Gå til innhold

14 år og piercing i ansiktet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye mas om både nesering og navlepiercing her i huset også. Jeg har sagt hun får vente til hun blir 16. Greit nok at det bare er å ta den ut, men det stempelet man får er noe som tar lengre tid å få bort. Og altså, bare fordi en 14 åring vil ha, så betyr ikke det at hun skal få.

Anonymkode: 55906...304

Hvilket stempel? 

Ta hull i ørene er mer stuerent, fordi det er mer vanlig? 

Anonymkode: 060de...861

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min datter sliter med at hun er annerledes. Annen stil enn «Stockholm» jentene. Jeg tror jeg ville støttet henne dersom hun ville hatt det. Piercing i øyebrynet eller kinn, aldri! Men arret vil aldri synes

Anonymkode: e0b06...316

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bare å ta ut igjen. Jeg hadde sagt ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere? Ungdommen ønsker det sterkt «oksering». Har en rocka/freaka stil. På posh piercing er det 13 års aldersgrense med samtykke av foresatt.

Det er så stygt at det ikke burde være lov. 

Anonymkode: 9bafa...b19

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare for at du synes det er stygt så skal man ikke ha det?!? Nei vettu hva. Er ikke slik verden fungerer. Vi kan ikke like alt her i verden. Da hadde vi sloss om samme mennene. Samme jobbene. Samme maten. 

Anonymkode: d81ba...e0d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fy faen! For et svar! Tror du folk tar det for de vil se stygge ut? Heldigvis har mennesker ulik stil og smak❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En septumpiercing er så kjekk fordi det ikke vises når man tar den ut, arret er gjemt. Er helt ufarlig også. Men her har hun ikke fått lov til piercing før 16 år. Nå er hun fylt 16 og har bestilt seg time selv.

Anonymkode: a7031...175

AnonymBruker
Skrevet

Mine får ikke før de skjønner potensielle konsekvenser, kan betale selv og ta fullt ansvar selv. 

Anonymkode: c69a0...000

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å ta navlepiercing, så da jeg reiste på tur til England med engelsk fordypning klassen min i 10 klasse (privatskole) så dro jeg til et lugubert sted i England på kvelden og tok den likevel 😆 husker det godt enda, var spennende da 😄

Anonymkode: 2f598...545

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes nei. 14 er litt ungt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere? Ungdommen ønsker det sterkt «oksering». Har en rocka/freaka stil. På posh piercing er det 13 års aldersgrense med samtykke av foresatt.

Nei 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg piercet også meg selv da mamma sa nei. Piercing i nesa er absolutt ikke et problem. Hvis hun ville hatt piercing i kinnene eller noe slikt radikalt noe som gir varige arr, hadde jeg sagt nei nei nei. Men i nesa? Null stress. 

Jeg hadde tatt henne med på posh. Har vært der flere ganger med min datter, og de har også piercet meg. Flinke folk, godt utvalg i smykker og god informasjon. 

Anonymkode: 989e5...6f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mim ville ha. Jeg nektet, men fikk i nesa som 16 åring. Men ikke oksering! 

Anonymkode: be93e...e8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

TS her. Jeg som mor har egentlig bestemt meg for ja.. Ønsket har vært i snart et år.

Jeg er vel heller mer redd for hva andre foreldre/skole vil si🙈

De tenker vel allerede stygt om dere hvis hun uansett kler seg rocka/freaka. Så uansett hva dere velger å gjøre så vil de alltid finne noe negativt å si om dere tenker jeg. Derfor har det nok ikke så mye å si om hun får den piercingen eller ikke.

Anonymkode: a2a09...ec2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om hun angrer seg, kan den bare tas ut. Ser ikke problemet. 

Hun må kunne stelle og hindre betennelse i starten. Det klarer hun sikkert. 

Anonymkode: 701d6...8fe

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 19.57):

Har hun erfaring med piercinger fra før ?

Anonymkode: 9e317...874

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lett sagt ja. Hva er problemet? Er det så mye verre enn hull i ørene?

Anonymkode: 499c5...6a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 21.34):

Mye mas om både nesering og navlepiercing her i huset også. Jeg har sagt hun får vente til hun blir 16. Greit nok at det bare er å ta den ut, men det stempelet man får er noe som tar lengre tid å få bort. Og altså, bare fordi en 14 åring vil ha, så betyr ikke det at hun skal få.

Anonymkode: 55906...304

Men hvorfor? «Alle» tar hull i ørene, så hvorfor ikke i nesa?

Anonymkode: 499c5...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så trist… 

Anonymkode: 8e5d5...47e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så trist… 

Anonymkode: 8e5d5...47e

Hva er trist ? At ungdommene eller familien har sin egen stil ? 😂 har har begge gutten hatt hull i ørene siden skolestart, nå er det flere piercing som gjelder i tidlige tenår. La de få lov men følg opp

Anonymkode: 9e317...874

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...