg hjem? Først var det fordi han ikke hadde ryddet ut kona. Nå er det fordi han er redd for at jeg ikke synes han har det fint.

Jeg er lei meg, nedstemt og føler meg uverdig. Vi har det så utrolig fint når vi er sammen. Jobber dynamisk og godt med praktiske gjøremål, ler og har det hyggelig på turer, men så kommer han seg ikke videre.

Han går i offerrollen de gangene jeg har bedt han skille seg, men ingen ting av det jeg «truer med» hjelper eller bidrar til at han sender inn skilsmissepapirene og tinglyser huset.

Nå har jeg avlyst og avbestilt alle planer vi hadde kommende året og må prøve å kutte han ut. Jeg har det vondt.

Noen som har opplevd det samme og som har kommet seg unna? Jeg er svak for han og det vet han 😩

Endret av Karene
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Au. Dette høres ut som en mann som er litt stucked i fortida. Vet du noe om bruddet med eks-kona? Ut fra det du skriver vil jeg tippe at det var hun som gikk, og at han fortsatt håper hun skal angre seg…? Jeg ville også forsøkt å komme meg unna hvis jeg var deg, men skjønner godt at du har det vondt. ❤️😔

Anonymkode: 1bba9...f32

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke skilles. Kort og godt. Han har det ok med deg mens han venter på at kona blir «blid» igjen.

Hold deg til disse tankene for å gjennomføre bruddet, og begynn å date igjen. Det er ikke bra for deg å være sammen med en som ikke setter deg først.

Anonymkode: 91ad9...4f6

• Liker 30
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg kjente han før bruddet også, men var ikke interessert i en gift mann. Han «kjørte» på og droppet innom på besøk selv om jeg sa han ikke kunne. Jeg hadde den gang barn boende hjemme og syntes dette var vanskelig at han avtalte med yngstemann at han ville komme og se på fotballkampene han skulle spille på hjemmebane.

Så en dag flytta kona og han kjøpte leilighet til henne. Han hadde blitt konfrontert av sitt yngste barn at «noen» hadde sett han på fotballkamp snakkene med mitt barn. Han sa han hadde sagt at han hadde truffet en annen (!) noe som er hans ord, ikke mine, for jeg var ikke interessert i et forhold og ba han holde seg unna. Men, han respekterte meg ikke den gangen heller.

Jeg aner egentlig ikke hva alt dette handler om og hva som ble sagt den gang. Jeg har sagt, at å bruke mitt bekjentskap i den saken var slemt. Det var kona som tok ut separasjon.

Etter en tid slapp jeg han altså inn i livet mitt og i vår fikk han hilse på foreldrene mine. For en måned siden fikk han hilse på et vennepar.

Da jeg tok opp skilsmisse med han for en uke siden kom samme leksa og det var så synd på han 😩 Han måtte få mer tid.

Jeg orker ikke mer men kjenner at håpet er der og gjør meg dårlig og svak. Jeg er godt over 50 og trodde ikke dette var mulig i vår alder 

• Hjerte 8
Skrevet

Rimelig kleint for ekskona og med en som nekter sende inn skilsmissepapirer 😶‍🌫️

Jeg hadde holdt meg unna han altså. Vandrende rødt brennende flagg.

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Karene skrev (4 minutter siden):

Jeg kjente han før bruddet også, men var ikke interessert i en gift mann. Han «kjørte» på og droppet innom på besøk selv om jeg sa han ikke kunne. Jeg hadde den gang barn boende hjemme og syntes dette var vanskelig at han avtalte med yngstemann at han ville komme og se på fotballkampene han skulle spille på hjemmebane.

Og han fikk ikke beskjed om å holde seg fra barnet ditt etterfulgt av en politianmeldelse, fordi..?  

Anonymkode: fbd24...bec

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og han fikk ikke beskjed om å holde seg fra barnet ditt etterfulgt av en politianmeldelse, fordi..?  

Politianmeldelse? Tuller du? 😳

Til Ts: høres ut som en mann med mye offermentalitet dette her, og det er kanskje ikke noe du ønsker deg… Ville det ha hjulpet deg å ta en prat med eks-kona? Er det et mulig alternativ? Da vil du kanskje få vite mer om denne mannen som gjør det lettere for deg å bryte ut.

Anonymkode: 1bba9...f32

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han skal skilles, må han ta skilsmisseoppgjøret. Huset har steget i verdi i mellomtiden, kanskje må han selge? Det kan være han sutrer til både deg og ekskona for å slippe dette?

Anonymkode: d175e...9b1

• Liker 9
Skrevet
Karene skrev (1 time siden):

Nå har jeg avlyst og avbestilt alle planer vi hadde kommende året og må prøve å kutte han ut. Jeg har det vondt.

Noen som har opplevd det samme og som har kommet seg unna? Jeg er svak for han og det vet han 😩

Det ville jeg tro er det aller riktigste av deg og det beste for deg. Det er veldig vondt, men vondere jo enda lenger tid det tar før han får gjort seg opp en mening som du kan forholde deg til.

Det er forferdelig dårlig gjort av ham å ikke invitere deg hjem til seg en eneste gang på 4 år. Uff, det er uhørt

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, kvitt deg med fyren. Han er åpenbart ikke mye å samle på

Anonymkode: 5a4fa...0fb

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er selv separert på 8 året. 
Exn syns ikke det var nødvendig a sende papirer inn. 
Vi har ikke følelser for hverandre og han har dame. 
Han er nå 60 og dama 62 jeg 48. 
Jeg vet ikke om det har med økonomi eller arv å gjøre men siden vi har 1 barn sammen så gjør jeg ingenting foreløpig. 

Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Anonymkode: 245b0...ec6

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Politianmeldelse? Det er vel litt drøyt?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er selv separert på 8 året. 
Exn syns ikke det var nødvendig a sende papirer inn. 
Vi har ikke følelser for hverandre og han har dame. 
Han er nå 60 og dama 62 jeg 48. 
Jeg vet ikke om det har med økonomi eller arv å gjøre men siden vi har 1 barn sammen så gjør jeg ingenting foreløpig. 

Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Anonymkode: 245b0...ec6

Du vet ikke hvorfor du selv ikke har sendt inn dokumentet for skilsmisse etter 8 år?

Anonymkode: 097cd...959

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Karene skrev (9 minutter siden):

Politianmeldelse? Det er vel litt drøyt?

Han stalket barnet ditt når du ikke ville ha noe med ham å gjøre!? Det er da psykopatisk. Også at du lot det skje.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han stalket barnet ditt når du ikke ville ha noe med ham å gjøre!? Det er da psykopatisk. Også at du lot det skje.  

Han stalket ikke. Da misforstår du 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oppgjøret tas vel ut ved separasjon? I alle fall krevde vår bank kopi av oppgjøret undertegnet. Fra man er formelt separert har man forskjellig økonomi.

En annen ting. Eksen hans kan også søke skilsmisse, når de har vært separert så lenge kan hvem som helst av partene fullføre prosessen og den er digital og enkel.

Anonymkode: b4d5a...74e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså du får ikke komme på besøk til han en gang? Han holder deg skjult for familien? Altså.... Hvordan vet du at han er separert? Har du sett at konen er flytet ut? Hvordan vet du at de ikke bare er særboere? Kan det være grunnen til at du ikke får komme hjem til han, han et fremdeles kjæreste med konen sin og vill ikke at hun skal se at ham har besøk av elskerina? Hvordan kan du vite at han har fortalt familien om deg, om du aldri har fått møte de? Jeg tror ikke du bør stole på denne mannen! På tide med ultimatum, enten blir dere ofesielt sammen ellers så er det slutt!!!

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Ærlig talt, hvor mange hint trenger du for å forstå at du blir brukt? 
Har du vært sammen med en fyr i flere år uten at du har vært hjemme hos han og mens han fortsatt er opphengt i eksen?

Du er garantert bedre enn dette. Finn deg en mann som setter pris på deg. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Oppgjøret tas vel ut ved separasjon? I alle fall krevde vår bank kopi av oppgjøret undertegnet. Fra man er formelt separert har man forskjellig økonomi.

En annen ting. Eksen hans kan også søke skilsmisse, når de har vært separert så lenge kan hvem som helst av partene fullføre prosessen og den er digital og enkel.

Anonymkode: b4d5a...74e

Jeg har spurt han hvorfor ingen har sendt inn papirene. Da sier han bare at kona antakelig forventer at han skal gjøre det fordi hun sendte separasjonspapirene. Han har ikke godt svar på hvorfor han ikke har klart å fylle ut to sider elektronisk

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker du ham?
I så fall er papirer kanskje ikke så viktig. 

Men hvorfor er alt dette så viktig for deg, papirer og møte familien hans, vil du ett skritt videre i forholdet?  Har du forklart det for ham? 

Anonymkode: d7cab...653

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...