Gå til innhold

Passer denne kattedoen for lange katter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20250920_183021_Chrome.thumb.jpg.502f1df0acd7a092649cd4c23432c6ad.jpg

Anonymkode: e4a80...48b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang snakker vi? Du må tenke på størrelse og. Og personlighet. Noen liker do med lokk, andre gjør det ikke. Man må nesten bare kjøpe og se om katten liker den.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Helene Louise skrev (44 minutter siden):

Hvor lang snakker vi? Du må tenke på størrelse og. Og personlighet. Noen liker do med lokk, andre gjør det ikke. Man må nesten bare kjøpe og se om katten liker den.

Personlighet.., jeg må nesten le, men du har helt rett. Man skal ikke kimse av kattene. De er utrolig intelligente og ikke ulik oss:)

Endret av Catch22
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Screenshot_20250920_183021_Chrome.thumb.jpg.502f1df0acd7a092649cd4c23432c6ad.jpg

Ta et målbånd og mål katten. Målene står jo under bildet. 56 centimeter lang, og åpningen er 38 og 39 cm i høyde og bredde.

Skulle du kjøpe den, og den ikke passer kattens personlighet, så ta av lokket. Du trenger egentlig bare bunnen. Resten går nesten av seg selv om du bruker kattesand.

Edit: Så på bildet at man bare kan løfte opp lokket. Denne virker perfekt:) Du burde kjøpe den. Det er nesten umulig å feile. Du har tre muligheter. La den være som den er, for litt små katter. Løft lokket, eller ta av hele den hvite toppen, om så.

Screenshot2025-09-21at03-25-08SavicKatteboksNestorSort56x39x38cmTinybuddy.png.7c8ba961f779ca6e3f67744882b652c0.png

Endret av Catch22
AnonymBruker
Skrevet
Catch22 skrev (6 timer siden):

Ta et målbånd og mål katten. Målene står jo under bildet. 56 centimeter lang, og åpningen er 38 og 39 cm i høyde og bredde.

Skulle du kjøpe den, og den ikke passer kattens personlighet, så ta av lokket. Du trenger egentlig bare bunnen. Resten går nesten av seg selv om du bruker kattesand.

Edit: Så på bildet at man bare kan løfte opp lokket. Denne virker perfekt:) Du burde kjøpe den. Det er nesten umulig å feile. Du har tre muligheter. La den være som den er, for litt små katter. Løft lokket, eller ta av hele den hvite toppen, om så.

Screenshot2025-09-21at03-25-08SavicKatteboksNestorSort56x39x38cmTinybuddy.png.7c8ba961f779ca6e3f67744882b652c0.png

Katten er ca 50-52 cm fra hodet til haleroten, men han er høy .

Han har aldri hatt do med tak, kun åpen kasse.

Jeg er lei av at jeg ikke har lukket kattedo, siden jeg har den i en krok i stuen (kun der det er plass til do)

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Catch22 skrev (6 timer siden):

Personlighet.., jeg må nesten le, men du har helt rett. Man skal ikke kimse av kattene. De er utrolig intelligente og ikke ulik oss:)

Det må da blir litt piss/drit på gulvet nedenfor doen?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte ekspert her, men som eier av stor og langhåret katt føler jeg en helt åpen kasse er best. Det gir rom for flere innfallsvinkler i ordets rette forstand. Med et slikt lokk med åpning, og en stor katt, begrenser det seg vel litt hvor dyret får gjort fra seg og kan forlate toalettet sitt uten å risikere å tråkke i elendigheten etterpå. Og det er det jo ingen som ønsker...

Føler ikke det er noe problem med åpen kasse: Gitt at vi er hjemme og katten er inne blir etterlatenskaper fjernet med én gang etter dobesøket.

Anonymkode: 91ae3...6f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

På ingen måte ekspert her, men som eier av stor og langhåret katt føler jeg en helt åpen kasse er best. Det gir rom for flere innfallsvinkler i ordets rette forstand. Med et slikt lokk med åpning, og en stor katt, begrenser det seg vel litt hvor dyret får gjort fra seg og kan forlate toalettet sitt uten å risikere å tråkke i elendigheten etterpå. Og det er det jo ingen som ønsker...

Føler ikke det er noe problem med åpen kasse: Gitt at vi er hjemme og katten er inne blir etterlatenskaper fjernet med én gang etter dobesøket.

Anonymkode: 91ae3...6f8

Katten min har åpen kasse, men jeg synes det er så udelikat å ha en kattedo i et hjørne i stuen som i tillegg er åpen for innsyn.

Har ikke så mange andre plasser der det er plass til denne store hjørnedoen.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si nei. Det der er en do min normalstore katt ville sagt var for liten. Han er ikke veldig lang men har lang hale og liker ikke å komme borti veggene så for han ble det en do beregna på maine coon. 
Nestor Giant, den er 75x56x55 og er bare akkurat stor nok. 

Anonymkode: 97466...cc5

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville nok og løfte av lokket. Min katt liker ikke å bruke lokket så det har vi tatt av. Men jeg skjønner problematikken for det. De sier jo man skal tilpasse hjemmet sitt til katten. Kunne du satt en skjerm fremfor kattedoen eller en kommode atme for å gjøre det litt mer diskre? Du må bare tenke kreativt. Selv om det blir liten plass. Er du redd for strø utfor doen kan du ta en liten matte og legge utenfor. Der kan katten tørke av seg noe av strøet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...