Liveterspennende Skrevet 20. september #1 Skrevet 20. september Kjenner at jeg av ren irritasjon, frustrasjon, sinne og oppgitthet må skrive om dette. Pleier ikke å opprette her inne, men leser og svarer en del. Saken dette gjelder er en arbeidskollega som jeg nå har kjent i ca 7-8 år, kjenner hans kone godt siden vi har hatt en del treff privat hvor vi har grillet, reist på småturer og lignende. Da har min kone og hans kone funnet tonen og vi har alle sammen hatt hyggelige helger med mye morro. For litt siden kom «Gunnar» til meg og sier at han og «Gudrun» (hans kone) har kranglet en del og han har opprettet profil på Tinder. Her har han allerede truffet 3-4 damer som han har hatt sex med, men nå har han truffet hans STORE kjærlighet. De har møtt hverandre hemmelig i ca 3/4 år og hun bærer nå hans barn. Gunnar har allerede tre barn, en gutt og jente tvillinger hvor disse er 9 og 5 år gamle. Jeg har sagt til han gjentatte ganger alle tanker du har om frøken x må du legge DØD, avslutt det eksisterende og bygg videre der du er. Nå er saken at «Gudrun» hadde fått en anelse om hva som foregår, og startet egne undersøkelser med mer. Jeg vil ikke lyve for en som kun tenker på seg selv og overkjører sin kone, men heller si tingene akkurat som det er. Koster det meg et vennskap med en kompis, eh nei egentlig ikke. Kjenner jeg på dette, ubehagelig og ugreit, ja absolutt. Nå har «Gudrun» kastet «Gunnar» regelrett på gaten og sagt tydeligere at hun har lagt han for hat. «Gunnar» har lagt meg for hat for å ikke stølte han………, men jeg puster akkurat like lett og som mine kone sier, dette er ene og alene hans valg. Noen andre her dom har måttet slite med løgn og faenskap pga «venner». 1
Pippi Lotta Skrevet 21. september #2 Skrevet 21. september Men når det nye barne kom ville vel Gudrin oppdaget det uanset? Om han begyne å ha sammver eller betaler barnebidrag.... Uanset ilke du TS som er problemet her. Om du hadde løyet ville du bare sett veldig dum ut når samheten kom frem. Om kolegaen din blir ubehagelig kan du jo ta det opp med sjefen, hans drama skal ikke ødelege for deg på jobb!
tvertimot Skrevet 21. september #3 Skrevet 21. september Hvem kolleger og venner for den saks skyld velger å leve med og ha sex med, det får være opp til dem selv, ikke noe jeg bruker tid og energi på. Du burde få deg et mer avslappet forhold til det du også, det åpenbare her er at det plager deg for mye (legge fra deg det). Tenker at han finner seg ei ny, det er til det beste både for han selv og for hun som da blir hans eks, åpenbart at de ikke lenger har hatt noen greit forhold og han blir lykkeligere med hun nye han venter barn med, hun får det bedre som single og med tid og stunder finner hun seg kanskje en hun også, og alle har da gått videre (noe som åpenbart har vært riktig). Andre menneskers vei i kjærlighetslivet er ikke din sak, i hvert fall ikke et drama du skal gjøre deg til en part i, hvorfor du har stabbet inn i det med begge ben og med det kjører vennskap i grus... Deg om det, taktisk og smart er det i hvert fall ikke! 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #4 Skrevet 21. september Jeg forstår frustrasjonen din ts. At kollegaen din og familien hans har et problem er hevet over enhver tvil, men det du spør om, og som jeg kjenner igjen, er følelsen av å ufrivillig bli viklet inn i andres løgner og svik. Jeg vet om en nær venninnes utroskap, men jeg har ikke turt å si fra til mannen hennes fordi jeg ikke orker å være den som setter en hel familie ut i krise. Ekstra ille er det når det er barn involvert, slik som i ditt tilfelle også. Derfor har jeg holdt munn, først og fremst av hensyn til barna, men det gjør faktisk noe med meg å måtte skjule noe slik for mannen hennes. Det har endret forholdet mitt til venninnen min, og jeg vil tro dette endrer forholdet til kollegaen din også. Av og til kan man ha forståelse for at folk trår feil, men i ditt tilfelle er det vel nærmest umulig… Anonymkode: a8c78...985
AnonymBruker Skrevet 21. september #5 Skrevet 21. september For ei suppe. Vet du hva jeg har lært meg i arbeidslivet? ALDRI bruk tid på en kollega etter arbeidstiden!! Har sett nok drama/syke ting som skjer, aldri gjør arbeidslivet ditt personlig! Kollegaer møtes for alkohol som ender i kyssing-klining-sex....faen så patetisk. Finner seg kjæreste på jobb, pjuk. Noe så useriøst. Anonymkode: e2fc3...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #6 Skrevet 21. september Jeg er helt enig med deg TS, man skal aldri lyve for andre som velger å være utro og bedra på verste måte. Det er ikke du som har stabbet deg inn i dette, det er løgneren og manipulatiren som har dratt deg inn i det. Det er han som har ødelagt disse relasjonene og vennskapene. Ikke du. Godt jobba, du gjorde det etisk riktige. Anonymkode: 015c4...aec 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå