Gå til innhold

Min venn snakker med meg kun når dama hans ikke er der, hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne. Har hatt en mannlig venn i mange år, litt sånn av og på. Jeg vet at han var interessert og litt sånn småforelsket i meg før, men det er leeenge siden. Jeg har aldri vært interessert. 
Så til saken. Han kan snakke i tlf med meg kun når han er alene og samboeren hans ikke er hjemme. Det synes jeg er litt rart. Vi er jo bare venner og snakker om helt vanlige ting. 
Noen som skjønner det? 

Anonymkode: 2f077...159

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, skjønner ikke det. Kan du spørre? 

Anonymkode: c451d...ca7

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har kanskje følelser for deg fortsatt og føler han gjør noe forbudt. Eller så blir hun sjalu?

Jeg ringer mine venner stort sett når jeg er alene hjemme for ellers må jeg forlate rommet for jeg hater selv å høre på andre sine telefonsamtaler.

Anonymkode: a589f...53a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem vil ha tilhørere når man snakker i telefonen?

Anonymkode: b6fd5...4b0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo opplagt. Han skåner henne for at han vet hun blir sjalu. Og tydeligvis med rette.

Anonymkode: 93d07...413

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo opplagt. Han skåner henne for at han vet hun blir sjalu. Og tydeligvis med rette.

Anonymkode: 93d07...413

Sjalu hvorfor? Vi er jo bare venner 

Skrevet

Kanskje han bare ikke liker å snakke i telefonen når andre er til stede. Trenger ikke være noe verre enn det. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
jukkapalme skrev (35 minutter siden):

Kanskje han bare ikke liker å snakke i telefonen når andre er til stede. Trenger ikke være noe verre enn det. 

Men han snakker jo med andre når hun er hjemme. Med familien sin, med andre venner. 

Skrevet

Noen av mine beste venner er menn. Og det har aldri på noe som helst måte vært noe mer enn vennskap. For min del er bare lettere med menn, er en annen type vennskap enn man får med damer. Mindre drama, mer humor, bedre samtaler. 

Men dessverre så er det flere av deres damer som har taklet det dårlig. Jeg har full respekt for at disse mennene ønsker å skåne sine kjære. Men det ødelegger dessverre litt av vennskapet. Får litt følelsen av at jeg bare er god nok når de er singel. Noe jeg vet ikke stemmer. Men føles ikke som et veldig verdifull vennskap da.  Har pratet mye med flere av de om det. Og det er vanskelig når damene blir fort sjalu.

Jeg er heldigvis velsignet med en mann som takler at jeg har guttevenner. Og jeg takler at han har jentevenner. Og det er fordi vi kan snakke med vennene våre selv om partner er tilstede, vi kan åpne snapper når partner ser på, full åpenhet uten å avsløre alle hemmelighetene til vennene.  

Vennskap burde ikke ha noe med kjønn å gjøre. Og er man redd for utroskap kan det like så godt skje med en av samme kjønn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en patetisk fisking, TS. Du vet hvorfor.

Anonymkode: 28504...f19

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Sjalu hvorfor? Vi er jo bare venner 

Du bør legge deg nå, nok internett for idag 🥸

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville du likt, ts, hvis mannen din opprettholdt kontakt med tidligere flørter/elskerinner/kjærester? Menn har en tendens til å kalle absolutt alle kvinnelige relasjoner for venninner for å få det til å fremstå uskyldig. Når det har vært sex og /eller følelser der er det ikke bare venninner.

Anonymkode: f8c15...c61

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei TS, forstår godt situasjonen og det kan nok bety at han ikke har fortalt åpent hjemme om ditt/hans vennskap. Selv er jeg mann som alltid har hatt mine beste venner i damer, og tro meg dette har laget en del dritt opp gjennom årene. Både for mine venninner som har fått sjalu typer og for min bedre halvdel som absolutt ikke kunne akseptere dette. Rett skal være rett, det ligger «noe» i ordene, en mann kan aldri bare være venn med en dame. Har selv opplevd, sett og erfart hvor fort disse grensene viskes ut. Nå skal jeg legge til at jeg tidvis har måtte kjempe mot indre lyster mer enn en gang i forhold til mine venner. Samtidig ville jeg aldri risikert hva vi har for noen minutters spenning.

Samtidig har jeg to venner hvor vi har støttet hverandre gjennom alt opp gjennom årene. De vet, jeg vet at det kan ringes når som helst og de vil møte respekt og forståelse i motsatt ende. Vi har vært gjennom det meste sammen, vært der for å plukke hverandre opp igjen når ting har vært som mørkest. De kan møte meg og jeg kan møte de på en måte som kun en av motsatt kjønn kan. Noe som er helt ubetalelig og gir enorm styrke i forhold til innsikt/forståelse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men han snakker jo med andre når hun er hjemme. Med familien sin, med andre venner. 

Da er hun sikkert bare sjalu av seg da. Enkelte tåler jo ikke at kjæresten har venner av motsatt kjønn. Jeg har en sykelig sjalu eks som ikke tålte at jeg har en kamerat jeg har vært venn med siden jeg var 14 og han 16. Altså siden lenge før hans tid. Han var sjalu på alt og alle, helt uten grunn. Kanskje hun også er sånn. Kanskje han har vært utro før og hun er redd det skal skje igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville du likt, ts, hvis mannen din opprettholdt kontakt med tidligere flørter/elskerinner/kjærester? Menn har en tendens til å kalle absolutt alle kvinnelige relasjoner for venninner for å få det til å fremstå uskyldig. Når det har vært sex og /eller følelser der er det ikke bare venninner.

Anonymkode: f8c15...c61

Jeg er ingen av delene 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
jukkapalme skrev (5 timer siden):

Da er hun sikkert bare sjalu av seg da. Enkelte tåler jo ikke at kjæresten har venner av motsatt kjønn. Jeg har en sykelig sjalu eks som ikke tålte at jeg har en kamerat jeg har vært venn med siden jeg var 14 og han 16. Altså siden lenge før hans tid. Han var sjalu på alt og alle, helt uten grunn. Kanskje hun også er sånn. Kanskje han har vært utro før og hun er redd det skal skje igjen. 

Da bør han være ærlig om det og avslutte vennskapet i stedet for å behandle meg som en «hemmelig» venn. Jeg er jo ingen elskerinne for å skjule meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da bør han være ærlig om det og avslutte vennskapet i stedet for å behandle meg som en «hemmelig» venn. Jeg er jo ingen elskerinne for å skjule meg. 

Men trenger du egentlig å bli så krenket og sjalu fordi han evt prøver å løse et personlig problem ved både ivareta vennskapet deres samtidig som han skåner sin samboer? 

Du kan vel bare ta det opp med ham når du har så problemer med det; dere er jo venner?

Anonymkode: cfbd3...e1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men trenger du egentlig å bli så krenket og sjalu fordi han evt prøver å løse et personlig problem ved både ivareta vennskapet deres samtidig som han skåner sin samboer? 

Du kan vel bare ta det opp med ham når du har så problemer med det; dere er jo venner?

Anonymkode: cfbd3...e1a

«Krenket og sjalu» fordi jeg ikke ønsker å være en hemmelighet? Ærlig talt! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

«Krenket og sjalu» fordi jeg ikke ønsker å være en hemmelighet? Ærlig talt! 

Avslutt vennskapet da, og slutt å mase her inne om du er uinteressert i innspill. Hun er sjalu, du vet det, og han prøver å være venn med deg likevel. Take it or leave it.

Anonymkode: 70913...9df

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 97f41...547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...