Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var sammen i 5 år, et forhold fullt av lidenskap på godt og vondt. Jeg har aldri kjent på så sterke følelser noen gang. Forholdet tok brått slutt for ett år siden, da han ville ha mer enn jeg kunne gi der og da pga barn.

Opplevde en ufattelig kjærlighetssorg, men pushet meg gjennom hverdagen, og opprettholdt en fasade for alle. Barna mine skulle og måtte ha en fungerende mamma. 

Etter et halvtårs tid begynte jeg å få det bedre, hadde slettet eks på some og vi hadde ingen kontakt. Så plutselig en dag sendte han en mld, lurte på hvordan vi hadde det. Jeg ble helt skjelven og ble usikker på om jeg skulle svare, endte med at jeg gjorde det. Skulle aldri ha gjort det, ble noen mld frem og tilbake, snakket om følelser osv, men det endte med at jeg ba han om å la meg være i fred, aldri ta kontakt osv.

Nå har det gått et nytt halvår siden den kontakten, og jeg har tenkt på han hver dag, det er slitsomt, og følelsene jeg har for han står i veien for at jeg kan gå videre med andre. Har forsøkt å date, men det går bare ikke. 

Hvordan skal jeg komme meg videre? Jeg jobber, trener, er sosial og gjør mye for å holde meg opptatt, men han er i hodet mitt konstant. Blir dette en livslang kjærlighetssorg? Noen som har noen tips ?

Anonymkode: 1beac...96f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi var sammen i 5 år, et forhold fullt av lidenskap på godt og vondt. Jeg har aldri kjent på så sterke følelser noen gang. Forholdet tok brått slutt for ett år siden, da han ville ha mer enn jeg kunne gi der og da pga barn.

Opplevde en ufattelig kjærlighetssorg, men pushet meg gjennom hverdagen, og opprettholdt en fasade for alle. Barna mine skulle og måtte ha en fungerende mamma. 

Etter et halvtårs tid begynte jeg å få det bedre, hadde slettet eks på some og vi hadde ingen kontakt. Så plutselig en dag sendte han en mld, lurte på hvordan vi hadde det. Jeg ble helt skjelven og ble usikker på om jeg skulle svare, endte med at jeg gjorde det. Skulle aldri ha gjort det, ble noen mld frem og tilbake, snakket om følelser osv, men det endte med at jeg ba han om å la meg være i fred, aldri ta kontakt osv.

Nå har det gått et nytt halvår siden den kontakten, og jeg har tenkt på han hver dag, det er slitsomt, og følelsene jeg har for han står i veien for at jeg kan gå videre med andre. Har forsøkt å date, men det går bare ikke. 

Hvordan skal jeg komme meg videre? Jeg jobber, trener, er sosial og gjør mye for å holde meg opptatt, men han er i hodet mitt konstant. Blir dette en livslang kjærlighetssorg? Noen som har noen tips ?

Anonymkode: 1beac...96f

Synes du er sterk som ikke har gitt deg eller gitt etrer, kudos kudos kudos!

Det er vanskelig spesielt med barn for du kan jo ikke bare blokkere og gå videre, du må være sterk med ham i livet ditt, dette greier du.

Fortsett som du gjør, minn deg selv på at det faktisk ikke fungerte, og bare ikke gi etter. 

Anonymkode: 3f116...0f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, står i noe lignende selv.. 

Mitt livs største kjærlighet. Langt og vondt brudd, endte til slutt med at jeg måtte kutte all kontakt, jeg merker det hjelper veldig. Er vel et år siden vi snakket sammen nå. 

Jeg tenker på han hver dag fremdeles, men ikke hvert ledige øyeblikk, og jeg har til og med opplevd å legge meg på natten og tenke på andre ting og glemme han. For det har vært det verste for meg, jeg kan holde hodet opptatt hele dagen, men på nettene kom kverningen og jeg fikk ofte ikke sove på grunn av det.

Ikke er jeg like trist lengre når jeg tenker på han heller. Så jeg merker jo enorm fremgang, når jeg ser tilbake på hvor jeg var for et år siden. Det gjør kanskje du også?

Mulig det blir en livslang sorg, men ikke en altoppslukende en. Man blir bedre. Det eneste som hjelper, er tiden. Og å ikke ha kontakt.

Irriterende nok, tok min eks også kontakt etter et halvårs stillhet.. Hjertet hoppet, jeg ble jo litt glad, men samtidig sendte det meg jo rett inn i grubling og vonde følelser igjen. Jeg svarte ikke. Det føles rart, å bare ignorere han som en gang var den nærmeste og som jo bare sendte en fin melding. Men man må verne om seg selv. Bare det å få den meldingen satt meg jo tilbake, hadde jeg inngått i en dialog eller noe hadde jeg hatt det enda verre. Og jeg skal ikke dra hele historien om forholdet vårt, men jeg skylder han ingenting, jeg skylder han ikke den roen i sjelen som han egentlig søkte da han sendte meg en melding.

Anonymkode: 01b65...dc4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De tar kontakt fordi de ønsker en plass de vet de kan komme. Og booste selvtilliten at de fortsatt har draget. Menn er kjipe slik. Ofte dumper de dama, angrer og prøver seg på ny. Mange menn lurer damer slik. Slett og blokker er nok det beste.

Anonymkode: f85e0...de3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så plutselig en dag sendte han en mld, lurte på hvordan vi hadde det.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Irriterende nok, tok min eks også kontakt etter et halvårs stillhet..

Det at de i det hele tatt gjør sånt, bør være tegn nok på at dere ikke skal ha disse inn i livene deres. Det er umodne menn. 

Anonymkode: cf2ad...e7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det at de i det hele tatt gjør sånt, bør være tegn nok på at dere ikke skal ha disse inn i livene deres. Det er umodne menn. 

Eller hun burde ikke svart.

Anonymkode: d2269...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner så igjen følelsene. Vi gikk noen slike runder vi også. Ingen av oss klarte å komme seg videre, vi datet andre og forandret mye i hverdagen får å glemme hverandre men nei. Ble sammen igjen til slutt

Anonymkode: 41087...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør sette av 2 år på deg selv og slutte å tenke på menn?

Anonymkode: 3f6a1...ae8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde meg, etter omtrent 5 år uten kontakt. Det er en form for rus når man får en sånn mld, man blir glad for at man fremdeles er i tankene hans. Jeg svarte, og angret rett etterpå. Meldingen hans var veldig formell type "lenge siden, håper du har der bra, kanskje vi kan ta en kaffe en dag"..

Så får jeg vite etter noen dager at han har sendt samme mld til flere, felles bekjente. For det som skjedde var at han etter bruddet med meg fikk seg dame og barn ganske fort, og prioriterte det foran vennene vi hadde felles. Nå var det blitt slutt og han sto tydeligvis helt alene, derfor ble den mld sendt til flere av oss. 

Følte meg som søppel. Skal aldri svare han igjen

Anonymkode: 08baf...1ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk hekt. Ikke ditt livs kjærlighet, men et usunt forhold du er blitt avhengig av. Typisk å mistolke ustabil oppførsel som lidenskap .

Anonymkode: a552c...61e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en form for rus når man får en sånn mld, man blir glad for at man fremdeles er i tankene hans.

Det er nettopp derfor jeg sier at det er et dårlig tegn.

En mann som bruker manipulasjon (lovebombing, det å dukke opp etter lang tid) mangler helt åpenbart det han burde hatt som mann. Ingen annen grunn til å bruke manipulasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Så får jeg vite etter noen dager at han har sendt samme mld til flere, felles bekjente.

Dette burde du ha forstått med en eneste gang. Alle damer må få med seg dette til neste gang. En mann som sender melding ut av det blå, sender til mange, ikke bare til deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Typisk hekt. Ikke ditt livs kjærlighet, men et usunt forhold du er blitt avhengig av. Typisk å mistolke ustabil oppførsel som lidenskap .

Anonymkode: a552c...61e

Jepp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg kan forstå at man sender en melding. Han savnet meg, jeg hadde vært stille lenge, han ville si at han respekterte det og ønsket meg alt godt.

Men det var selvsagt litt fisking også, selv om det var formulert som et slags verdig farvel. Det var nok et lite håp om et svar fra meg som kunne være litt til lindring for han og.

Jeg tror ikke nødvendigvis man er så bevisst på det selv, gjør det for å være manipulativ. Men dypest sett, selv om man ikke tenker på det sånn når man gjør det, så sender man den meldingen for å stagge litt egen uro, og ja, kanskje sjekke at man fremdeles har en viss tilgang til den andre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan forstå at man sender en melding. Han savnet meg, jeg hadde vært stille lenge, han ville si at han respekterte det og ønsket meg alt godt.

Men det var selvsagt litt fisking også, selv om det var formulert som et slags verdig farvel. Det var nok et lite håp om et svar fra meg som kunne være litt til lindring for han og.

Jeg tror ikke nødvendigvis man er så bevisst på det selv, gjør det for å være manipulativ. Men dypest sett, selv om man ikke tenker på det sånn når man gjør det, så sender man den meldingen for å stagge litt egen uro, og ja, kanskje sjekke at man fremdeles har en viss tilgang til den andre. 

Du forutsetter at manipulasjon er bevisst. Det er det ikke. Det er noe som skjer automatisk når man er et hensynsløst menneske. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du forutsetter at manipulasjon er bevisst. Det er det ikke. Det er noe som skjer automatisk når man er et hensynsløst menneske. 

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg mente det helt motsatte.

De gjør det ikke for å være (bevisst) manipulative, men det er likevel manipulativt (ubevisst).

Men jeg er nok litt mildere enn deg i bedømmelsen/fordømmelsen av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...