AnonymBruker Skrevet 21. september #21 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er IKKE vanlig å spørre ansatte om de vil endre arbeidstider. Forstår ikke hvorfor du tror det. Det er enklere å få folk som vil jobbe på dagtid. Og nettopp derfor vil ikke Arbeidsgiver fjerne deg fra kveldsvakt Uten at du spør om det. Anonymkode: 57711...e5f Virker ikke som at du skjønner hvordan det fungerer. Det bør være ganske opplagt at jeg heller vil jobbe på dagtid og det er uansett noe det bør spørres om før man ansetter en ny skiftleder på dagtid. Ja, det er åpenbart at at det er praktisk å ha meg på kveldstid og man kan late som at man ikke tenkte over at jeg heller vil jobbe på dagtid. Da er problemet at jeg blir svært misfornøyd, kommer til å slappe av mer på jobben fremover og dessuten kommer til å søke på andre jobber. Så får de se hvor raskt de klarer å erstatte meg når det er så fryktelig få søkere, og vi har allerede en til som kanskje er på vei ut. Anonymkode: 307d9...17f
AnonymBruker Skrevet 21. september #22 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virker ikke som at du skjønner hvordan det fungerer. Det bør være ganske opplagt at jeg heller vil jobbe på dagtid og det er uansett noe det bør spørres om før man ansetter en ny skiftleder på dagtid. Ja, det er åpenbart at at det er praktisk å ha meg på kveldstid og man kan late som at man ikke tenkte over at jeg heller vil jobbe på dagtid. Da er problemet at jeg blir svært misfornøyd, kommer til å slappe av mer på jobben fremover og dessuten kommer til å søke på andre jobber. Så får de se hvor raskt de klarer å erstatte meg når det er så fryktelig få søkere, og vi har allerede en til som kanskje er på vei ut. Anonymkode: 307d9...17f Opplagt? Tror du arbeidsgiver er særlig opptatt av å tilfredsstille dine behov? Ingen i arbeidslivet er uerstattelige. Særlig ikke en misfornøyd og snurt arbeidstaker Anonymkode: 57711...e5f 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #23 Skrevet 21. september Jøssenavn.....lær deg å kommunisere å ta ansvar. Se på alle innleggene dine, jeg er så lei slike mennesker i arbeidslivet. Som antar at alle rundt skal forstå-gjøre som du tenker selv...slike som aldri sier ifra om noe. Men syter og klager etterpå når ting ikke ble som tenkt fra den ansatte sin side. Anonymkode: 981dd...158 7
nordlending Skrevet 21. september #24 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virker ikke som at du skjønner hvordan det fungerer. Det bør være ganske opplagt at jeg heller vil jobbe på dagtid og det er uansett noe det bør spørres om før man ansetter en ny skiftleder på dagtid. Ja, det er åpenbart at at det er praktisk å ha meg på kveldstid og man kan late som at man ikke tenkte over at jeg heller vil jobbe på dagtid. Da er problemet at jeg blir svært misfornøyd, kommer til å slappe av mer på jobben fremover og dessuten kommer til å søke på andre jobber. Så får de se hvor raskt de klarer å erstatte meg når det er så fryktelig få søkere, og vi har allerede en til som kanskje er på vei ut. Anonymkode: 307d9...17f Hvordan fungerer det egentlig hos dere? Kan ikke se at du har skrevet noe sted at alle vet at ingen vil jobbe kveld, eller at bedriften har en intern regel om at alle ansatte skal spørres ut om sin arbeidstid før nye ansettes. 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #25 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virker ikke som at du skjønner hvordan det fungerer. Det bør være ganske opplagt at jeg heller vil jobbe på dagtid og det er uansett noe det bør spørres om før man ansetter en ny skiftleder på dagtid. Anonymkode: 307d9...17f I mitt hode er det opplagt at man ikke spør noen om de vil jobbe dagtid i stedet for kveldstid når man ikke har fått noen tilbakemeldinger om at det er ønskelig. Kveldstid er verre å få erstattet. Anonymkode: 597c9...c04 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #26 Skrevet 21. september Hvor gammel er du egentlig?? Må være i 20åra, såkalt gen-z som ikke forstår noen ting av verden. Anonymkode: 981dd...158 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #27 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): I mitt hode er det opplagt at man ikke spør noen om de vil jobbe dagtid i stedet for kveldstid når man ikke har fått noen tilbakemeldinger om at det er ønskelig. Kveldstid er verre å få erstattet. Anonymkode: 597c9...c04 Vi får se om de får erstattet meg når jeg slutter da. Nesten så jeg håper at den andre som kanskje er på vei ut og jeg slutter omtrent samtidig. Anonymkode: 307d9...17f
AnonymBruker Skrevet 21. september #28 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi får se om de får erstattet meg når jeg slutter da. Nesten så jeg håper at den andre som kanskje er på vei ut og jeg slutter omtrent samtidig. Anonymkode: 307d9...17f Hvorfor vil du ikke kommunisere til dem at du ønsker å jobbe dagtid? Anonymkode: d0bb8...753 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. september #29 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor vil du ikke kommunisere til dem at du ønsker å jobbe dagtid? Anonymkode: d0bb8...753 Det har egentlig aldri vært en problemstilling. Vi hadde opprinnelig bare én på dagtid, så ble det to og så fikk jeg noen timer på dagtid som tredjemann et par dager i uka fordi det er så travelt nå. Jeg har spurt om hvor lenge vi fortsetter slik og det fikk jeg ikke noe skikkelig svar på, det er bare snakk om ut denne måneden i første omgang. Jeg står fast ved at det er feil å ikke ta en skikkelig dialog med meg om dette, og det er så åpenbart at den som er på vei inn trengs mer på kveldstid mtp vedkommendes kompetanse. Handler kun om at vedkommende ønsker å jobbe på dagtid, naturligvis, selv om det blir feil mtp kompetanse og at jeg blir svært misfornøyd med løsningen, vil søke på andre jobber og slappe mer av på jobben. Jeg har på mange måter gjort en ekstra innsats, gjort ting som ikke forventes og som ikke de andre gjør (men som det er verdi i, mitt utførte ekstraarbeid brukes til opplæring). Anonymkode: 307d9...17f
AnonymBruker Skrevet 21. september #30 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har egentlig aldri vært en problemstilling. Vi hadde opprinnelig bare én på dagtid, så ble det to og så fikk jeg noen timer på dagtid som tredjemann et par dager i uka fordi det er så travelt nå. Jeg har spurt om hvor lenge vi fortsetter slik og det fikk jeg ikke noe skikkelig svar på, det er bare snakk om ut denne måneden i første omgang. Jeg står fast ved at det er feil å ikke ta en skikkelig dialog med meg om dette, og det er så åpenbart at den som er på vei inn trengs mer på kveldstid mtp vedkommendes kompetanse. Handler kun om at vedkommende ønsker å jobbe på dagtid, naturligvis, selv om det blir feil mtp kompetanse og at jeg blir svært misfornøyd med løsningen, vil søke på andre jobber og slappe mer av på jobben. Jeg har på mange måter gjort en ekstra innsats, gjort ting som ikke forventes og som ikke de andre gjør (men som det er verdi i, mitt utførte ekstraarbeid brukes til opplæring). Anonymkode: 307d9...17f Men det er jo en problemstilling nå, fordi du ønsker å jobbe på dagtid. Så hvorfor vil du ikke kommunisere til dem at du har det ønsket? Anonymkode: d0bb8...753 4 5
AnonymBruker Skrevet 21. september #31 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det har egentlig aldri vært en problemstilling. Vi hadde opprinnelig bare én på dagtid, så ble det to og så fikk jeg noen timer på dagtid som tredjemann et par dager i uka fordi det er så travelt nå. Jeg har spurt om hvor lenge vi fortsetter slik og det fikk jeg ikke noe skikkelig svar på, det er bare snakk om ut denne måneden i første omgang. Jeg står fast ved at det er feil å ikke ta en skikkelig dialog med meg om dette, og det er så åpenbart at den som er på vei inn trengs mer på kveldstid mtp vedkommendes kompetanse. Handler kun om at vedkommende ønsker å jobbe på dagtid, naturligvis, selv om det blir feil mtp kompetanse og at jeg blir svært misfornøyd med løsningen, vil søke på andre jobber og slappe mer av på jobben. Jeg har på mange måter gjort en ekstra innsats, gjort ting som ikke forventes og som ikke de andre gjør (men som det er verdi i, mitt utførte ekstraarbeid brukes til opplæring). Anonymkode: 307d9...17f Dette er grunnen til at mange kvinner tjener dårligere enn menn i samme stilling. I stedet for å kommunisere sine ønsker og stille krav, venter mange på å få mulighetene (som aldri kommer) servert. Så lenge du ikke klarer å fortelle arbeidsgiver hva du ønsker vil det ikke blir bedre i en annen jobb. Anonymkode: 49514...e54 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #33 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 1.06): Så har vi hatt behov for en skiftleder til og startet en prosess på det. Nøyaktig her ☝️ hadde vært et fint tidspunkt å si "Nå som vi skal gjøre forandringer her så ønsker jeg meg gjerne flere dagvakter hvis det lar seg gjøre." I arbeidslivet må man være litt frampå, man kan ikke bare vente på at alt faller ned i hendene. Hadde jeg ansatt og hadde en i ren ettermiddag/kvelds stilling som ikke sa et pip om at vedkommende ønsker noe annet, hadde jeg ikke rørt i den gryta da kvelds stillinger alltid er vanskeligere å besette. Anonymkode: 63199...0c1 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. september #34 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nøyaktig her ☝️ hadde vært et fint tidspunkt å si "Nå som vi skal gjøre forandringer her så ønsker jeg meg gjerne flere dagvakter hvis det lar seg gjøre." I arbeidslivet må man være litt frampå, man kan ikke bare vente på at alt faller ned i hendene. Hadde jeg ansatt og hadde en i ren ettermiddag/kvelds stilling som ikke sa et pip om at vedkommende ønsker noe annet, hadde jeg ikke rørt i den gryta da kvelds stillinger alltid er vanskeligere å besette. Anonymkode: 63199...0c1 Nei, det er ikke særlig naturlig når det ikke har virket som at det er behov på dagtid. Anonymkode: 307d9...17f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #35 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 11.18): Virker ikke som at du skjønner hvordan det fungerer. Det bør være ganske opplagt at jeg heller vil jobbe på dagtid og det er uansett noe det bør spørres om før man ansetter en ny skiftleder på dagtid. Ja, det er åpenbart at at det er praktisk å ha meg på kveldstid og man kan late som at man ikke tenkte over at jeg heller vil jobbe på dagtid. Da er problemet at jeg blir svært misfornøyd, kommer til å slappe av mer på jobben fremover og dessuten kommer til å søke på andre jobber. Så får de se hvor raskt de klarer å erstatte meg når det er så fryktelig få søkere, og vi har allerede en til som kanskje er på vei ut. Anonymkode: 307d9...17f Du kan ikke ha jobbet mange ulike jobber, for det er IKKE vanlig, og det er ingen selvfølge for leder å skulle anta at du ønsker dagvakter. Det vanlige og naturlige er at du kommuniserer dine ønsker og behov. Du ber mange lese tråden, men altså, det har vi gjort. Vi mener bare at din tankegang er helt på jordet her. Anonymkode: 968f3...b99 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #36 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 19.56): Vi får se om de får erstattet meg når jeg slutter da. Nesten så jeg håper at den andre som kanskje er på vei ut og jeg slutter omtrent samtidig. Anonymkode: 307d9...17f Det får de. Anonymkode: 968f3...b99 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå