Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Der jeg bor er det er lyskryss der folk ofte "glemmer" at det er rødt lys noen ganger. Siden jul har jeg nesten sikkert måttet bråbremse 15-20 ganger fordi folk kjører på rødt, kommer fra høyre og kjører nesten inn i sida mi eller foran meg når jeg har grønt.

Spørsmålet blir da: hadde du latt den personen kjøre på deg for å få omlakkering og liknende eller bare for å la personen svi litt? Er jo ikke snakk om stor fart her vel og merke.

Begynner å bli litt irriterende og jeg bremser ikke før jeg må sånn at vedkommende ser t det faktisk var rødt og ikke kjører videre i god tro.

Men føler snart at jeg lar det smelle....hehe

neida, skal ikke krasje, men folk er så dumme noen ganger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I slike situasjoner vil jeg prøve å unngå sammenstøt helt automatisk.

Skrevet
I slike situasjoner vil jeg prøve å unngå sammenstøt helt automatisk.

Enig.

Gjest LoisLane
Skrevet

Spørsmålet blir da: hadde du latt den personen kjøre på deg for å få omlakkering og liknende eller bare for å la personen svi litt? Er jo ikke snakk om stor fart her vel og merke.

Å ja. Duster.

Gjest gjest1
Skrevet

Joda, det er fristende, men jeg er ikke innstilt på å ofre helsa på en dust. Det skal nemlig overraskende lav hastighet til for å skape store konsekvenser i en sidekollisjon.

Gjest Gjest
Skrevet

her er det faktisk snakk om så lav fart at det ville blitt oppskraping av sida og ikke så mye kollisjon.

Blir bare så irritert på de som bare kruser forbi som om ingenting har hendt når de nesten kjører på meg... hehe

Gjest Ståle
Skrevet

Har faktisk krasjet sånn,gadd ikke bremse når de ikke skjønte høyre regelen,men jeg har solid Amerikansk bil da,så bare små matrielle skader på bil da,mens motparten ble totalt kondemnert.....

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke lov å la andre kræsje på deg med vilje. Hvis du har mulighet til å unngå ulykke, skal du gjøre det. UANSETT.

Gjest gjesta
Skrevet
Det er ikke lov å la andre kræsje på deg med vilje. Hvis du har mulighet til å unngå ulykke, skal du gjøre det. UANSETT.

godt poeng, jeg vil jo ikke bli straffa fordi andre kjører som idioter. Jeg synes det å kjøre på rødt lys er ganske drøyt imotsetning til å kjøre 20 km/t for fort på motorveien vel å merke, (der det ikke skal være folk gående), men i lyskryss kan det fort gå utover en person.

skal vel ikke kjøre på noen da, men hadde jeg ikke vært så vant til at det kommer noen på rødt lys hadde det smelt for lenge siden. nære på mange ganger og ikke alltid jeg ser dem heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Joda, det er jo helt horribelt at de overser rødt lys. Selv om det kanskje ikke er så stor sjanse for at du blir tatt for å ikke unngå en ulykke, så ikke ta sjansen på det ;).

Gjest Gjest
Skrevet

Tenkt tanken mange ganger ja :sjarmor:

Men de gangene jeg har vært med på kollisjoner og lignende trafikkuhell (aldri forårsaket selv, heldigvis) har alle folkene vært skikkelig grinete. jeg takler ikke grinete folk. derfor unngår jeg sånt.

(selv om jeg kjører en 1980 modell som er mer rust enn lakk og absolutt kunne trengt litt gratis-servide ;) )

Gjest gjest1
Skrevet
her er det faktisk snakk om så lav fart at det ville blitt oppskraping av sida og ikke så mye kollisjon.

Blir bare så irritert på de som bare kruser forbi som om ingenting har hendt når de nesten kjører på meg... hehe

Hvor lav fart da?

Gjest gjesta
Skrevet

kjører bare i 1 gir siden jeg krysser et lyskryss og skal svinge til venstre. de andre har som regel lav fart de også da det er et nytt kryss rett etter og da er det alltid kø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...