Gå til innhold

Han jeg møter/dater har sjekket meg på skattelistene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her og surrer uten noe å gjøre på en søndag og logget inn på skatteetaten for å sjekke noe, sjekker litt rundt og ser at jeg har blitt søkt opp av fyren. Ikke har han sagt noe eller noe. Er det vanlig nå for tiden? Har ikke møtt en ny på mange år pga forhold så er forholdsvis ny i dagens dating 

Anonymkode: 00532...f30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så sært. Han vet jo at dette blir synlig for deg.

Er han sosialt klønete? 

Anonymkode: 6a14a...656

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser man hvem som har søkt deg opp?

Anonymkode: 67218...df9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan ser man hvem som har søkt deg opp?

Anonymkode: 67218...df9

På skatteetaten sine nettsider.
Du logger inn der og kan se om noen har søkt deg opp.

Anonymkode: cda29...531

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smart å sjekke.

Idioti å gjøre det under eget navn. 

Anonymkode: aaf3a...5b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så sært. Han vet jo at dette blir synlig for deg.

Er han sosialt klønete? 

Anonymkode: 6a14a...656

Ble litt overrasket og lurer mest på hvorfor. Vi har ikke en gang snakket økonomi eller sånt, ikke møttes så mye. Det føles litt overtramp for å være ærlig

.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Turn off. Exen gjorde det samme med meg, jeg kommenterte det og han ble dritflau.

Anonymkode: b7811...f41

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Turn off. Exen gjorde det samme med meg, jeg kommenterte det og han ble dritflau.

Anonymkode: b7811...f41

Ja ikke sant? Får litt sånn ick av hele greia. Det er flaut og kleint

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble litt overrasket og lurer mest på hvorfor. Vi har ikke en gang snakket økonomi eller sånt, ikke møttes så mye. Det føles litt overtramp for å være ærlig

.

Han har vel som krav at den han dater ikke skal være helt bortreist økonomisk. Ikke dumt å sjekke skattelistene og grunnboka da. Gir i alle fall en viss pekepinn.

Men klønete å gjøre det i eget navn. Koster en femtilapp å gjøre det anonymt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker alltid dater på skattelisten. Men er da såpass smart at jeg allierer meg med noen som kan sjekke for meg. 

Anonymkode: eac25...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja ikke sant? Får litt sånn ick av hele greia. Det er flaut og kleint

Hvorfor er det flaut og kleint at folk ønsker å vite litt om finansene til den de dater? Det er sltfor mange som er økonomisk ruin. Det er en menneskerett å vite hva eller hvem man dater. Heldigvis kan man finne mye i offentlige registre helt gratis, slik at man ofte kan luke ut de verste før man drar det for langt. 

Anonymkode: 21880...f31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Han har vel som krav at den han dater ikke skal være helt bortreist økonomisk. Ikke dumt å sjekke skattelistene og grunnboka da. Gir i alle fall en viss pekepinn.

Men klønete å gjøre det i eget navn. Koster en femtilapp å gjøre det anonymt.

Han kunne jo bare spurt, blitt kjent med meg? Kanskje jeg skal ta en utskrift av helsejournalen min og tolby i samme slengen? 

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det flaut og kleint at folk ønsker å vite litt om finansene til den de dater? Det er sltfor mange som er økonomisk ruin. Det er en menneskerett å vite hva eller hvem man dater. Heldigvis kan man finne mye i offentlige registre helt gratis, slik at man ofte kan luke ut de verste før man drar det for langt. 

Anonymkode: 21880...f31

Oi for en utrolig trist måte å se det på. Er riktignok et tiår siden jeg datet sist, men den gangen omtalte vi i allefall ikke andre mennesker som "hva" eller behandlet dating omtrent som om man ansetter noen. Man ble kjent med folk og tok det derfra. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han kunne jo bare spurt, blitt kjent med meg? Kanskje jeg skal ta en utskrift av helsejournalen min og tolby i samme slengen? 

Du mener alle er åpne om økonomiske problemer? Det er vel noe av det som lyves mest om. Både mellom partnere og andre.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi for en utrolig trist måte å se det på. Er riktignok et tiår siden jeg datet sist, men den gangen omtalte vi i allefall ikke andre mennesker som "hva" eller behandlet dating omtrent som om man ansetter noen. Man ble kjent med folk og tok det derfra. 

Og jeg var opptatt av dette allerede for 20 år siden. At økonomien ikke var på stell var en umiddelbar dealbreaker. 

Anonymkode: aaf3a...5b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er skikkelig sært. Der jeg bodde før hadde naboen sjekket meg, angrer på at jeg ikke sa noe. Så pinlig! 

Sjekk ham også, og la vær å si noe?

Anonymkode: aed93...10a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, bare spør han, da vel.

Anonymkode: 62941...793

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller så er det sunn realisme. Det er en grunn til at så mange forhold ikke varer. Folk har rett og slett ikke sjekket godt nok om man passer sammen.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Du mener alle er åpne om økonomiske problemer? Det er vel noe av det som lyves mest om. Både mellom partnere og andre.

Det er jo deres problem da, det kommer jo frem før eller senere, man kan jo ikke bli paranoid og sjekke folk på den måten, hadde aldri falt meg inn en gang. Jeg vil jo bli kjent med ham fordi jeg liker ham, ikke for å fylle et kjæresteformet hull i livet mitt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha, så utrolig pinlig. Ville ha spurt han direkte bare for å få han til å kjenne på flauheten. Ville ha kuttet han ut. Ingen sosialt oppegående folk gjør sånt. 

Anonymkode: 9cf49...92d

• Liker 11
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...