Gå til innhold

14 år og piercing i ansiktet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere? Ungdommen ønsker det sterkt «oksering». Har en rocka/freaka stil. På posh piercing er det 13 års aldersgrense med samtykke av foresatt.

Anonymkode: e0b06...316

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med en avtale om at om hun fortsatt ønsker det etter jul skal hun få ? Enkelte ting bør ikke gjøres eller tillates spontant 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En piercing tar man jo bare ut hvis man blir lei, så ser ikke problemet.

Anonymkode: 74eda...f7b

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske ufarlig å ta den, venninna mi har nettopp gjort det på posh. De er flinke og grundige med forklare rensing og er tilgjengelige hvis man har problemer. Og vil hun ikke ha den mer, så gror de fort. Blir ingen synlige arr heller inni nesa.

Men dere kan jo kjøpe noen fine fake septums hun kan bruke? Så blir dere vant til det begge to ;)

Anonymkode: 7be4f...b04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men det SER jo helt jalla ut.

Anonymkode: 56aa0...367

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg som mor har egentlig bestemt meg for ja.. Ønsket har vært i snart et år.

Jeg er vel heller mer redd for hva andre foreldre/skole vil si🙈

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 14 og ville ha navlepiercing og ikke fikk det pierca jeg meg selv 😅 Det er jo mye eksperimentering med identitet i den alderen, de må få lov til å prøve seg litt frem for å finne ut hvem de er. 

Anonymkode: 74eda...f7b

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Piercing er stort sett veldig uskyldige greier, man tar de bare ut om det blir noe. 

Anonymkode: 6b6ec...ea2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 14 år er for tidlig. Vent to år. 

Anonymkode: 0d8f8...df6

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS her. Jeg som mor har egentlig bestemt meg for ja.. Ønsket har vært i snart et år.

Jeg kjenner ikke til posh studio men er veldig fornøyd med pinpoint. De har en god oversikt på hjemmesiden over grotid og stell i etterkant av ulike piercinger. Anbefaler dere og lese dere opp om det før du sier ja, så ungdommen er forbredt å villig til å gjøre dette ordentlig.

Anonymkode: af2c0...9e3

Skrevet (endret)

Nesepiercing er nåtidens "hull i ørene".

La jenta få gjøre det, men hun kan begynne med fake ring for å se hvordan den ser ut på henne.

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oksering er en grei piercing som kan se kul ut på mange. Den er ikke særlig vond å ta og den gror fint. Arret er selvsagt skjult, og sånn sett ville jeg som mor heller godkjent oksering enn piercing på siden av nesen. Men jeg ville absolutt valgt pinpoint, ikke posh. Og la henne få tenke seg om i noen måneder først. Til slutt er det lurt å være forberedt på at mange synes denne piercingen er veldig stygg og dessverre ikke tar fem øre for å synge ut. Er hun sterk nok til å tåle kommentarer og blikk? 

Anonymkode: cd51e...175

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Nei».

Anonymkode: badb7...cb9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drit i hva andre folk sier da. Det vises ikke en gang hvis den blir tatt ut. Nei det har jeg sagt ja til ja. Hun kan starte med en liten nett ring. Så kan hun sette inn en mere vågal en når hun er litt eldre. 

Anonymkode: d81ba...e0d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde ikke fått det, men jeg mener dette må være et individuelt valg i den enkelte familie. 

Anonymkode: f199d...d96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan de si?

Angrer hun er det bare å ta ut.  Jeg som lærer hadde ikke reagert på dette på ungdomskolen. Lærer vet jo som regel hvilket miljø ungdommene henger i. Jeg hadde reagert om du aldri kom på utviklikgssamtale, ikke meldte fravær osv.  Jenta di vil sikkert være innom 2-3 stiler til før hun lander i seg selv. 

Anonymkode: 060de...861

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere? Ungdommen ønsker det sterkt «oksering». Har en rocka/freaka stil. På posh piercing er det 13 års aldersgrense med samtykke av foresatt.

Nei.  Etter 16 ok.

Anonymkode: b2159...5bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

«Nei».

Anonymkode: badb7...cb9

Denne!

Anonymkode: fd458...793

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.  Etter 16 ok.

Anonymkode: b2159...5bd

Bare nysgjerrig. Hvorfor mener du etter 16 er greit og ikke for ei som på vei til å bli 15. Hadde skrevet 18 hadde jeg skjønte det bedre, at da bestemmer hun faktisk selv. 

Anonymkode: 060de...861

AnonymBruker
Skrevet

Mye mas om både nesering og navlepiercing her i huset også. Jeg har sagt hun får vente til hun blir 16. Greit nok at det bare er å ta den ut, men det stempelet man får er noe som tar lengre tid å få bort. Og altså, bare fordi en 14 åring vil ha, så betyr ikke det at hun skal få.

Anonymkode: 55906...304

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...