AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Skrevet 20. september Hei, vi har nylig blitt fosterhjem for to katter som måtte bli omplassert fra sitt tidligere hjem. Jeg skriver her fordi jeg trenger veiledning fra andre som er erfarne, dyrebeskyttelsen svarer ikke på melding. Vi fikk kattene for to uker siden og det tok noen dager for de å bli komfortable hos oss. På tirsdag tok vi de til dyrlegen for helsesjekk og vaksine. Nå har de endret oppførselen sin helt, de er redde og gjemmer seg mer. Kommer lite for kos. Hun ene spiser ikke våtfor bare slikker av sausen, hun er heller ikke kastrert men hun skal bli det om tre uker. Idag tidlig fant vi tiss på gang teppet, så jeg er utrolig fortvilet. Både over teppet som jeg ikke vet kan reddes og at jeg har feilet som fosterhjem. Hva gjør jeg? Anonymkode: a279d...973
Sniff76 Skrevet 20. september #2 Skrevet 20. september Fosterhjem? Skal de ikke bo hos deg, dvs du har fått/kjøpt dem? Høres kanskje ut som at de ble redde etter dyrlegebesøket. Kanskje de har dårlige erfaringer med det tidligere. La dem få tid på seg, ro, legg fram ulike mat/godsaker. Kan ta lang tid før de blir trygge.
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Skrevet 20. september Sniff76 skrev (8 minutter siden): Fosterhjem? Skal de ikke bo hos deg, dvs du har fått/kjøpt dem? Høres kanskje ut som at de ble redde etter dyrlegebesøket. Kanskje de har dårlige erfaringer med det tidligere. La dem få tid på seg, ro, legg fram ulike mat/godsaker. Kan ta lang tid før de blir trygge. Vi er fosterhjem for kattene🫶 Anonymkode: a279d...973
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Skrevet 20. september Det kan jo fort ta lang tid før katter blir trygge i nye hjem, så at de får litt tilbakefall etter veterinærbesøk er ikke overraskende. Ikke noe sjokk at ukastrerte katter tisser inne heller. Anonymkode: 464dc...6b6
Sniff76 Skrevet 20. september #5 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er fosterhjem for kattene🫶 Anonymkode: a279d...973 Off topic, men det er jo ikke bra for katter som har store problemer, å bytte hjem flere ganger?
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Skrevet 20. september Sniff76 skrev (Akkurat nå): Off topic, men det er jo ikke bra for katter som har store problemer, å bytte hjem flere ganger? Jeg er fosterhjem for dyrebeskyttelsen, det er de som har valgt å plassere de hos oss imens de prøver å finne et nytt hjem til de. Skjønner ikke helt hva du mener? Anonymkode: a279d...973 1
BobbySocks Skrevet 20. september #7 Skrevet 20. september Sniff76 skrev (5 minutter siden): Off topic, men det er jo ikke bra for katter som har store problemer, å bytte hjem flere ganger? Det er faktisk helt nødvendig med fosterhjem da de som er villig til å ta på seg den tyngste jobben ikke kan brenne inne med 55 katter. 2 1
BobbySocks Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september Dyrlegebsøket kan ha skremt dem, og da går man litt tilbake til start. Kjøpt Feliway, gi mye bestikkelser og kos, hvis de gjemmer seg lag trygge plasser litt høyt så de føler seg trygge. Sånn pinne med fjær i en tråd er fine å leke med, da er man nærme, men ikke så nærme. Redde katter kan finne på å tisse. Sånn er det bare. Tepper ryker, men du har reddet liv. Surt, men..
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september Har vært fosterhjem mange ganger, kattene har eget rom som de først blir trygge på, sitter der sammen med de og leser bok høyt i starten, så blir de kjent med stemme, lukt, nærvær. De får godbiter hvis de nærmer seg. Når de er helt trygge på det rommet (typ har zoomies der inne og kommer løpende til oss) så åpner jeg døren så de kan titte ut, eksponerer de for verden utenfor, døren til det trygge rommet er alltid åpen så de kan rømme tilbake og de tar det fullt og helt i eget tempo. Sover på rommet sitt på natten. Anonymkode: c3330...5de 1
Helene Louise Skrevet 21. september #10 Skrevet 21. september De trenger sikkert bare litt tid på seg. Hvis du tror det har noe med vaksinen å gjøre kan du ringe veterinæren og høre om eventuelle bivirkninger som er påvist. Ellers kan det hende besøket bare har vært litt oppskakende. Den ene har sikkert kommunisert til den andre at dette er skummelt, og så har den bekreftet det, og de har skremt hverandre. La de få trygge opplevelser og kos fremover, og behandle veterinærturene som noe helt vanlig. Hvis du blir oppskaket blir de det og ikke sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå