AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #1 Skrevet i går, 12:25 Bør man begynne å avvenne så smått når de fyller 2? Anonymkode: 8367a...e6c
AnonymBruker Skrevet i går, 12:29 #2 Skrevet i går, 12:29 Alt har vel litt med hvor mye og langt en går. Og når de startet å gå Eldste her nektet vign fra 1.5års alder var da vant til å gå mye, mye i skogen og ute på jordet. Gikk ved 7 mnd alder ja uvanlig tidlig. Så yngste sluttet med vogn ved 2.5 års alder gikk ikke før ved 19 mnd. Selv reagerer jeg litt på barn sim nærmer seg 4 som bruker vogn. Siden i bhg der jeg jobbet var det ingen under 3 som fikk sitte i vogna når vi gikk turer, det var forbehold de under 3, og så hvor mye barna klarte å gå bare de fikk muligheten og gleden av å få lov Anonymkode: bf62e...3de 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #3 Skrevet i går, 12:30 Maks 4 år, og brukes bare ved veldig lange vandringer uten pause Anonymkode: 87bee...3df
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #4 Skrevet i går, 12:30 Kommer jo veldig an på hvordan man lever. Betydelig forskjell på de som bor uten bil og bruker vogna fire kilometer til barnehagen og butikken vs. de som primært bruker den til søndagsrusletur osv. Det er sjelden noen over fem trenger vogn om de ikke har spesielle behov. Anonymkode: a74f9...aae 9 8
AnonymBruker Skrevet i går, 12:46 #5 Skrevet i går, 12:46 Eldste begynte å gå til og fra barnehagen da han var 2 1/2, men trengte vognen til å sove i i barnehagen frem til han fylte 3. Yngste begynte å gå til og fra barnehagen da han var rett over to, og sluttet helt med vogn da han var 2 1/2. Det er svært uvanlig å bruke vogn etter at barna har fylt tre år, så jeg tenker at et friskt barn med god motorikk bør klare seg uten vogn fra fylte tre år. De fleste vogner passer heller ikke godt til så store barn. Anonymkode: afca8...2c3 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:00 #6 Skrevet i går, 13:00 Det kommer jo helt an på behov,og har ingen fasitsvar. Har man ikke bil og det er et stykke til barnehagen,så bruker man selvsagt vogn en stund. Både for å rekke jobb om morgenen,og fordi barnet er sliten etter en lang dag i bhg. Bruker man bil i hverdagen trenger man ikke vogn på samme måte. Det er forskjell på å gå en tur i skogen og å gå til/fra barnehagen. Tror de fleste som sier at barn ikke kan sitte i vogn etter fylte tre år,har bil.... Anonymkode: f09b6...4e4 12 5
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #7 Skrevet i går, 13:01 Vi har nesten 3 km til barnehagen, så det ble vogn fram til de var rundt 4 år og kunne sykle selv. Brukte nok vogn fram til de var 6 år, f.eks på storbyferie, lange bydager og lange gåturer. Vogna ble da også brukt som et sted å hvile i løpet av dagen. Vi har også brukt mye sykkelvogn, og da til de var 7-8 år. Anonymkode: 367e4...da4 4 6
AnonymBruker Skrevet i går, 13:09 #8 Skrevet i går, 13:09 Min på snart 2,5 bruker ikke vogn, bruker sykkel hvis vi skal noe med litt avstand. Anonymkode: f7f26...863
Sandie Skrevet i går, 13:18 #9 Skrevet i går, 13:18 Det er høyst individuelt, men tenker maks 5 år. Har en som blir 4 i november, og vi bruker vogn til henne av og til om vi er på bytur. Hun er motorisk tidlig utviklet, glad i gå, og kan gå ganske langt. Men når hun først er blitt sliten på tur kan hun få helt meltdown, og da hjelper det mye å kunne legge seg litt i vognen. Kjøpte tidligere i år en Babyjogger City Elite som er stor nok til at hun kan ligge komfortabelt. Dette har gjort våre familieturer i helgene mye mer behagelige og forutsigbare da vi slipper å dra hjem igjen om hun er sliten. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:21 #10 Skrevet i går, 13:21 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tror de fleste som sier at barn ikke kan sitte i vogn etter fylte tre år,har bil.... Anonymkode: f09b6...4e4 Det tror jeg også. Vi brukte både vanlig vogn og sykkelvogn ganske lenge, men bare på lengre strekninger der jeg ville ha kjørt hvis jeg hadde hatt bil. Eller hvis vi hadde det travelt da. Da barnet var 5 begynte hun å sykle selv, men brukte fortsatt sykkelvogna om vi skulle langt. Det var ei som kritiserte meg fordi barnet mitt kunne gått selv, men barnet hennes ble satt i bilen den samme strekningen, da går man jo heller ikke selv… Anonymkode: 6d7b0...0cf 6 4
Sandie Skrevet i går, 13:28 #11 Skrevet i går, 13:28 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Eldste begynte å gå til og fra barnehagen da han var 2 1/2, men trengte vognen til å sove i i barnehagen frem til han fylte 3. Yngste begynte å gå til og fra barnehagen da han var rett over to, og sluttet helt med vogn da han var 2 1/2. Det er svært uvanlig å bruke vogn etter at barna har fylt tre år, så jeg tenker at et friskt barn med god motorikk bør klare seg uten vogn fra fylte tre år. De fleste vogner passer heller ikke godt til så store barn. Anonymkode: afca8...2c3 Dette vil jeg si er et svært vanlig syn på en lørdag i Bergen sentrum. Noen ganger vil jeg tippe barna er så gamle som 5+ år, og jeg tenker de sikkert er slitne av å være på bytur og sitter der for å hvile seg litt. Jeg Fordømmer ingen. Jeg aner jo ikke om barna er friske eller har sykdommer som gjør at de har behov for vogn. 6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #12 Skrevet i går, 13:32 ca 1,5 år tenker jeg, hvis du snakker om transport. Snakker vi kun om å sove i den kan det jo være noe lenger Anonymkode: 0ddf3...0f7
AnonymBruker Skrevet i går, 13:41 #13 Skrevet i går, 13:41 Hadde et stykke til barnehagen. Så vi brukte vogna lengre enn de andre barna på avdelingen som bodde rett rundt hjørnet eller ble kjørt. Så vi sluttet kanskje 2 måneder før barnet var 4. Anonymkode: 1a585...994 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:38 #14 Skrevet i går, 14:38 Det kommer an på hvordan man bor. Vi brukte vogn til barnehagen fram til fireårsalderen, etter det sykkelvogn. Jeg syns ikke noe om å la barnehagebarn sykle selv langs trafikkerte veier, så det ventet vi med til barnet ble større. Om vinteren når det var dårlig vær tok vi noen ganger buss og egentlig var det best å ha med vogn der og, ettersom vi ofte ikke fikk noen sitteplass. De som alltid kjørte bil, sluttet mye tidligere med vogn, men de hadde jo egentlig aldri bruk for den heller. Anonymkode: d1466...5e6 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:21 #15 Skrevet i går, 15:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): ca 1,5 år tenker jeg, hvis du snakker om transport. Snakker vi kun om å sove i den kan det jo være noe lenger Anonymkode: 0ddf3...0f7 Nå er jo "transport" ganske relativt da.. Er det snakk om en kilometer eller 4,liksom.... Er det snakk om langs trafikkert vei? Er det snakk om til og fra barnehagen kl. 6.30 om morgenen i regnvær,og du skal rekke jobb? Eller hjem fra bhg med en sliten og sulten unge kl.16.30,hvor du også må innom butikken og handle med deg to poser med matvarer? Anonymkode: f09b6...4e4 5 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Sandie skrev (2 timer siden): Dette vil jeg si er et svært vanlig syn på en lørdag i Bergen sentrum. Noen ganger vil jeg tippe barna er så gamle som 5+ år, og jeg tenker de sikkert er slitne av å være på bytur og sitter der for å hvile seg litt. Jeg Fordømmer ingen. Jeg aner jo ikke om barna er friske eller har sykdommer som gjør at de har behov for vogn. Hva slags vogner er dette da? Vi har hatt vogner fra Stokke og Britax og barna våre har ikke passet oppi dem etter fylte tre. Jeg ser noen ganger at foreldre leverer i sykkelvogn som de triller, og da hender det at et litt eldre barn også sitter oppi der, men da har de småsøsken. Vi bor i Oslo og her ser jeg i alle fall aldri barn som ser stort eldre enn tre, tre og et halvt som sitter i vanlige vogner (ikke sykkelvogner). Anonymkode: afca8...2c3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden Vi parkerte vogna da baby var 1 år. Det var bare mye enklere å bære ham. Vi hadde en reisevogn som vi tok med på ferier, men vogn har vært veldig upraktisk i vår hverdag. Anonymkode: 78da8...f26
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Vår er 2,5 og vi bruker det fremdeles om vi skal være lenge ute. Vi var på et arrangement i byen i dag i flere timer, og barnet ble trøtt og sliten. Da satte vi henne i vogna på vei opp til bilen. Har slutta med vogn når vi henter i barnehagen. Men bruker det til barnehagen pga tid. Anonymkode: 2be25...a28
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva slags vogner er dette da? Vi har hatt vogner fra Stokke og Britax og barna våre har ikke passet oppi dem etter fylte tre. Jeg ser noen ganger at foreldre leverer i sykkelvogn som de triller, og da hender det at et litt eldre barn også sitter oppi der, men da har de småsøsken. Vi bor i Oslo og her ser jeg i alle fall aldri barn som ser stort eldre enn tre, tre og et halvt som sitter i vanlige vogner (ikke sykkelvogner). Anonymkode: afca8...2c3 Det finnes vogner for eldre barn. Jeg kjenner til et barn med en diagnose. Hun ser normal ut. Hun er 10 år og sitter ofte i vogn. Anonymkode: 2be25...a28
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva slags vogner er dette da? Vi har hatt vogner fra Stokke og Britax og barna våre har ikke passet oppi dem etter fylte tre. Jeg ser noen ganger at foreldre leverer i sykkelvogn som de triller, og da hender det at et litt eldre barn også sitter oppi der, men da har de småsøsken. Vi bor i Oslo og her ser jeg i alle fall aldri barn som ser stort eldre enn tre, tre og et halvt som sitter i vanlige vogner (ikke sykkelvogner). Anonymkode: afca8...2c3 Hva er egentlig forskjellen på å bli transportert i vogn vs sykkelvogn da? Der ikke helt forskjellen jeg. Bortsett fra at sykkelvogn liksom er mer sosialt akseptert selv om det i praksis ikke er noen forskjell. Ungen blir trillet, den går ikke selv. Anonymkode: 0d9e3...304 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå