AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Skrevet 20. september Fant en ting på finn.no til 500 kr og avtalte å kjøpe den. Fikk nå beskjed om at jeg må betale 1000 pga pakking og sending kom på 500. Tingen er allerede sendt. Vurderer nå å bare sende pakken tilbake når den kommer for 1000 har jeg faktisk ikke råd til nå, selger kunne sagt ifra først. Hva bør jeg gjøre nå? Anonymkode: be2b7...dfc
AnonymBruker Skrevet 20. september #2 Skrevet 20. september Brukte du ikke fiks ferdig? Kjøper ikke noe på finn om jeg ikke får det som fiks ferdig, eller personlig overlevering. og 500 kroner i frakt og innpakning høres mye ut. Du kan sende bra tungt på posten for 350 kroner. Har du fått sporingsnr? Kontakt Finn og hør hva dem sier. Anonymkode: f44b2...c8c 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Skrevet 20. september Dette høres ut som et svindelforsøk. Hvis pakka alt er sendt ville jeg ikke betalt noe som helst før jeg hadde den i hende, om du ikke har motatt sporingsnr vil jeg ikke tro noe er sendt engang. Og hadde den dukket opp ville jeg nok bare latt den gå i retur. Skulle den dukke opp og du velger å hente og ser den faktisk inneholder det den skal så betal det som var avtalt. Men ryddigst er å bare ikke foreta seg noe som helst når du blir forsøkt tvunget inn i en avtale du ikke har inngått. Det skal være rimelig svære greier for at det skal koste 500 å sende, og da må frakt avtales på forhånd. Anonymkode: 30aca...c1c 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #5 Skrevet 20. september Hvis det er noe tungt/langt, så kan det bli veldig dyrt. Norgespakke er vel 135 kroner (opp til 10 kg), men så legger de på spesialgodsgebyr på 196 kr hvis det er lengre enn maks mål. Hvis det skal sendes som postoppkrav så kommer den avgiften opp på i tillegg (104 kr). Er pakken tyngre enn 10 kg så blir det superdyrt. Anonymkode: e9b5f...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Skrevet 20. september Du må nesten beskrive hva du kjøpte, og hvor stort og tungt sånn ca det var. Hva forventet du selv at det ville koste å sende det du kjøpte? Det er ikke automatisk gitt at dette er feil eller urimelig av selgeren. Anonymkode: e41fe...a4a 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Skrevet 20. september Hvis den alt er sendt så må du vel ikke betale noe mer? Eller er den sendt i postoppkrav? Anonymkode: f12ba...2c2
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september 500 i frakt i Norge må enten være en stor sofa eller et svindelforsøk. Si til vedkommende at du veier og måler pakka når den kommer frem så vippser du han hva frakten FAKTISK koster. Enten det eller å betale ingenting Anonymkode: 2b9d6...08b 6
monican94 Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september hva har du kjøpt? størrelse og vekt her har alt å si.
AnonymBruker Skrevet 21. september #10 Skrevet 21. september Har bedt om 150,- i innpakkingstillegg. Måtte gå til innkjøp av illepapir, bobleplast, bølgepapp, og hensiktsmessige pappesker. Måtte levere pakken inn på posten, ordne med stor frakt/forsikring, VS. at kjøper hadde hentet på døra. Kjøper ble veldig fornøyd, alt kom helt frem. Men da var jo merkostnaden avtalt og vipset i forkant. Jeg synes du skal betale avtalt pris. Punktum. Anonymkode: dd21c...48b 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #11 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har bedt om 150,- i innpakkingstillegg. Måtte gå til innkjøp av illepapir*, bobleplast, bølgepapp, og hensiktsmessige pappesker. Måtte levere pakken inn på posten, ordne med stor frakt/forsikring, VS. at kjøper hadde hentet på døra. Kjøper ble veldig fornøyd, alt kom helt frem. Men da var jo merkostnaden avtalt og vipset i forkant. Jeg synes du skal betale avtalt pris. Punktum. Anonymkode: dd21c...48b * silkepapir 🤭 Anonymkode: dd21c...48b
AnonymBruker Skrevet 21. september #12 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må nesten beskrive hva du kjøpte, og hvor stort og tungt sånn ca det var. Hva forventet du selv at det ville koste å sende det du kjøpte? Det er ikke automatisk gitt at dette er feil eller urimelig av selgeren. Anonymkode: e41fe...a4a Det var noen deler i metall, jeg spesifiserte at de var til kjelleren. Jeg har slike fra før men kunne godt ha flere. Jeg vet at postnord sender opptil 10 kg for 129,- og da er størrelsen eller irrelevant. Og innpakning, altså det holder med en søppelsekk og litt tape. Selv seldte jeg en metallhylle str 120x140, veide ca 8 kg og de løse delene puttet jeg i pose og tapet de fast. Gikk easy peasy. Så her lurer jeg på om disse delene er pakket i metall. Han kom og med en unnskyldning om familien bla bla som jeg misstanke ker var en måte å avvæpne meg på. En dyrebar gjenstand som kan få skader og da vil bli ødelagt skal pakkes skikkelig og da avtaler man det. Fire metallknekter til kjellerbruk, nei de kan man pakke i det man finner i plast og papiravfallet. Anonymkode: be2b7...dfc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #13 Skrevet 21. september Hvis det ikke var avtalt på forhånd, betaler du ikke. Anonymkode: 21f78...758 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #14 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fant en ting på finn.no til 500 kr og avtalte å kjøpe den. Fikk nå beskjed om at jeg må betale 1000 pga pakking og sending kom på 500. Tingen er allerede sendt. Vurderer nå å bare sende pakken tilbake når den kommer for 1000 har jeg faktisk ikke råd til nå, selger kunne sagt ifra først. Hva bør jeg gjøre nå? Anonymkode: be2b7...dfc Har selger sendt pakken før han/hun har motatt betaling? Er det postoppkrav kan du kanskje bare ikke hente den ut? Anonymkode: bef45...a6a
AnonymBruker Skrevet 21. september #15 Skrevet 21. september Jeg har opplevd noe lignende. Det var til og med med FiksFerdig. Jeg stoppet betalingen fordi det både var feil med varen og hun ville ha betalt 100 for emballasjen i tillegg som kom utenom. Et krav hun kom med ETTER varen var sendt. Finn FiksFerdig tok ingen hensyn og trakk meg likevel. Så jeg måtte løse dette med selger selv. Og selger var forbannet fordi hun mente jeg var vanskelig og ga meg bunn karakter/anmeldelse på Finn. Så gikk da fra score 10 i vurderinger til 7,8. i snitt pga dette. Etter denne hendelsen sluttet jeg å bruke FiksFerdig. Da opplevde jeg at neste jeg kjøpte vare fra ga meg dårlig score fordi jeg tok kontakt og spurte om hun kunne selge/sende uten Fiksferdig pga dårlige erfaringer. Selvfølgelig helt ok det sa hun. Ga likevel dårlig karakter pga ‘vanskelig overlevering’🙄 Så nå har jeg så dårlig score på videre her at jeg nesten ikke får solgt noe. FiksFerdig høres så fint og trygt ut, men det fungerer ikke slik det skal. Man betaler for en falsk trygghet. Det er jo enkelt og greit, men når det først skjer et avvik, så tar de ingen ansvar. Anonymkode: 855f9...b26 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #16 Skrevet 21. september Hvis det er postoppkrav kommer det fort opp på 300,- Anonymkode: 01080...2f2
AnonymBruker Skrevet 21. september #17 Skrevet 21. september I alle dager.. sånt må jo avtales. Er dette noe svært? Som en stor barnevogn? Anonymkode: d129f...765
AnonymBruker Skrevet 21. september #18 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Brukte du ikke fiks ferdig? Kjøper ikke noe på finn om jeg ikke får det som fiks ferdig, eller personlig overlevering. og 500 kroner i frakt og innpakning høres mye ut. Du kan sende bra tungt på posten for 350 kroner. Har du fått sporingsnr? Kontakt Finn og hør hva dem sier. Anonymkode: f44b2...c8c Det er null problem og ikke bruke Fiks ferdig, men kostnader skal selvsagt avklares i forkant. Anonymkode: f7c69...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #19 Skrevet 21. september Det spiller ingen rolle hva sending koster, det må selger finne ut av og opplyse om i forkant. Anonymkode: f7c69...f2c
AnonymBruker Skrevet 21. september #20 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har opplevd noe lignende. Det var til og med med FiksFerdig. Jeg stoppet betalingen fordi det både var feil med varen og hun ville ha betalt 100 for emballasjen i tillegg som kom utenom. Et krav hun kom med ETTER varen var sendt. Finn FiksFerdig tok ingen hensyn og trakk meg likevel. Så jeg måtte løse dette med selger selv. Og selger var forbannet fordi hun mente jeg var vanskelig og ga meg bunn karakter/anmeldelse på Finn. Så gikk da fra score 10 i vurderinger til 7,8. i snitt pga dette. Etter denne hendelsen sluttet jeg å bruke FiksFerdig. Da opplevde jeg at neste jeg kjøpte vare fra ga meg dårlig score fordi jeg tok kontakt og spurte om hun kunne selge/sende uten Fiksferdig pga dårlige erfaringer. Selvfølgelig helt ok det sa hun. Ga likevel dårlig karakter pga ‘vanskelig overlevering’🙄 Så nå har jeg så dårlig score på videre her at jeg nesten ikke får solgt noe. FiksFerdig høres så fint og trygt ut, men det fungerer ikke slik det skal. Man betaler for en falsk trygghet. Det er jo enkelt og greit, men når det først skjer et avvik, så tar de ingen ansvar. Anonymkode: 855f9...b26 Nemlig. Fiks ferdig er bare en fordel for kjøper. Anonymkode: f7c69...f2c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå