AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Skrevet 20. september I dag er jeg bare trist og tom. Blir helt utslitt av dette. Det kommer med jevne mellomrom, men kan gjerne gå flere uker mellom hver gang. Helt normale trivielle uenigheter som ikke bør føre til en opphetet enveisoverhaling over flere timer, men det gjelder ikke her hjemme. Mannen hisser seg opp over den minste ting og når han først blir sint så holder han det gående i timer. Høy stemme, total overhaling av meg, «ikke lek dum», «hvis du mener det så er du dummere enn jeg trodde», «måten du svarer på gjør at jeg tror du er narsissist», «du er utspekulert» osv osv. jeg prøver å be han dempe seg og hever ikke selv stemmen, men jeg blir så ulidelig lei meg og føler meg så utrolig misforstått og tråkket på. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg føler meg utrygg og lite satt pris på. Han går så til de grader til frontalangrep på meg. Jeg konfronterte han i dag og spurte rolig om han la merke til hvor mye stygt han har sagt om meg som person gjennom monologen hans, og at jeg ikke én gang har angrepet han på samme måte. Det svarte han ikke på, bare fortsatte. Noe er galt, jeg føler meg i hvert fall helt ræva Anonymkode: 3ec16...1c6 4
AnonymBruker Skrevet 20. september #2 Skrevet 20. september Mannen min hadde mye sur og nebbete kommunikasjon i starten. Så har han gradvis blitt mye bedre. Men ikke uten at jeg har sagt tydelig fra hva jeg synes om sånne fakter. Jeg nøyer meg heller ikke med å forklare pedagogisk. Jeg har sagt at han er gretten og urimelig. Har iblant hevet stemmen tilbake. En gang sa jeg til ham at hvis han fikk og oppdro barn, ville de også bli mini-surpomper som ham, hehe...Da ble det stille gitt. Jeg traff en nerve. Jeg har også bedt ham legge seg og sove, fordi han tydeligvis er fir sur til å være våken! (Han blir sur av å være trøtt) Anonymkode: 7ff76...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Skrevet 20. september Du bør avslutte forholdet. Livet er for kort til å være sammen med noen som gjør deg ulykkelig. Neste gang han starter med en lang, kjeftende monolog, så kan du jo starte opptaksfunksjonen på mobilen din. Om han lurer på hva du gjør, så kan du si at du ønsker å spille av disse kjefteepisodene hans til en venninne eller moren din (eller moren hans!) for å få innspill til hvordan han snakker til deg. Tipper han ikke ønsker at noen andre skal få høre hvordan han behandler deg, fordi han vet at det er galt. Anonymkode: 3cdde...4f4 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Skrevet 20. september Hvorfor gidder du det? Anonymkode: 519ac...458 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #5 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor gidder du det? Anonymkode: 519ac...458 Fordi vi skal ha barn Anonymkode: 3ec16...1c6 2
Neket Skrevet 20. september #6 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi vi skal ha barn Anonymkode: 3ec16...1c6 Oh shit…løp. Bli alenemor. Men…,HVORFOR? 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi vi skal ha barn Anonymkode: 3ec16...1c6 Enda en større grunn til å avbryte forholdet Anonymkode: 4ec58...cfc 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september Den er vanskelig. Lett å si at det er bare å stikke. Jeg å bodde med en slik, fikk ofte kjeft å sa mye stygt når han ble sint. Å små diskusjoner kunne bli en krig. Til slutt satte jeg ned foten, å sa til han at jeg begynner å bli veldig lei, jeg distanserer meg mer og mer. Å skjer det en gang til, så er det rett ut. Etter det har det blitt mye bedre, han hisser seg ikke opp over småting, å jeg kan faktisk være uenig med han. Av og til kan det være litt opphetede diskusjoner, men ikke på lang nær slik det var. Her er det største problemet nå at han har tydeligvis fått for seg at det jeg sier stemmer ikke, at det er egentlig noe annet jeg mener. Men som ikke er tilfelle i det hele tatt.. Anonymkode: 4ec58...cfc
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (44 minutter siden): I dag er jeg bare trist og tom. Blir helt utslitt av dette. Det kommer med jevne mellomrom, men kan gjerne gå flere uker mellom hver gang. Helt normale trivielle uenigheter som ikke bør føre til en opphetet enveisoverhaling over flere timer, men det gjelder ikke her hjemme. Mannen hisser seg opp over den minste ting og når han først blir sint så holder han det gående i timer. Høy stemme, total overhaling av meg, «ikke lek dum», «hvis du mener det så er du dummere enn jeg trodde», «måten du svarer på gjør at jeg tror du er narsissist», «du er utspekulert» osv osv. jeg prøver å be han dempe seg og hever ikke selv stemmen, men jeg blir så ulidelig lei meg og føler meg så utrolig misforstått og tråkket på. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg føler meg utrygg og lite satt pris på. Han går så til de grader til frontalangrep på meg. Jeg konfronterte han i dag og spurte rolig om han la merke til hvor mye stygt han har sagt om meg som person gjennom monologen hans, og at jeg ikke én gang har angrepet han på samme måte. Det svarte han ikke på, bare fortsatte. Noe er galt, jeg føler meg i hvert fall helt ræva Anonymkode: 3ec16...1c6 Min kjære har aldri gått til person angrep mot meg. Aldri. Det hadde vært bye bye! Anonymkode: 6e06d...aae 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Skrevet 20. september Det er faktisk ikke greit TS. Er du gravid nå? ..og han oppfører seg slik? Ja, han skal være glad han ikke var sammen med meg da jeg var gravid. Det hadde endt ille... Men du i mot dritt TS? Derfor han har valgt deg?. Be han klappe kjeften så jævlig godt igjen og tenke seg grundig om hvilke ord han velger å servere deg.. Seriøst. Jeg kjenner det koker i meg. Jeg skulle fått fatt i den jævelen. Han skulle faan meg fått fart ut døra. ...grrrrd. ... Anonymkode: 6ee6d...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Skrevet 20. september Det der er voldsutøvelse, ikke en kommunikasjonsstil. Gå før barnet blir født, det gir deg sterkere rettigheter. Du kan ikke få barn inn i et slikt hjem. Anonymkode: 17926...a0e 4 4
mommyaka Skrevet 20. september #12 Skrevet 20. september Kom det bort...dette blir ikke bedre når baby kommer...bare verre. Og skal ditt barn vokse opp med en slik far? Og se hvordan han behandler deg? 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #13 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi vi skal ha barn Anonymkode: 3ec16...1c6 Ja. Veldig bra å bli i dette forholdet. Det er jo veldig stas for barn å bli behandlet slik og bli født inn i livsvarige traumer, fordi mor insisterte på å forbi i et ræva forhold med en ond fyr, bare fordi det barnet skulle bli født. Vær så snill å flytt og få barnet alene. Men ta lydopptak av oppførselen hans slik at du har bevis på at han ikke skal ha barnet alene. Anonymkode: 5fe83...84b 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #14 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi vi skal ha barn Anonymkode: 3ec16...1c6 Da har du verdens beste grunn til å flytte ut NÅ! Det haster! Anonymkode: 519ac...458 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #15 Skrevet 21. september Du kan ikke stå slik og krympe deg, ta imot, vente på at det går over, at han får tømt all gørra utover deg. Du må reise deg opp, stå rank i ryggen, se ham hardt inn i øynene og si at slik finner du deg ikke i å bli behandlet. Han får finne andre utløp, du vil ikke være mottaker. Hvis han ikke gjør det, så har dere et kjempeproblem og det vil ikke ende godt. Så snur du deg og går din vei. La ham tenke litt, et par dager etter når han er blitt rolig spør du hva han tenker skal gjøres. Om han må på sinnemestringskurs eller hva som må til, for slik vil du faktisk ikke ha det. Og det er helt uaktuelt at et barn skal vokse opp under slike forhold. Du kan be jordmor hjelpe deg å skaffe time hos familievernkontoret. Det er ikke bra for fosteret at mor utsettes for psykisk vold. Anonymkode: 8b643...665 1
Pippi Lotta Skrevet 21. september #16 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fordi vi skal ha barn Anonymkode: 3ec16...1c6 Du kan ikke la et batn vokse opp i et hjem med psykisk vold! Jeg forstår det er en veldig vanskelig situasjon å vøre i, men du må tenke på barne dit her. Er det kort tid til fødsel bør du skynte deg å flytte ut med en gang. Om det er litt tid i gjend kan dere kansje prlve terapi, men da må han være veldig motivert for å jobbe med seg selv! Du er sterkere en du tror, lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #17 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg konfronterte han i dag og spurte rolig om han la merke til hvor mye stygt han har sagt om meg som person gjennom monologen hans, og at jeg ikke én gang har angrepet han på samme måte. Dette er helt feil måte! Og ikke hør på de som sier du skal ta opptak, bla bla bla. Det du skal gjøre, er å fjerne deg fra situasjonen hver gang han begynner sånn. Om han kommer etter, så sier du bare helt rolig at du gidder ikke høre på en jævla løk, og at du i alle fall ikke gidder oppdra ditt barn i nærheten av en idiot. Etter hvert vil dette begynne å synke inn og han vil oppføre seg bedre. Sann mine ord. Anonymkode: 5c79c...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #18 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan ikke stå slik og krympe deg, ta imot, vente på at det går over, at han får tømt all gørra utover deg. Du må reise deg opp, stå rank i ryggen, se ham hardt inn i øynene og si at slik finner du deg ikke i å bli behandlet. Han får finne andre utløp, du vil ikke være mottaker. Hvis han ikke gjør det, så har dere et kjempeproblem og det vil ikke ende godt. Så snur du deg og går din vei. La ham tenke litt, et par dager etter når han er blitt rolig spør du hva han tenker skal gjøres. Om han må på sinnemestringskurs eller hva som må til, for slik vil du faktisk ikke ha det. Og det er helt uaktuelt at et barn skal vokse opp under slike forhold. Du kan be jordmor hjelpe deg å skaffe time hos familievernkontoret. Det er ikke bra for fosteret at mor utsettes for psykisk vold. Anonymkode: 8b643...665 Til dels enig, men hun viser jo nå at hun faktisk finner seg i det. Hvis ikke hun går sin vei, så viser hun at hun finner seg i det. Synes heller ikke det er hennes ansvar at han skal på sinnemestringskurs. Det bør han selv klare å finne ut av. Hvis hun skal ordne opp i livet til en voksen mann så ender hun med å bli mor til sin mann og komme her og klage på at hun må ta «det tredje skiftet». Anonymkode: 5c79c...4a2 3
AnonymBruker Skrevet 21. september #19 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fordi vi skal ha barn Anonymkode: 3ec16...1c6 Stikk før ungen er født, er lettere å flytte mens du har den i magen enn utenfor. Sett i gang og gjør forberedelser, du vet med deg selv at dette ikke blir bedre. Anonymkode: ba1bd...4ca 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #20 Skrevet 21. september Og du er gravid? Han kommer til å bli verre når barnet kommer. En som sliter med aggresjon, ikke behandler deg med respekt osv blir garantert verre når dere blir slitne og overtrøtte av en liten baby. Vill gjetting, men en sånn mann gjør vel neppe sin del av oppgaver i hjemmet heller. En baby blir påvirket av uro og mistrivsel i hjemmet. Den vil merke det når du er lei deg og fortvilet og mannen din er sint. Da vil du få en urolig baby. Flytt/kast ut mannen før fødsel. Anonymkode: 69829...70a 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå