Gå til innhold

14 år og piercing i ansiktet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ungdommen ikke vet hvor utrolig harry tatoveringer er blitt, ville jeg før man tar piercingen anbefale en lærebok i samfunnskunnskap.

Anonymkode: 729bb...f82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

45 år gamle meg tenker at 14 er tidlig. 16 år gamle meg som tok nesepiercing uten samtykke, tenker at det er helt uproblematisk, det er jo bare å ta den ut senere om man ønsker. Jeg har fortsatt dobb i nesen og har aldri angret.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 20.12):

TS her. Jeg som mor har egentlig bestemt meg for ja.. Ønsket har vært i snart et år.

Jeg er vel heller mer redd for hva andre foreldre/skole vil si🙈

Anonymkode: e0b06...316

Hun kommer nå til å bli møtt med de fordommene som de som har en septum-piercing blir møtt med. 🐮

Det er konsekvensen av valget hun selv har tatt, tenker jeg. 

Skulle hun komme til å angre seg så kan hun ta den ut, uten at det etterlater noe nevneverdig arr. 

Det hadde vært verre med f.eks dimples, bridge, monroe, medusa og leppepiercing

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 20.39):

Oksering er en grei piercing som kan se kul ut på mange. Den er ikke særlig vond å ta og den gror fint. Arret er selvsagt skjult, og sånn sett ville jeg som mor heller godkjent oksering enn piercing på siden av nesen. Men jeg ville absolutt valgt pinpoint, ikke posh. Og la henne få tenke seg om i noen måneder først. Til slutt er det lurt å være forberedt på at mange synes denne piercingen er veldig stygg og dessverre ikke tar fem øre for å synge ut. Er hun sterk nok til å tåle kommentarer og blikk? 

Anonymkode: cd51e...175

hvorfor ikke posh?

AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 21.34):

Mye mas om både nesering og navlepiercing her i huset også. Jeg har sagt hun får vente til hun blir 16. Greit nok at det bare er å ta den ut, men det stempelet man får er noe som tar lengre tid å få bort. Og altså, bare fordi en 14 åring vil ha, så betyr ikke det at hun skal få.

Anonymkode: 55906...304

Hvilket stempel?

Anonymkode: dc56d...837

Skrevet

Septumpiercing er null stress, blir jo ikke arr engang. Jeg hadde sagt ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 20.39):

Oksering er en grei piercing som kan se kul ut på mange. Den er ikke særlig vond å ta og den gror fint. Arret er selvsagt skjult, og sånn sett ville jeg som mor heller godkjent oksering enn piercing på siden av nesen. Men jeg ville absolutt valgt pinpoint, ikke posh. Og la henne få tenke seg om i noen måneder først. Til slutt er det lurt å være forberedt på at mange synes denne piercingen er veldig stygg og dessverre ikke tar fem øre for å synge ut. Er hun sterk nok til å tåle kommentarer og blikk? 

Anonymkode: cd51e...175

Første setning er jeg ikke enig i. Ser stygt ut på de fleste. Andre setning sikkert riktig. Tredje setning er jeg enig i. Fjerde setning har jeg ingen formening om, men resten er jeg enig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...