AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:37 #21 Skrevet lørdag kl. 12:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er pussig og påstå at en såpass moderne og ny ting er og tviholde på vaner. Hvilken direkte bevis har du? Jeg levde i 30 år med søvnproblemer uten oppfinnelsen skjerm. Hva kom det av? jeg er av typen som sovner med skjerm, og savner ikke gamle dager da man lå og stirret i taket og tenkte - nå må jeg sove , uten resultat. nå sovner jeg stort sett med skjerm, men om jeg blir liggende 30 min våken bruker jeg litt mer skjerm for og få tankene fra om måtte sove og telle timer vekk. jeg synes det er pussig at noe helt nytt får skylden for et problem som har eksistert lenge før noen kunne forestille seg skjerm, men folk er og ulike så en må bare prøve seg fram og ikke henge seg opp i hvilke regler som er på moten. Anonymkode: 7c465...bea Ikke meg du siterer, men det handler jo om at det blå lyset forstyrrer melatoninproduksjonen. Ja, søvnproblemer fantes før skjerm. Skjerm kan likevel gjøre det mye vanskeligere å få sove. Hvis man allerede har søvnproblemer så sier det seg selv at man ikke behøver å gjøre det verre enn det er. Det er ikke pussig i det hele tatt. Jeg synes det er litt rart å si at dette er en regel som er på moten, det er et generelt råd som blir gitt ut fra den informasjonen vi har nå. I fremtiden kan vi kanskje lære enda mer om søvn og lys, det er umulig å si, men vi må gi råd nå ut fra det vi vet nå. Noe annet er ikke mulig. Folk er ulike, ja man må prøve seg frem. Du sovner med skjerm - fint for deg. Du kunne kanskje sovnet enda lettere uten skjerm, men bare hvis du fant en annen måte å unngå å stresse med tankene på. Anonymkode: 54eb9...a79 2
veronica<3 Skrevet i går, 07:07 #22 Skrevet i går, 07:07 Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #23 Skrevet i går, 07:12 Mindfullness og meditasjon. Ta kurs. Og se over søvnhygiene-råd en gang til. Temperatur; lysinnslipp, aktivitet etter kl. 18, koffein (må kanskje kuttes helt, hvis du er sensitiv, noen også for sjokolade), la det parasympatiske nervesystemet bli slått på ved kveldstid ved å være rolig og tenk hygge. Hvis det er mye tankekjør er også kognitiv terapi bra. Anonymkode: fb6a2...8e4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #24 Skrevet i går, 07:14 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kanskje en ide å be om cyp-test 😊 Anonymkode: 148e2...c39 Selvfølgelig gjort på sykehuset. Alt var 100% fint. Ingenting fysisk galt med meg. Og ibux etc fungerer samt denne ene sovemedisinen. 😃 Anonymkode: d4bc6...530
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #25 Skrevet i går, 07:31 Jeg kan absolutt anbefale Mindfulness, og denne hjalp meg mye i en vanskelig periode med mye tankekjør. Melatonin, og noen reseptfri på apoteket. Hør med de som jobber på et apotek https://youtu.be/oAiM_-5EguM?feature=shared Anonymkode: 48770...446
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #26 Skrevet i går, 07:43 Magnesium glysinate. Jeg er i midten av 50 årene, slitt med søvn pga overgangsalder, ble noe bedre etter at jeg startet med hormonbehandling. Ble tipset om Magnesium glysinate, og det har virkelig gjort underverker for min søvn. Sover nå minst 7 timer pr natt uten oppvåkninger. Anonymkode: ece73...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå