AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Skrevet 20. september Hei. Har vært sammen med en mann i snart ett år nå. Jeg kom nylig ut i fra et langt forhold som varte i 15 år da vi møttes. Eksen og jeg hadde en grei tone under og etter bruddet. Ingen drama, bare respekt. Han er jeg sammen med nå krevde at jeg slettet han fra alt. Facebook, snap og at jeg avfulgte han på insta. Og at jeg slettet telefonnummeret hans. Det var det siste. Ville jeg skulle kvitte meg med gamle bilder også. Dette gjorde for han. Han spør meg daglig om jeg har flørtet med andre menn på messenger eller snap. Spør om jeg har kontakt med eksen osv. Til og meg krever å få se mobilen min. Dette mener han at han har rett til å se da han mener han ikke stoler helt på meg, fordi menn jeg ikke kjenner har sendt meg mld på facebook. Jeg har selvfølgelig bådet sagt ifra at jeg ikke er interessert og også blokkert dem som ikle viser hensyn. Jeg har ikke bedt om disse meldingene og har avvist dem som prøver seg. Jeg fant nylig ut at han selv har tatt vare på både telefonnummer og bilder av eksen sin da. Han har også snappet med en annen dame. Samtalen var sånn her Han: 'Hvor har du flyttet nå? Syns vi skal møtes😋" Henne: Hehe ja det trur jeg blir vanskelig Jeg bor langt unna 8 timer unna ***** Han: Hadde jeg fått kommet om jeg hadde tatt turen da?😊😋 Henne" Nei. Hehe Også svarer hun en gang til at hun har så mye å gjøre. Virket ikke akkurat interessert. Er det bare meg som syns denne meldingen ser flørtende ut? Hadde han sett en sånn melding på min mobil så hadde jeg fått høre. For han tåler nesten ikke menn som sender meldinger angående business engang. Helt platoniske og ingen flørt å spøre overhodet. Bare ren business. Men han selv skriver sånne meldinger til andre damer. Skal selvfølgelig avslutter dette forholdet. Ønsker ikke et forhold med en som ønsker kontroll og makt over meg, og som i tillegg driver og flørter med andre damer og selv ikke lever opp til det han forventer av meg. Og ja. Jeg sjekket mobilen hans. Han har tatt seg til rette på min og sagt vi burde ha tilgang på hverandres mobil for å vise at vi ikke har noe å skjule. Hvordan går fram her? Skal jeg si alt, eller skal jeg be han om å vise sin mobil til meg også? Aldri bedt om det før. Eller jo, en gang da han skulle se min. Han ble litt rar da og litt nervøs. Jeg så ikke så veldig godt igjennom da. Han sier også at grunn til at jeg ikke spør er fordi jeg stoler på han fordi han er så åpen om meldinger han får fra andre jenter. Og han kunne aldri vært utro sier han. Det beste er at følelsene mine for han har dabbet av ganske mye. Så for min del blir det lett å avslutte. Anonymkode: c555a...74e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #2 Skrevet 20. september Det høres egentlig ut som dere passer sammen? Anonymkode: 887fb...ce8
exictence Skrevet 20. september #3 Skrevet 20. september Han kjenner/mistenker andre, da han kjenner seg selv. Siden du har bestemt deg for å gå, noe jeg tenker er det absolutt beste for deg og det riktige, tenker jeg at du ikke behøver å konfrontere ham eller si noe sm helst om beskyldninger, hvem som har rett osv. Du bare sier enkelt at du ikke har de rette følelsene lenger, og føler at det beste er at dere ikke lenger har kontakt. 5
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Skrevet 20. september Virker ikke som om denne mannen er til å stole på, eller er helt i vater. Han virker ekstremt sjalu og usikker. Det er ikke sammenheng i det han kommuniserer, eller det han gjør med tanke på utroskap. Videre virker det som han er veldig opptatt av å ha det på hans måte. Det er alarmerende. Man kan godt foreslå ting, men man bør være lydhøre for hverandre synes jeg, og respektere hverandres grenser. Anonymkode: e4e99...647 1
Lillemy8 Skrevet 20. september #5 Skrevet 20. september Fy fader for en dobbeltmoral 🤢 "Jeg har tenkt mye, og jeg kjenner at jeg ikke ønsker å fortsette i dette forholdet. Det er for mye kontroll, mistillit og urettferdige anklager – og jeg kjenner at det tar fra meg ro og trygghet. Jeg tror også du projiserer mye over på meg – altså at du mistenker meg for det du kanskje selv gjør, eller har gjort. Når man stadig tror den andre skjuler noe, er det ofte fordi man ikke er helt ærlig selv. Jeg har vært lojal og tydelig, men jeg ser at vi har helt ulike grenser og verdier, og det blir ikke sunt for noen av oss i lengden." 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Skrevet 20. september Lillemy8 skrev (5 minutter siden): Fy fader for en dobbeltmoral 🤢 "Jeg har tenkt mye, og jeg kjenner at jeg ikke ønsker å fortsette i dette forholdet. Det er for mye kontroll, mistillit og urettferdige anklager – og jeg kjenner at det tar fra meg ro og trygghet. Jeg tror også du projiserer mye over på meg – altså at du mistenker meg for det du kanskje selv gjør, eller har gjort. Når man stadig tror den andre skjuler noe, er det ofte fordi man ikke er helt ærlig selv. Jeg har vært lojal og tydelig, men jeg ser at vi har helt ulike grenser og verdier, og det blir ikke sunt for noen av oss i lengden." Takk. Dette var bra skrevet. Har nylig hørt av en annen bekjent at han gikk bak ryggen på eksen sin også. Han som påsto han aldri var utro mot henne. Han sa han flørtet med andre damer og skrev med flere, men var ikke utro. Vil vel egentlig kalle flørte med andre og skrive mld som en slags utroskap. Men han ville ikke ha noe seriøst med henne, noe hun ønsket. Med meg vik han være seriøs, men ser jo nå at gutten er full av dritt. Anonymkode: c555a...74e
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det høres egentlig ut som dere passer sammen? Anonymkode: 887fb...ce8 Er deg "kjæresten" min? Anonymkode: c555a...74e 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september Kopier meldingen hans og få en mannlig venn til å sende deg de samme som han sendte, og du svarer det samme som denne damen svarte. Få for vi ser hva han sier når han får se dem. Om han syns det er like greit og uskyldig som ga han selv gjorde det Anonymkode: 48dcc...237 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september Han er psycho. Det er helt irrelevant om han flørter med eksen. I det noen krever (!) å få sjekke noe som helst, bør du løpe. Forstår ikke helt hva du lurer på. Om du skal begrunne slik eller sånn at du går? Det betyr fint lite. "Jeg har ikke lyst til dette mer" holder lenge. Anonymkode: a9ffd...82a 4
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Skrevet 20. september Idet øyeblikket du begynner å kreve å få se hans mobil, ta opp ting fra hans fortid osv., så har du latt han vinne - og du taper! For om du tar opp dette, inkl. hans kontroll av deg, så viser du at du bryr deg. Og da åpner du også opp for at han kan manipulere og kontrollere deg videre. Med å gjøre noe slikt er det også en helt reell risiko for at han kan utvikle seg til å bli voldelig, eller at han stalker deg og trakasserer deg i ettertid, fordi du tross alt har vist at du bryr deg om hva han gjør og ikke gjør. Allier deg med personer rundt deg som vil deg vel. Din familie, dine venner, andre. For du trenger allierte for å komme deg ut av dette på en trygg måte både fysisk og psykisk. Du skriver ikke om du og kjæresten bor sammen. Uansett, sørg for å endre lås/kode umiddelbart slik at han ikke kan komme seg inn til deg. Få noen til å sjekke mobilen din for spionprogrammer o.l. En mann som holder på slik denne mannen gjør, han fortjener ikke at du møter ham ansikt til ansikt en gang for å slå opp med ham. Det er nok at du sender ham en melding om at du har innsett at dere er for forskjellige til å kunne ha det godt sammen, og at du herved avslutter og kutter all kontakt og ønsker ham lykke til videre i livet. Gjør det klart at du forvener at han respekterer at du ikke ønsker noe kontakt med ham, og at du derfor gjør det tydelig at han ikke skal forsøke å kontakte deg på noen som helst måte fremover. Om du har ting hos ham, eller motsatt, pakk sammen hans ting og ta med deg din far/bror/fornuftig søster/venninne og lever det når du vet han er hjemme, og få hentet dine ting samtidig. Om det du ev. har hos ham ikke har særlig verdi er det trolig bedre å bare anse dem for tapt, og heller bare levere hans ting når du vet han ikke er hjemme. Om han har vært mye hos deg, vurder seriøst å også få sjekket om han har satt inn utstyr for å filme/avlytte din bolig. Bor dere sammen, sørg for å avslutte på en trygg måte, og gjør det raskt! Kutt alle bånd til ham! Og når du har kommet deg ut av dette forholdet - sørg for å gå til en terapeut for å finne ut hvorfor du lot deg manipulere til å slette så mye av din fortid. Det er veldig positivt at du etter "bare" et år nå er klar for å komme deg ut av forholdet, men du må finne ut hvorfor du lot deg manipulere, ellers risikerer du å gå på lignende smell i neste forhold. ❤️ Anonymkode: e7eb2...f1b 1
Ymse meninger Skrevet 20. september #11 Skrevet 20. september Ble helt utslitt bare av å lese om det her. Han høres ut som en usikker 17 åring. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #12 Skrevet 20. september Ingenting å tjene på å konfrontere en slik fyr, det gir han bare muligheten til å diskutere og snakke deg rundt. Sånne typer er ekspert til å få deg til å tvile på deg selv, så bare si at ikke har lyst mer, fordi du ikke føler det lengre. Anonymkode: 1f391...cec 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #13 Skrevet 20. september Dette var for likt min eks. Du har møtt broren! Det er jeg 110% sikker på. Løp! Anonymkode: 69d5c...06e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #14 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kopier meldingen hans og få en mannlig venn til å sende deg de samme som han sendte, og du svarer det samme som denne damen svarte. Få for vi ser hva han sier når han får se dem. Om han syns det er like greit og uskyldig som ga han selv gjorde det Anonymkode: 48dcc...237 Han hadde klikka. Anonymkode: c555a...74e
AnonymBruker Skrevet 21. september #15 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Idet øyeblikket du begynner å kreve å få se hans mobil, ta opp ting fra hans fortid osv., så har du latt han vinne - og du taper! For om du tar opp dette, inkl. hans kontroll av deg, så viser du at du bryr deg. Og da åpner du også opp for at han kan manipulere og kontrollere deg videre. Med å gjøre noe slikt er det også en helt reell risiko for at han kan utvikle seg til å bli voldelig, eller at han stalker deg og trakasserer deg i ettertid, fordi du tross alt har vist at du bryr deg om hva han gjør og ikke gjør. Allier deg med personer rundt deg som vil deg vel. Din familie, dine venner, andre. For du trenger allierte for å komme deg ut av dette på en trygg måte både fysisk og psykisk. Du skriver ikke om du og kjæresten bor sammen. Uansett, sørg for å endre lås/kode umiddelbart slik at han ikke kan komme seg inn til deg. Få noen til å sjekke mobilen din for spionprogrammer o.l. En mann som holder på slik denne mannen gjør, han fortjener ikke at du møter ham ansikt til ansikt en gang for å slå opp med ham. Det er nok at du sender ham en melding om at du har innsett at dere er for forskjellige til å kunne ha det godt sammen, og at du herved avslutter og kutter all kontakt og ønsker ham lykke til videre i livet. Gjør det klart at du forvener at han respekterer at du ikke ønsker noe kontakt med ham, og at du derfor gjør det tydelig at han ikke skal forsøke å kontakte deg på noen som helst måte fremover. Om du har ting hos ham, eller motsatt, pakk sammen hans ting og ta med deg din far/bror/fornuftig søster/venninne og lever det når du vet han er hjemme, og få hentet dine ting samtidig. Om det du ev. har hos ham ikke har særlig verdi er det trolig bedre å bare anse dem for tapt, og heller bare levere hans ting når du vet han ikke er hjemme. Om han har vært mye hos deg, vurder seriøst å også få sjekket om han har satt inn utstyr for å filme/avlytte din bolig. Bor dere sammen, sørg for å avslutte på en trygg måte, og gjør det raskt! Kutt alle bånd til ham! Og når du har kommet deg ut av dette forholdet - sørg for å gå til en terapeut for å finne ut hvorfor du lot deg manipulere til å slette så mye av din fortid. Det er veldig positivt at du etter "bare" et år nå er klar for å komme deg ut av forholdet, men du må finne ut hvorfor du lot deg manipulere, ellers risikerer du å gå på lignende smell i neste forhold. ❤️ Anonymkode: e7eb2...f1b Har ingen planer om det. Han kommer til å lyve uansett. Jeg bor for meg selv. Han ønsker at vi skal bo sammen. Ønsket det lenge. Men jeg trenger tid for meg selv, så en ny samboer nå kommer ikke på tale Takk for godt og utfyllende svar❤️ Anonymkode: c555a...74e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #16 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Idet øyeblikket du begynner å kreve å få se hans mobil, ta opp ting fra hans fortid osv., så har du latt han vinne - og du taper! For om du tar opp dette, inkl. hans kontroll av deg, så viser du at du bryr deg. Og da åpner du også opp for at han kan manipulere og kontrollere deg videre. Med å gjøre noe slikt er det også en helt reell risiko for at han kan utvikle seg til å bli voldelig, eller at han stalker deg og trakasserer deg i ettertid, fordi du tross alt har vist at du bryr deg om hva han gjør og ikke gjør. Allier deg med personer rundt deg som vil deg vel. Din familie, dine venner, andre. For du trenger allierte for å komme deg ut av dette på en trygg måte både fysisk og psykisk. Du skriver ikke om du og kjæresten bor sammen. Uansett, sørg for å endre lås/kode umiddelbart slik at han ikke kan komme seg inn til deg. Få noen til å sjekke mobilen din for spionprogrammer o.l. En mann som holder på slik denne mannen gjør, han fortjener ikke at du møter ham ansikt til ansikt en gang for å slå opp med ham. Det er nok at du sender ham en melding om at du har innsett at dere er for forskjellige til å kunne ha det godt sammen, og at du herved avslutter og kutter all kontakt og ønsker ham lykke til videre i livet. Gjør det klart at du forvener at han respekterer at du ikke ønsker noe kontakt med ham, og at du derfor gjør det tydelig at han ikke skal forsøke å kontakte deg på noen som helst måte fremover. Om du har ting hos ham, eller motsatt, pakk sammen hans ting og ta med deg din far/bror/fornuftig søster/venninne og lever det når du vet han er hjemme, og få hentet dine ting samtidig. Om det du ev. har hos ham ikke har særlig verdi er det trolig bedre å bare anse dem for tapt, og heller bare levere hans ting når du vet han ikke er hjemme. Om han har vært mye hos deg, vurder seriøst å også få sjekket om han har satt inn utstyr for å filme/avlytte din bolig. Bor dere sammen, sørg for å avslutte på en trygg måte, og gjør det raskt! Kutt alle bånd til ham! Og når du har kommet deg ut av dette forholdet - sørg for å gå til en terapeut for å finne ut hvorfor du lot deg manipulere til å slette så mye av din fortid. Det er veldig positivt at du etter "bare" et år nå er klar for å komme deg ut av forholdet, men du må finne ut hvorfor du lot deg manipulere, ellers risikerer du å gå på lignende smell i neste forhold. ❤️ Anonymkode: e7eb2...f1b Og jeg skal ta til meg det at du anbefaler en terapeut. Tror jeg kunne hatt godt av å snakke med noen om dette. Kartlegge meg selv. Anonymkode: c555a...74e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #17 Skrevet 21. september Ymse meninger skrev (11 timer siden): Ble helt utslitt bare av å lese om det her. Han høres ut som en usikker 17 åring. Sant! Han er slitsom også. Derfor flere trekker seg unna han, men han tror alle liker han. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingenting å tjene på å konfrontere en slik fyr, det gir han bare muligheten til å diskutere og snakke deg rundt. Sånne typer er ekspert til å få deg til å tvile på deg selv, så bare si at ikke har lyst mer, fordi du ikke føler det lengre. Anonymkode: 1f391...cec Dette er helt riktig. Det merket jeg. Men jeg vet han lyver og skal komme meg vekk. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette var for likt min eks. Du har møtt broren! Det er jeg 110% sikker på. Løp! Anonymkode: 69d5c...06e Broren hans er i et stabilt forhold. Voksen og tar ansvar for eget liv. Ikke mye tull der. Men kanskje det er samme mann vi har vært borti😄 Anonymkode: c555a...74e
AnonymBruker Skrevet 21. september #18 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har ingen planer om det. Han kommer til å lyve uansett. Jeg bor for meg selv. Han ønsker at vi skal bo sammen. Ønsket det lenge. Men jeg trenger tid for meg selv, så en ny samboer nå kommer ikke på tale Takk for godt og utfyllende svar❤️ Anonymkode: c555a...74e Så bra du ikke har gitt etter og blitt samboer med ham! Riktig mann kunne du kanskje bodd sammen med, selv om du også trenger tid alene. Men med feil mann blir det feil uansett. Godt dere ikke bor sammen, for da blir det nok noe lettere å få ham ut av livet ditt. Ikke utsett å bli kvitt ham. Lykke til videre! ❤️ AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Og jeg skal ta til meg det at du anbefaler en terapeut. Tror jeg kunne hatt godt av å snakke med noen om dette. Kartlegge meg selv. Anonymkode: c555a...74e Tror det er lurt, for slike som han du har vært sammen med roter til veldig mye, og av og til går man også selv med mønstre i seg pga. tidligere erfaringer, slik at man lettere kan bli utsatt for slike menn som din (snart) eks. Anonymkode: e7eb2...f1b 1
Sannhetsøkende Skrevet 21. september #19 Skrevet 21. september (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så bra du ikke har gitt etter og blitt samboer med ham! Riktig mann kunne du kanskje bodd sammen med, selv om du også trenger tid alene. Men med feil mann blir det feil uansett. Godt dere ikke bor sammen, for da blir det nok noe lettere å få ham ut av livet ditt. Ikke utsett å bli kvitt ham. Lykke til videre! ❤️ Takk❤️🙏 Endret 21. september av Sannhetsøkende
AnonymBruker Skrevet 21. september #20 Skrevet 21. september Uansett grunn, det spiller ingen rolle HVORFOR, men slik kontroll av kjæreste er IKKE GREIT! Det er et ekstremt stort rødt flagg. En som kontrollerer deg i et forhold på denne måten, vil mest sannsynlig begynne å ta mer og mer kontroll etterhvert. Da også skylle på div andre ting. Må komme deg unna dette. Anonymkode: 351e3...c96 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå