AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #1 Skrevet 20. september 2025 Andre som har det hele tiden? Det begynte for en stund siden hos meg, og er nesten hele tiden. Spesielt morgen og kveld / natt. Har vært hos legen flere ganger og tatt flere ekg, og har fått vite at det er ves. Er det noe som forsvinner av seg selv til slutt? Anonymkode: 985b4...57a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #2 Skrevet 20. september 2025 Alder og kjønn? Anonymkode: a6185...5fb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #3 Skrevet 20. september 2025 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Alder og kjønn? Anonymkode: a6185...5fb Dame og 35 år. Anonymkode: 985b4...57a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #5 Skrevet 20. september 2025 Fikk du ikke svar på noe av det du lurer på når du var hos legen og ble undersøkt? Selv om du har vært der flere ganger? Det synes jeg er veldig dårlig. For min del går det med VES litt i perioder og så har det blitt mye mindre av det etter at jeg sluttet å drikke kaffe. Anonymkode: c03f4...867 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #6 Skrevet 20. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du ikke svar på noe av det du lurer på når du var hos legen og ble undersøkt? Selv om du har vært der flere ganger? Det synes jeg er veldig dårlig. For min del går det med VES litt i perioder og så har det blitt mye mindre av det etter at jeg sluttet å drikke kaffe. Anonymkode: c03f4...867 Nei veldig lite. Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg skulle ringe om det ble enda verre.. som at jeg besvimer og sånn.. og at det er nok ufarlig. Men hvor lenge skal det holde på? Vil det ikke bli bedre? spør dere som har/hatt det jeg sluttet å drikke kaffe før jeg fikk det. syns det er så ubehagelig, ødelegger hverdagen min for jeg blir så redd når det kommer ofte. Anonymkode: 985b4...57a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #7 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei veldig lite. Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg skulle ringe om det ble enda verre.. som at jeg besvimer og sånn.. og at det er nok ufarlig. Men hvor lenge skal det holde på? Vil det ikke bli bedre? spør dere som har/hatt det jeg sluttet å drikke kaffe før jeg fikk det. syns det er så ubehagelig, ødelegger hverdagen min for jeg blir så redd når det kommer ofte. Anonymkode: 985b4...57a Det som er ironisk er jo at når man blir redd så får man stresshormoner i kroppen som gjør at det blir lettere for VES å oppstå. Det kan bli en sirkel man ikke kommer så lett ut av. Det er jo ufarlig, så det gjør jo ingenting i den forstand, men du sier jo at det ødelegger hverdagen din og det er ikke noe hyggelig for deg å være redd og stresset. For meg nå, så er det slik at jeg bryr meg null om jeg får VES. Tidligere ble jeg redd, men nå har jeg slått meg helt til ro med at det ikke er farlig. Noen ganger har jeg sikkert VES uten at jeg i det hele tatt registrerer det fordi jeg bryr meg så lite. Som sagt går det litt i perioder, jeg kan ha 2 uker hvor det er mer av det en stund og så lange perioder hvor det er ingenting. Hvis du ikke klarer å slå deg til ro med det eller at det plager deg veldig, så tar du en legetime til. Forklar hvordan du føler det rundt problemstilingen. Spør spørsmålene du har (skriv det gjerne ned på forhånd). Kanskje legen kan berolige deg. Det finnes jo ikke noen behandling for VES (for det er ikke noen sykdom), men noen synes det hjelper litt med blodtrykksmedisin. Anonymkode: c03f4...867 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #8 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det som er ironisk er jo at når man blir redd så får man stresshormoner i kroppen som gjør at det blir lettere for VES å oppstå. Det kan bli en sirkel man ikke kommer så lett ut av. Det er jo ufarlig, så det gjør jo ingenting i den forstand, men du sier jo at det ødelegger hverdagen din og det er ikke noe hyggelig for deg å være redd og stresset. For meg nå, så er det slik at jeg bryr meg null om jeg får VES. Tidligere ble jeg redd, men nå har jeg slått meg helt til ro med at det ikke er farlig. Noen ganger har jeg sikkert VES uten at jeg i det hele tatt registrerer det fordi jeg bryr meg så lite. Som sagt går det litt i perioder, jeg kan ha 2 uker hvor det er mer av det en stund og så lange perioder hvor det er ingenting. Hvis du ikke klarer å slå deg til ro med det eller at det plager deg veldig, så tar du en legetime til. Forklar hvordan du føler det rundt problemstilingen. Spør spørsmålene du har (skriv det gjerne ned på forhånd). Kanskje legen kan berolige deg. Det finnes jo ikke noen behandling for VES (for det er ikke noen sykdom), men noen synes det hjelper litt med blodtrykksmedisin. Anonymkode: c03f4...867 Ja sant det. Men aldri hatt det før selv om jeg har vært veldig stresset / angst. hvordan er det du kjenner det da? At hjertet stopper opp litt? Har ikke høy puls når det skjer. Og hadde du det hver dag og ofte? ja blir nok å bestillle en legetime til om jeg ikke klarer å slappe av. Venter litt til. Men er skikkelig ubehagelig. Blir uvel av det, og enda mer angst av det. Anonymkode: 985b4...57a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #9 Skrevet 21. september 2025 Det du kjenner er kort fortalt: når du får en ekstraslag rekker hjertet fylle seg opp med litt ekstra blod, så da føler du et lite «hopp» i det det trykker ut større blodmengde. Herregud, dårlig forklart. Men det er ufarlig. Det var poenget mitt. Anonymkode: 69b22...b36 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #10 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det du kjenner er kort fortalt: når du får en ekstraslag rekker hjertet fylle seg opp med litt ekstra blod, så da føler du et lite «hopp» i det det trykker ut større blodmengde. Herregud, dårlig forklart. Men det er ufarlig. Det var poenget mitt. Anonymkode: 69b22...b36 Selv om det skjer flere ganger i timen hver dag?😅 Anonymkode: 985b4...57a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #11 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv om det skjer flere ganger i timen hver dag?😅 Anonymkode: 985b4...57a Ja! Anonymkode: a32ce...659
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #12 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Selv om det skjer flere ganger i timen hver dag?😅 Anonymkode: 985b4...57a Det kan faktisk skje flere ganger i minuttet uten at det er noe farlig. Men forhold deg til de svarene du får fra legen. Dvs. du tar kontakt hvis det blir verre eller du får flere symptomer. Og evt. en time for å få svar på dine spørsmål. Anonymkode: c03f4...867 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #13 Skrevet 21. september 2025 Jeg hadde dette ganske kraftig i en periode for noen år tilbake. Hadde ekstrasystole på omtrent hvert 8. slag. Holdt på å gå i frø av det! I den perioden var jeg ganske tynn. Det gikk over da jeg kom meg litt opp i vekt, og har det nå bare innimellom når vekta blir i laveste laget. Vet ikke om det er noen direkte kobling mellom dette og vekt, altså, men det virker litt sånn hos meg. Jeg har riktignok ikke vært til legen med dette i fravær av andre symptomer. Anonymkode: ec84c...89a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #14 Skrevet 21. september 2025 Jeg synes det hjelper litt med betablokker. Anonymkode: 3109e...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #15 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg hadde dette ganske kraftig i en periode for noen år tilbake. Hadde ekstrasystole på omtrent hvert 8. slag. Holdt på å gå i frø av det! I den perioden var jeg ganske tynn. Det gikk over da jeg kom meg litt opp i vekt, og har det nå bare innimellom når vekta blir i laveste laget. Vet ikke om det er noen direkte kobling mellom dette og vekt, altså, men det virker litt sånn hos meg. Jeg har riktignok ikke vært til legen med dette i fravær av andre symptomer. Anonymkode: ec84c...89a Uff.. så bra det gikk over! jeg har bare lest at Ventrikulære ekstraslag kan være farlig. Men er det noen som har merket at det blir verre når mensen nærmer seg og når mensen kommer? Om det har noe sammenheng med det. Anonymkode: 985b4...57a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #16 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff.. så bra det gikk over! jeg har bare lest at Ventrikulære ekstraslag kan være farlig. Men er det noen som har merket at det blir verre når mensen nærmer seg og når mensen kommer? Om det har noe sammenheng med det. Anonymkode: 985b4...57a Hvor har du lest at det kan være farlig? For noen, en svært sjelden gang, kan det kanskje være tegn på sykdom. Men nå vet jo du at dine VES ikke er farlig siden du er undersøkt av lege flere ganger. Det er sjekket opp i og legen sier at du er frisk. Anonymkode: c03f4...867 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #17 Skrevet 25. september 2025 Andre som har det sånn? Anonymkode: 985b4...57a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå