AnonymBruker Skrevet 22. september #41 Skrevet 22. september For meg var det viktig å etablere en rutine og et kosthold jeg kunne leve med resten av livet. Det innebar at jeg spiste på restaurant når det var noe spesielt, jeg spiste kaker eller bakervarer i selskap, en lørdag kunne jeg drikke alkohol eller spise potetgull mens jeg så en film. Likevel lå jeg i underskudd totalt fordi jeg spiste lite kalorier i hverdagen. Mengder og hyppighet er nøkkelen. Da jeg nådde målvekten og bare skulle vedlikeholde så var det lett å ikke gå på en smell, for jeg introduserte ikke noe nytt, jeg bare spiste litt mer av det jeg hadde spist mens jeg slanket meg. Nå var det en del kilo som skulle av meg da, og hvis det bare var snakk om 3-5 kg så hadde jeg kanskje tenkt at en måned med stramt regime var lettest hvis kostholdet til vanlig var stabilt og bra. Anonymkode: c7c85...bd9
BobbySocks Skrevet 22. september #42 Skrevet 22. september Det er lurt å slanke seg på en måte som gjør at man har ønsket livskvalitet. Da er det lettere å faktisk gå ned i vekt og holde vekten etterpå.
AnonymBruker Skrevet 22. september #43 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 7.07): Man må ikke slutte med alkohol for å gå ned i vekt, jeg har gått ned 10 kg siden påske, og drikker alkohol både fredag og lørdag. Prøver dog å drikke mest vin, mye kalorier i øl 😊 Anonymkode: a234b...428 Uavhengig av kalorier i drikken... så stopper kroppen opp forbrenning av fett en periode, for å kvitte seg med alkoholen. Anonymkode: ec7d2...7ae
AnonymBruker Skrevet 22. september #44 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du spiste og drakk altså 15 000 kalorier utover vanlig dagsforbrenning på den helgen? Anonymkode: 90533...e67 Det er 125 glass hvitvin 🥂😂 Anonymkode: a234b...428
AnonymBruker Skrevet 22. september #45 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 11.38): Ja, helt på jordet. Flaut å se på. Så har du disse som drikker brus, energidrikker....alkohol...kaffe....patetisk. Alt dette er avhengighet. Anonymkode: 35f67...ae5 Er helt enig i søtstoffer, brus, energidrikker, og alkohol er søppel for kroppen. Og at det blir dobbeltmoralsk å kritisere én av de, mens man inntar de andre. Men kaffe har nok ikke kun negative helseeffekter, her strides de lærde. Men at det er avhengighetsskapende er ingen tvil om. Jeg beholder nok kaffeen Anonymkode: c6442...7ae
AnonymBruker Skrevet 22. september #46 Skrevet 22. september Jeg drikker kun vann. Blå Bris til fest. Og en smoothie i ny og ned, men da helst protein++ etter trening. Koser meg med kjøtt, ost, fisk og masse deilige rotgrønnsaker med fete sauser og dipper. Prøver å holde meg på drøye 2000 kalorier om dagen, mer hvis jeg trener mye. Håper på å en BMI på 23, den ligger nå på kun 20. Anonymkode: b01e3...e9b
AnonymBruker Skrevet 22. september #47 Skrevet 22. september Jeg gikk ned 15kg ved å ligge i kaloriunderskudd. Jeg var veldig flink i ukedagene og "sparte" litt kalorier til helgen. Da kunne jeg kose meg med litt vin, chips, godteri, kakestykke i besøk. Eller et rundstykke til frokost. Men jeg overdrev ikke. I ukedagene spiste jeg frokost, lunsj, middag. I helgene ble det ofte sen frokost/lunsj i ett og middag. Og kanskje noe kos på kvelden (en av dagene). Anonymkode: 93c78...84e
AnonymBruker Skrevet 24. september #48 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 11.38): Ja, helt på jordet. Flaut å se på. Så har du disse som drikker brus, energidrikker....alkohol...kaffe....patetisk. Alt dette er avhengighet. Anonymkode: 35f67...ae5 Skikkelig selvtillitsboost å ikke drikke noe av de du nevner, eller alkohol. 😎 Aldri tenkt over hvor perfekt jeg er! Anonymkode: 62b11...2b2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå