Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 50 og i et slags midtlivskrise.

Ekteskapet er dårlig, og kona er lei. Hun er lei meg fordi jeg er kjedelig, lite attraktiv, forutsigbar, lite spennende osv osv..

Hun er frustrert og mye sint og det kjennes som at hun har en krise selv ( overgangsalderen?)

Så hvem er jeg..

- Mann på snart 50

- Trener 3-4 ganger i uken. Jeg er 180 og har musler, men også «pappakropp»

- Jeg er handy, fikser ting

- Ser bra ut, og får det bekreftet fra andre ofte nok til at jeg tror det selv

- Kler meg bra, merkeklær, ofte skjorte

- Bra jobb med inntekt godt over millionen og styr på økonomien. Vi har et flott hus, hytte, båt og to fine biler pga min inntekt og fokus på økonomiske beslutninger

- Tar ansvar hjemme ift hus, barn og husarbeid

- Sosialt oppegående med mye bra venner

- Drikker sjelden, bruker ikke narko

- Svært empatisk og en bra samtalepartner

Men..

- Lite flink til på ta initiativ til ting som reiser, underholdning

- Jeg er lite interessert i ting som interiør, pynt, estetikk osv. 

- Litt for mye fokus på god økonomi. Jeg er virkelig ikke gjerrig, men kjøper færre ting av høy kvalitet

- Jeg er kanskje litt for seriøs. Jeg liker ikke uansvarlighet, lemfeldighet og fjas. Sier man noe, så mener man det. Sier man at man skal gjøre noe, så gjøre man det

- Jeg setter grenser og finner meg ikke i respektløshet

Kona synes jeg er kjedelig og hun har sagt rett ut at hun ikke tenner på meg og at hun er lei meg. Jeg tror selv at jeg er en bra mann, men hun mener tydeligvis ikke det.

Hva tenker dere? 

Hvordan er den perfekte mannen når vi er rundt 50? Hva burde jeg fokusere på fremover?

Anonymkode: 6ecf0...aa7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ekteskapet er dårlig, og kona er lei. Hun er lei meg fordi jeg er kjedelig, lite attraktiv, forutsigbar, lite spennende osv osv..

Hun er frustrert og mye sint og det kjennes som at hun har en krise selv ( overgangsalderen?)

Så hvem er jeg..

- Mann på snart 50

- Bra jobb med inntekt godt over millionen og styr på økonomien. Vi har et flott hus, hytte, båt og to fine biler pga min inntekt og fokus på økonomiske beslutninger

Men..

- Litt for mye fokus på god økonomi. Jeg er virkelig ikke gjerrig, men kjøper færre ting av høy kvalitet

- Jeg er kanskje litt for seriøs. Jeg liker ikke uansvarlighet, lemfeldighet og fjas. Sier man noe, så mener man det. Sier man at man skal gjøre noe, så gjøre man det

Kona synes jeg er kjedelig og hun har sagt rett ut at hun ikke tenner på meg og at hun er lei meg. Jeg tror selv at jeg er en bra mann, men hun mener tydeligvis ikke det.

Hva tenker dere? 

Hvordan er den perfekte mannen når vi er rundt 50? Hva burde jeg fokusere på fremover?

Drit i henne, jeg tar deg jeg, du høres perfekt ut.

Hilsen meg på 36. 

Anonymkode: a3c3b...8f3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Om hun har sagt disse tingene så sier det noe om henne; ikke deg. Det er jo veldig dårlig gjort å skyve det over på deg alt sammen. Interessen er vel over da, men hun burde fokusert på det og ikke at du er feil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel skille deg da, hvis hun er lei av deg. Sånt skjer..

Anonymkode: f3190...17d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så hvem er jeg..

- Mann på snart 50

Men..

Hva tenker dere? 

Den perfekte mannen finnes ikke. En mann som gjør så godt han kan. Han finnes.

Anonymkode: f0c55...771

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne i slutten av 30-årene. Dersom jeg skulle funnet meg en ny mann måtte han ha holdt seg i god fysisk form og vært åpen og positiv. Jeg ønsker meg ikke en gubbe som jeg må være pleier for. Jeg jobber med mange menn og det begynner å gå nedover fort i 50-årene for mange menn. 

Hvis jeg skulle funnet meg en ny mann ville jeg vurdert å finne en yngre mann, faktisk. Jeg ser eldre kvinnelige kolleger som er meget sosiale og aktive og mennene deres har ikke sjangs til å holde tritt med de. Veldig trist. 

Anonymkode: dbe14...213

• Liker 2
Skrevet

Man er ikke ute etter den perfekte partner gjennom en liste med kriterier. Det man ønsker seg er jo en en man kan le og ha det gøy med, en man kan kjenne nærhet til og være trygg med. Man må føle en gjensidig tilknytning til hverandre. Folk kan være bra uten at det gjør parforholdet bra. 

At kona ikke elsker deg lenger betyr ikke at du ikke er en bra fyr. Dere har bare mistet hverandre og hun er ferdig i forholdet og ønsker seg noe annet i livet. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er trådstarter, og mitt energinivå er langt over hennes. Hun trener ikke, er utslitt etter jobb, ingen hobbyer osv. Hun klager og er misfornøyd på veldig mye. Jeg har til og med foreslått hushjelp så hun ikke skal bli så sliten. Hun orker ikke sex fordi hun føler seg stygg og tjukk, men jeg forteller henne ofte at hun er den deiligste og peneste jeg vet om. Og, hun er virkelig flott, med flotte klær, sminke osv

Hun virker å være deprimert osv, men nekter å sjekke opp både det og overgangsalder

AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (1 minutt siden):

Man er ikke ute etter den perfekte partner gjennom en liste med kriterier. Det man ønsker seg er jo en en man kan le og ha det gøy med, en man kan kjenne nærhet til og være trygg med. Man må føle en gjensidig tilknytning til hverandre. Folk kan være bra uten at det gjør parforholdet bra. 

At kona ikke elsker deg lenger betyr ikke at du ikke er en bra fyr. Dere har bare mistet hverandre og hun er ferdig i forholdet og ønsker seg noe annet i livet. 

Takk, det var bra skrevet

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er trådstarter, og mitt energinivå er langt over hennes. Hun trener ikke, er utslitt etter jobb, ingen hobbyer osv. Hun klager og er misfornøyd på veldig mye. Jeg har til og med foreslått hushjelp så hun ikke skal bli så sliten. Hun orker ikke sex fordi hun føler seg stygg og tjukk, men jeg forteller henne ofte at hun er den deiligste og peneste jeg vet om. Og, hun er virkelig flott, med flotte klær, sminke osv

Hun virker å være deprimert osv, men nekter å sjekke opp både det og overgangsalder

Men disse tingene hun sa om deg... var det veldig ulikt hvordan hun har pleid å være? Det virker ikke som om du er overrasket over at hun kan si så stygge ting til deg? I så fall har du kanskje vært litt tøffel gjennom hele ekteskapet og godtatt en del slik oppførsel? 

Syns du skal kjenne etter om du virkelig vil mer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeez. De fleste mister spontan tenning på partneren ila et langt samliv. Man blir lei av hverandre. Hel ved-folk forstår at vedvarende romantisk interesse krever ARBEID. 
Du høres ut som en flott fyr, og du vil vel ikke ha problem med å finne en ny dame. Jeg anbefaler dette. Dama di høres dum og egoistisk ut, og som damer flest er hun vel ikke like flott nå som for 20 år siden! 
Dump! Dump! Dump!

Anonymkode: 1fe0d...f44

• Liker 2
Skrevet

Tror mange kunne tenkt en partner som deg. Du høres flott ut. Det beste i livet er en partner som er god,  ordentlig og til å stole på.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat det kan du jo gjerne ta initiativ til noen ganger ?

Jeg er virkelig ikke gjerrig, men kjøper færre ting av høy kvalitet

Du mener du kjøper ting, og når du først kjøper liker du høy kvalitet?

Der er jeg og sååå enig. Kanskje er jeg litt for bokstavelig. Selv synes jeg det er en god egenskap :)

Må vel da bare gjenta med å si ærlighet, til å stole på og føle trygghet og godhet. Omsorgsfull. Det høres ut som du har disse kvalitetene, en kanskje er du litt pirkete? Vet ikke, men siden du påpeker det med at du ikke liker fjas og at du er for seriøs? Hva går det på?

Skrevet

Her 👋🏻👋🏻

AnonymBruker
Skrevet

Det må ikke være noe galt med noen av dere 

Kanskje dere rett og slett har vokst i fra hverandre?

Jeg giftet meg i tidlig 20 årene og visste ikke hva jeg ønsket ut av livet.

Da vi, 6 år senere fikk barn, kom forskjellene mellom oss tydelig frem.

Jeg vokste i morsrollen, han satt fast som barnløs 20 åring.

Jeg var dønn ulykkelig med han og som 40 åring sto jeg som skilt alenemor med fullt foreldreansvar og daglig omsorg.

Møtte en nydelig mann på 48 mnd etter. Han er handy, fullfører ord og handling. Masse humor, glimt i øyet, lite selvhøytidelig og masse selvironi.

Han har typisk pappakropp. Jeg er selv 170, 53 kg og veltrent. Jeg falt øyeblikkelig for personligheten og kjemien oss i mellom(møttes på datingapp og chattet en del før vi pratet på tlf og ble pratende i over 3 timer) Møttes uken etter og druknet i øynene hans.

Resten er historie. Å møte han var som å komme hjem. Vi er bestevenner, elskere og partnere. Vi får aldri nok av hverandre. Som om sjelene våre kjente hverandre fra et tidligere liv.

Nå har vi kjøpt hus sammen, gifter oss til neste år og nyter livet sammen ♥️

Anonymkode: a67de...b57

AnonymBruker
Skrevet

Drit i henne, jeg tar deg jeg, du høres perfekt ut.

Hilsen meg på 36. 

Du kan ta meg! 🤩 Jeg føler meg akkurat som TS (skulle tro jeg hadde skrevet det selv) men med meg kan du legge til at jeg tar initiativ til reiser og opplevelser og litt mindre gjerrig. Ulempen er at jeg er rolig som person og litt introvert. Jeg stortrives i selskap med min indre krets og mistrives i store selskap (selv om jeg later som jeg er ok). Jeg glemmer ikke bursdager, forlovelseddager, dagen vi møttes eller navnet på bikkja di, men jeg glemmer av og til å si hvor pen du er. Jeg er ferdig skilt, fri og klar for en som ikke synes jeg er kjedelig bare fordi jeg ikke er en halvpsykopat mr Grey.

Jeg gjør absolutt ingen innsats for å forandre på sivilstatusen, så jeg er sikkert fortsatt singel hvis du finner meg 🙂

Anonymkode: 6aed4...93d

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg også igjen i TS sitt innlegg, men jeg slet meg ut for å prøve å holde hennes standard på alt som skulle fikses mens hun «lå på sofaen». Fikk litt mer overskudd da jeg begynte å trene opp styrke og kondisjon.

Hun mista også lysten på meg, og nå har hun flytta og funnet en ny.

Det å finne seg ny kjæreste for meg er dessverre ikke lett. Jeg tror jeg har normalt utseende, men er også en kjedelig fyr.

Anonymkode: 6c824...b36

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvem er jeg..

- Mann på snart 50

Men..

Hva tenker dere? 

Er vel ikke noe som tilsier at det er galt med noen av dere. Er vel ganske naturlig at et ekteskap kan bli kjedelig eller man mister spenningen, enten den ene eller begge. Er vel kanskje bare en naturlig endring som har skjedd, fruen kan har modnet eller endret seg til å ønske eller ha behov for noe annet enn det dere har. Synes det er veldig flott og høres ut som et sunt ekteskap der dette blir tatt opp og snakket om. Så virker jo som det kan være en mulighet for å gi et forsøk på å finne ut om det er noe som kan gjøre forholdet spennende igjen, før dere eventuelt vurderer separasjon mens dere fortsatt har et bra forhold og dialog.

Du har jo ikke blitt noe mindre bra, ei heller ikke hun. Bare en som har endret eller utviklet seg i en annen retning potensielt og nå kanskje verdsetter andre ting i livet enn tidligere. Så ville ikke tenkt du ikke er god nok eller må bli bedre, heller om det er noe annerledes hun ønsker og du klarer å gi henne eller om det ikke lenger er en match og det er en annen type person hun trenger for å være lykkelig eller trives.

Perfekte menn er de fleste hvis de finner rette personen som matcher med deres egenskaper. Så er vel ikke å finne hva er en universal "beste mann" men snarere hva er den riktige typen person for den jeg er. De jeg ikke liker er det helt sikker andre som vil elske og de jeg elsker vil kanskje andre mislike, er det som er så flott med verden. Det er noen for alle uansett hvem eller hvordan du er.

Så må man bare prøve å være den beste man selv kan være for sin egen del, og da er man også den beste man kan være for andre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er det jo enda mer naturlig hvis hun er deprimert eller ikke har det så bra, da mister man gleden og interessen av det meste. Og det er vanskelig å hjelpe noen som ikke ønsker hjelp eller forstår det er noe galt. Kommer hun seg ut av det hvis det er det som er problemet så ville kanskje forholdet og følelser/interessen komme tilbake. Men trolig ikke før det i hvert fall.

Høres ut som en vanskelig situasjon og er vel begrenset hvor lenge det holder hvis det forblir slik over tid uten noe blir gjort som kan forme endring. Trening og aktivitet er jo gode tiltak for psyken, men vanskelig når hun ikke driver med det fra før og nå trolig har en enda høyere terskel for noe slik. Føler med deg og kan dessverre ikke komme med noe gode veier til å hjelpe henne til å finne ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg også igjen i TS sitt innlegg, men jeg slet meg ut for å prøve å holde hennes standard på alt som skulle fikses mens hun «lå på sofaen». Fikk litt mer overskudd da jeg begynte å trene opp styrke og kondisjon.

Hun mista også lysten på meg, og nå har hun flytta og funnet en ny.

Det å finne seg ny kjæreste for meg er dessverre ikke lett. Jeg tror jeg har normalt utseende, men er også en kjedelig fyr.

Anonymkode: 6c824...b36

Hun høres fæl ut. Har ingen tro på at du er en kjedelig fyr. Du virker veldig snill. For snill. Den rette dama vil sette pris på deg akkurat slik du er. Det må ha tro på. 

Anonymkode: f0c55...771

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan ta meg! 🤩 Jeg føler meg akkurat som TS (skulle tro jeg hadde skrevet det selv) men med meg kan du legge til at jeg tar initiativ til reiser og opplevelser og litt mindre gjerrig. Ulempen er at jeg er rolig som person og litt introvert. Jeg stortrives i selskap med min indre krets og mistrives i store selskap (selv om jeg later som jeg er ok). Jeg glemmer ikke bursdager, forlovelseddager, dagen vi møttes eller navnet på bikkja di, men jeg glemmer av og til å si hvor pen du er. Jeg er ferdig skilt, fri og klar for en som ikke synes jeg er kjedelig bare fordi jeg ikke er en halvpsykopat mr Grey.

Jeg gjør absolutt ingen innsats for å forandre på sivilstatusen, så jeg er sikkert fortsatt singel hvis du finner meg 🙂

Anonymkode: 6aed4...93d

Perfekt! Du trenger ikke være helpsykopat mr Grey for meg, jeg tenker det er mølje skrevet for folk som ikke aner hva bdsm går utpå uansett. Bikkja mi har dobbeltnavn så det vil hun sette pris på at husker, stort pluss at du ikke trives i store selskap, har knøttliten familie jeg omtrent ikke har kontakt med. 👍

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...