AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg er invitert dit hele julekvelden og lurer på hva jeg skal ta med som gave. Familien består av mann&kone, deres tre voksne barn i tjueårene og konens bror i 60 årene. Tenkte en felles gave til familien og en liten gave til konens bror Hva mener dere? Anonymkode: eff03...3b1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Noe spiselig kan være fint. Her hadde «gammel-onkel» alltid med Håkon-konfekt til familien vår når han var hos oss på julaften. Enkelt og veldig populært. Eller man kan ha med bakte eller kjøpte julekaker, gløgg, akevitt, vin, noe spennende kaffe eller te, konfekt, spekeskinke. Ta turen innom en delikatessebutikk og finn noe litt ekstra godt:) Evt. et brettspill for voksne som er til hele familien samlet. Anonymkode: d1983...111 5 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Ta med håkon konfekt, og en god sider eller saft fra lokalmat hylla på coop, siden ikke alle drikker alkohol, og en kake du lager eller baker. Anonymkode: f0fe6...9be 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe spiselig kan være fint. Her hadde «gammel-onkel» alltid med Håkon-konfekt til familien vår når han var hos oss på julaften. Enkelt og veldig populært. Eller man kan ha med bakte eller kjøpte julekaker, gløgg, akevitt, vin, noe spennende kaffe eller te, konfekt, spekeskinke. Ta turen innom en delikatessebutikk og finn noe litt ekstra godt:) Evt. et brettspill for voksne som er til hele familien samlet. Anonymkode: d1983...111 Og sånn som Håkon konfekt osv, kan fint pakkes inn og ligge under juletreet Anonymkode: d1983...111
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta med håkon konfekt, og en god sider eller saft fra lokalmat hylla på coop, siden ikke alle drikker alkohol, og en kake du lager eller baker. Anonymkode: f0fe6...9be Enig i dette. Kanskje bortsett fra kake, med mindre du avklarer det med vertene først. Anonymkode: 18d08...86e
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Ikke konfekt, det er temmelig utdatert.. Og ikke noe godt heller. Ville gått til Olivenlunden eller helst delikatessebutikk. Og bedt dem sette sammen en gaveeske for hele familien. Ikke noe hjemmebakst, med mindre det er ønsket. De fleste har planlagt og ordnet alt, så at gjester kommer med noe som må settes frem er et unødvendig stresselement. Anonymkode: 255f5...892 9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i dette. Kanskje bortsett fra kake, med mindre du avklarer det med vertene først. Anonymkode: 18d08...86e Avklarer kake? Aldri i mitt lange liv har jeg avklart å ta med kake til en høytid eller arrangement og det har alltid vært godt mottatt, ærlig talt, det er kake, ikke kokain. Anonymkode: f0fe6...9be 9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Så hyggelig! Jeg tenker også noe spiselig. Man får ofte pakker med feks pølser, saft og kjeks på ulike julemesser før jul. Sjokolade er en slager. Til konens bror kan du jo gi en flaske vin, en håndkrem eller en blomsteroppsats. Anonymkode: 81f3e...9b7
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Avklarer kake? Aldri i mitt lange liv har jeg avklart å ta med kake til en høytid eller arrangement og det har alltid vært godt mottatt, ærlig talt, det er kake, ikke kokain. Anonymkode: f0fe6...9be Etter sen julemiddag og dessert er det få som har lyst på kake. Ingen forteller deg dette fordi de er høflige Anonymkode: 18d08...86e 7 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter sen julemiddag og dessert er det få som har lyst på kake. Ingen forteller deg dette fordi de er høflige Anonymkode: 18d08...86e Jøss, kaken blir spist og, folk må jo være ekstremt høflig som spiser den opp da, jøss alt jeg lærer. Anonymkode: f0fe6...9be 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hyggelig! Jeg tenker også noe spiselig. Man får ofte pakker med feks pølser, saft og kjeks på ulike julemesser før jul. Sjokolade er en slager. Til konens bror kan du jo gi en flaske vin, en håndkrem eller en blomsteroppsats. Anonymkode: 81f3e...9b7 En håndkrem??! Tuuuusen takk, akkurat det jeg ønsket meg! 🙈 Anonymkode: 86db0...e4d 1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ta med håkon konfekt, og en god sider eller saft fra lokalmat hylla på coop, siden ikke alle drikker alkohol, og en kake du lager eller baker. Anonymkode: f0fe6...9be Fordi det er ikke nok søt og usunn mat i julen tenker du? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Avklarer kake? Aldri i mitt lange liv har jeg avklart å ta med kake til en høytid eller arrangement og det har alltid vært godt mottatt, ærlig talt, det er kake, ikke kokain. Anonymkode: f0fe6...9be Kanskje fordi folk er høflige? Jeg blir IKKE glad for kake eller konfekt, virkelig ikke. Skal man gi noe spiselig, se an hvem mottaker er. Til noen er kake og melkesjokolade sikkert supert, til andre er spekemat og gode oste, oliven etc supert, til noen vin, til noen et brettspill. Jeg ville heller gitt vin enn sjokolade til noen så lenge jeg ikke hadde indikasjoner på alkoholproblemer. Anonymkode: cba3b...c72
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jøss, kaken blir spist og, folk må jo være ekstremt høflig som spiser den opp da, jøss alt jeg lærer. Anonymkode: f0fe6...9be Ja folk er høflige, og presser i seg for å være høflige. Andre liker det sikkert. Poenget er at å gi kake/søtt er like risky som å gi alkohol, det kan passe fint, eller være veldig kjiipt å få - både om man ikke liker det, eller om man liker det alt for godt og ikke klarer å kontrollere seg. Anonymkode: cba3b...c72
Stor pike Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Etter sen julemiddag og dessert er det få som har lyst på kake. Ingen forteller deg dette fordi de er høflige Anonymkode: 18d08...86e Hæ?
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden Dropp både konfekt og alkohol, så lenge du ikke er 100% sikker på at de liker det! Anonymkode: 81005...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jøss, kaken blir spist og, folk må jo være ekstremt høflig som spiser den opp da, jøss alt jeg lærer. Anonymkode: f0fe6...9be Men da kjenner du de du besøker, og at dette settes pris på. For 9 av 10 vil en "overraskelseskake", særlig på julaften, bare være til bry. Anonymkode: 255f5...892 2 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Etter sen julemiddag og dessert er det få som har lyst på kake. Ingen forteller deg dette fordi de er høflige Anonymkode: 18d08...86e Alle steder jeg har feiret jul er det en eller annen form for kakespising etter gaveåpning. Som regel er det småkaker som pepperkaker, kakemenn, kokosmakroner osv. osv. da. Anonymkode: 81005...8ab
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden Jeg synes ikke det er nødvendig med egen gave til konens bror. Anonymkode: a524f...2e5 2
Frøkenfryden Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden Tror jeg ville tatt med blomster, litt sånn fin juleoppsats. God alkoholfri drikke, f eks Margaret. Sprudlende og knallgod. Jeg er enig med de andre som sier det blir mye godt å spise. Mer kake kan jo faktisk gi plassproblemer i kjøleskap smekkfylt til jula. Konfekt er bedre. Det står seg litt. Ville vurdert fra Jentene på Tunet.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden Til vertskapet: olivenolje, balsamico fra Olivero Til voksne sporty barn/søster: tekniske tursokker Til voksne ikke-sporty barn/søster: bok Anonymkode: be4cf...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå