AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Skrevet 20. september Jeg er med i en Maine Coon-gruppe siden jeg elsker disse pelsdottene ❤️ Kom over en oppdretter og klikket inn på profilen hennes. Ble helt satt ut, for det var fullt av rasistisk propaganda 😮 Folk skal så klart få lov å mene hva de vil, men er det ikke litt spesielt å være en kjent oppdretter (hun har flere annonser på finn der hun selger kattunger) og fronte ganske syke rasistiske meninger offentlig? Hun har offentlig profil og. Skal helt klart ikke støtte denne damen (jeg har spansk etternavn så hun hater vel sånne som meg uansett) om jeg noen gang får lyst på ny pus, men er dette noe andre er opptatt av? Altså om dere så at en oppdretter fronter ønsker om et hvitt Europa, hadde dere brydd dere? Er det ikke litt dårlig reklame liksom, når man skal selge et produkt? Ja, katter er levende liv men det er likevel et produkt. Syns det er rart at ingen har kommentert noe på facebooken hennes, at hun er rasist. Anonymkode: 983b3...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #2 Skrevet 20. september Eh jeg hadde ikke gjort det, fordi ofte vil vel kanskje oppdretter være venn eller følge på sosiale medier for å følge opp katten, så en må ha litt kontakt? Kjipt for deg å ha noen der som poster sånt Foresten kan man ikke fritt frem mene helt hva man vil, vi har en paragraf mot det, rasismeparagrafen 185, heldigvis. Anonymkode: ed202...f12 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Skrevet 20. september Null problem for meg. Om oppdretter vil ha kontakt eller ei, har ingenting med saken å gjøre! Anonymkode: 9ced2...ead 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eh jeg hadde ikke gjort det, fordi ofte vil vel kanskje oppdretter være venn eller følge på sosiale medier for å følge opp katten, så en må ha litt kontakt? Kjipt for deg å ha noen der som poster sånt Foresten kan man ikke fritt frem mene helt hva man vil, vi har en paragraf mot det, rasismeparagrafen 185, heldigvis. Anonymkode: ed202...f12 Det er nettopp det, man skal være litt forsiktig med hva man skriver når man er en såpass stor oppdretter tenker jeg da. Min oppdretter som jeg kjøpte MC fra har jeg på facebook og hun skriver bare normale ting, ikke noe støtende eller unormalt på noe vis. Man kan jo så klart være en god oppdretter og glad i dyr selv om man er rasist, men jeg bare syns det er så merkelig. Har aldri sett noe lignende. Ikke såpass åpent, trodde hardcore rasister holdt det mer skjult. Ser mange er storfornøyde med denne oppdretteren og kattene hennes da, så er tydeligvis mange som ikke bryr seg. Anonymkode: 983b3...7d4
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er nettopp det, man skal være litt forsiktig med hva man skriver når man er en såpass stor oppdretter tenker jeg da. Min oppdretter som jeg kjøpte MC fra har jeg på facebook og hun skriver bare normale ting, ikke noe støtende eller unormalt på noe vis. Man kan jo så klart være en god oppdretter og glad i dyr selv om man er rasist, men jeg bare syns det er så merkelig. Har aldri sett noe lignende. Ikke såpass åpent, trodde hardcore rasister holdt det mer skjult. Ser mange er storfornøyde med denne oppdretteren og kattene hennes da, så er tydeligvis mange som ikke bryr seg. Anonymkode: 983b3...7d4 Jeg personlig hadde ikke gjort det, men jeg hadde sikkert heller ikke fått kjøpt katt da jeg opprinnelig er utlending 😅 neida, men seriøst. Eneste som hadde stoppet meg er om jeg måtte hatt videre kontakt senere. Anonymkode: ed202...f12
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Skrevet 20. september Kan nesten vedde en krone på at dama ikke er rasist, men at du mener hun er det fordi hun har andre holdning og verdisett enn deg. Anonymkode: 99799...f7e 5 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september La meg gjette, hun er imot masseinnvandring? Uffa meg. Anonymkode: d70e2...899 4 6
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan nesten vedde en krone på at dama ikke er rasist, men at du mener hun er det fordi hun har andre holdning og verdisett enn deg. Anonymkode: 99799...f7e Så du mener man ikke er rasist når man skriver på en offentlig profil at man vil ha et hvitt Europa? Veldig spesiell oppførsel. Anonymkode: 983b3...7d4 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan nesten vedde en krone på at dama ikke er rasist, men at du mener hun er det fordi hun har andre holdning og verdisett enn deg. Anonymkode: 99799...f7e AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La meg gjette, hun er imot masseinnvandring? Uffa meg. Anonymkode: d70e2...899 Det er så jævlig rart for meg at sånne som dere, som jo åpenbart anser dere som innvandringsskeptiske og samtidig på ingen måte som rasister, er så opptatt av å fornekte at det finnes rasister og slå ring om de som finnes. Hvorfor ikke bare kunne si høyt at det finnes rasister - og at de kan dra til helvete? Det gjør jo det, åpenbart. Like åpenbart er det fullt mulig å ha et restriktivt syn på innvandring uten derfor å være rasist. Skulle tro det var i deres interesse nettopp å si at rasister er drittfolk og hindre at de tas til inntekt for helt saklig innvandringsskepsis. Bare å si høyt at de ikke er representative for de som vil begrense innvandringen i langt større utstrekning enn i dag. Anonymkode: 0eb69...5a8 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Skrevet 20. september Ellers, TS, hadde jeg styrt unna. Ville ikke dealet mer med hverken rasister, homohatere, religiøse fundamentalister, putinister eller andre rasshøl enn nødvendig. Folk får gjøre som de vil, men for meg blir det å mene at hennes rasisme er irrelevant for det å gjøre business med henne helt fremmed. Klart det betyr noe. Anonymkode: 0eb69...5a8 5 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #12 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er så jævlig rart for meg at sånne som dere, som jo åpenbart anser dere som innvandringsskeptiske og samtidig på ingen måte som rasister, er så opptatt av å fornekte at det finnes rasister og slå ring om de som finnes. Hvorfor ikke bare kunne si høyt at det finnes rasister - og at de kan dra til helvete? Det gjør jo det, åpenbart. Like åpenbart er det fullt mulig å ha et restriktivt syn på innvandring uten derfor å være rasist. Skulle tro det var i deres interesse nettopp å si at rasister er drittfolk og hindre at de tas til inntekt for helt saklig innvandringsskepsis. Bare å si høyt at de ikke er representative for de som vil begrense innvandringen i langt større utstrekning enn i dag. Anonymkode: 0eb69...5a8 Selvfølgelig finnes rasister, og selvfølgelig kan de dra til helvette, men 99,9% av tiden noen får rasiststempelet slengt etter seg så er ikke det tilfellet. Nesten alle er imot masseinnvandring bare så du vet det, både på venstresiden og på høyresiden. Se på protesten som var i Storbritannia nettopp mot masseinnvandring, over alt blir de stemplet som høyreekstreme rasister, men de er jo de minst rasistiske menneskene som finnes og også de minst ekstreme, ikke en eneste krone i verdi ble ødelagt. Rasister er de liberale som behandler alle som ikke er hvite som små barn. Anonymkode: d70e2...899 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. september #13 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ellers, TS, hadde jeg styrt unna. Ville ikke dealet mer med hverken rasister, homohatere, religiøse fundamentalister, putinister eller andre rasshøl enn nødvendig. Folk får gjøre som de vil, men for meg blir det å mene at hennes rasisme er irrelevant for det å gjøre business med henne helt fremmed. Klart det betyr noe. Anonymkode: 0eb69...5a8 Nei det er det jeg også tenker, og syns bare det er så rart at ingen kommenterer det. Hun har et nytt kull til salgs nå og det er kun kommentarer på hvor søte kattungene er og hvor flink denne oppdretteren er. Akkurat som at mange oppdrettere er nøye på hvem de selger til, så er jeg nøye på at jeg ikke kjøper katt av gærne folk. Som nevnt tidligere så får folk mene hva de vil for meg, men når man driver et firma (som dette er på en måte) så vil jo denne type negativ oppmerksomhet gjøre at man blir skeptisk. Hadde vært interessant å vite om hva hun svarer hvis noen med et f.eks pakistansk navn ville kjøpe katt av henne. Om hun da svarer "jeg selger ikke til sånne som deg, dra tilbake der du kommer fra" eller svarer noe annet. Anonymkode: 983b3...7d4
AnonymBruker Skrevet 20. september #15 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig finnes rasister, og selvfølgelig kan de dra til helvette, men 99,9% av tiden noen får rasiststempelet slengt etter seg så er ikke det tilfellet. Nesten alle er imot masseinnvandring bare så du vet det, både på venstresiden og på høyresiden. Se på protesten som var i Storbritannia nettopp mot masseinnvandring, over alt blir de stemplet som høyreekstreme rasister, men de er jo de minst rasistiske menneskene som finnes og også de minst ekstreme, ikke en eneste krone i verdi ble ødelagt. Rasister er de liberale som behandler alle som ikke er hvite som små barn. Anonymkode: d70e2...899 Interessant påstand. Dokumentasjon? Anonymkode: e9393...388 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #16 Skrevet 20. september Alle ønsker seg vel et hvitt Europa. Bare noen få som tørr si det høyt. Så ja, hadde kjøpt alle kattene hun selger 🙂 Anonymkode: 0a716...3ac
AnonymBruker Skrevet 20. september #17 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig finnes rasister, og selvfølgelig kan de dra til helvette, men 99,9% av tiden noen får rasiststempelet slengt etter seg så er ikke det tilfellet. Nesten alle er imot masseinnvandring bare så du vet det, både på venstresiden og på høyresiden. Se på protesten som var i Storbritannia nettopp mot masseinnvandring, over alt blir de stemplet som høyreekstreme rasister, men de er jo de minst rasistiske menneskene som finnes og også de minst ekstreme, ikke en eneste krone i verdi ble ødelagt. Rasister er de liberale som behandler alle som ikke er hvite som små barn. Anonymkode: d70e2...899 Det jeg ikke skjønner er hvorfor i alle dager du skal spekulere i hvorvidt dette ukjente mennesket er rasist eller ei. Her er premisset at det er snakk om en rasist, noe du etter mye om og men gikk med på at det er teit fremfor kult å være. Trådens tema er hvorvidt det å ha å gjøre med en rasist, faktisk åpent rasistisk person, ville påvirket deg i en kjøpssituasjon. Hvorfor ikke da bare si at «hvis vedkommende faktisk er rasist hadde jeg ligget unna», eventuelt «jeg driter da i om en jeg kjøper katt av er rasist eller ei»? Spørsmålet er jo hvordan du tenker du vil forholde deg til faktiske rasister. Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager man heller skal begynne å bable i vei om enkeltes tilbøyelighet til å komme med urettmessige rasismeanklager. Det er bare så jævlig pussig at man skal bruke enhver anledning til å gjøre verden litt enklere for faktiske rasister, som du jo litt motvillig sa deg enig i at er kjipe folk, fremfor å markere avstand til slike. Ikke skjønner jeg hva du vil frem til med et nedlatende «bare så du vet det» midt inni der heller. Jeg har da aldri insinuert annet. Anonymkode: 0eb69...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #18 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Interessant påstand. Dokumentasjon? Anonymkode: e9393...388 Ta en titt på alle mediesider. Anonymkode: 456bf...7e6
Akhenaton Skrevet 20. september #19 Skrevet 20. september Vær forsiktig. Jeg ville ikke tatt sjansen på å ende opp med en rasistisk katt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #20 Skrevet 20. september Haha...nei, men så hadde jeg ikke kjøpt meg en maine coon heller. Takke meg til en vassekte norsk huskatt, eller i verste fall en norsk skogkatt..Maine corner er ikke norsk nok. Høres ut som en dårlig rasist det der. Styr unna! Stoler ikke på Maine coon- folk.. Anonymkode: 09961...12b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå