Gå til innhold

Hvorfor ble det slutt på duckface?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 0.52):

Joda, men nå tror du på at det ikke synes.

Anonymkode: 8a364...ab2

Dette😆 dessverre mange som tror det ikke synes. Jeg ser det på to sek. Både pga amorbue med og pga hvordan leppene blir så unaturlig fra siden. Må jo le, fremdeles flust av kjendiser som har det. Bare se kokkeskolen f.eks. 

Anonymkode: eee99...f19

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 16.24):

Vet de som svarer egentlig hva duckface er? Jeg snakker om poseringen på selfies, ikke fillers...

Anonymkode: 15c92...78f

Mange assosierer "duckface" med fylte lepper. Det er en universell spøk der man tenker Dolly Duck. For man ser ut som en and med slike lepper. 

Om man ikke vil folk skal misforstå kan du starte med å skrive norsk. F.eks "lage trutmunn når du tar bilde". 

Anonymkode: eee99...f19

• Liker 4
Skrevet

Fordi nå skal man gape høyt, lage grimase eller o-form med munnen. Gjerne med hendene sprikende opp foran seg. Det ser så jævla stygt og idiotisk ut at jeg savner duck face. 

Anonymkode: ae9f3...26b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 16.24):

Vet de som svarer egentlig hva duckface er? Jeg snakker om poseringen på selfies, ikke fillers...

Istedenfor å posere så har de heller proppa leppene med fillers. Ser like idiotisk ut

Anonymkode: 291ed...327

• Liker 2
Skrevet

Det er fordi det er blitt lavkultur. Noe som gjelder mange trender. 

Det begynner med en liten gruppe som sprer det. Og med tiden blir det overtatt av «bermen» og mister apell. 

tenk fra Kardashian til Kiwi. 

Anonymkode: ba542...bb3

• Liker 1
Skrevet

Det er stadig noen som har det, men færre og færre har det, heldigvis. 

Det ser jo helt idiotisk ut, så det er vel grunnen.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en måte å undertrykke kvinner på, bare på en annen måte. Ja, det ser kanskje teit ut, men det gjør også de menn som går i de samme klærne i en uke. Man burde vel heller rette fingeren mot de som latterliggjør andre og har behovet for å trykke ned andre. For hvis det er så lavkultur og du er i en så «høykultur», hvorfor har du behov for å sparke nedover? Uansett hvor dumt noen folk ser ut eller gjør dumme ting som ikke skader andre, hvorfor har man behov for å tråkke på de? Dette er enda en måte å latterliggjøre kvinner på

Anonymkode: eead5...478

Skrevet

Det ser helt forjævlig ut. Ingen normale mennesker ønsker å gå rundt med duckface.

Anonymkode: 0319c...ad5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ser helt forjævlig ut. Ingen normale mennesker ønsker å gå rundt med duckface.

Anonymkode: 0319c...ad5

Det er ingen som går rundt med duckface, det er en grimase det er snakk om. Fillers/botox er en annen ting. Og det kommer av at kvinner med store lepper var attraktive/pene - eks Angelina Jolie

• Nyttig 1
Skrevet

Ehm, jo det er duckface overalt. Ser et par unge jenter hver dag som har ødelagt leppene sine. Hun ene tar samme tog som meg og på et år nå så har hun fylt helt ekstremt på, hun lukker ikke leppene lenger. 😮 Det er så trist for det kunne vært en nydelig jente.

Anonymkode: afd0e...e7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingen som går rundt med duckface, det er en grimase det er snakk om. Fillers/botox er en annen ting. Og det kommer av at kvinner med store lepper var attraktive/pene - eks Angelina Jolie

Fillers kan kanskje minne om Duckface, men regner med det er grimasen som er fokus 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo en måte å undertrykke kvinner på, bare på en annen måte. Ja, det ser kanskje teit ut, men det gjør også de menn som går i de samme klærne i en uke. Man burde vel heller rette fingeren mot de som latterliggjør andre og har behovet for å trykke ned andre. For hvis det er så lavkultur og du er i en så «høykultur», hvorfor har du behov for å sparke nedover? Uansett hvor dumt noen folk ser ut eller gjør dumme ting som ikke skader andre, hvorfor har man behov for å tråkke på de? Dette er enda en måte å latterliggjøre kvinner på

Jeg beskrev en dynamikk for trender, og mente det ikke dømmende. Det eksisterer uavhengig hva vi mener.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 0.47):

For noen år tilbake var det overalt på sosiale medier. Nå er det nesten ingen som gjør det mer.

Ser det hver dag

Anonymkode: f6988...aa9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg beskrev en dynamikk for trender, og mente det ikke dømmende. Det eksisterer uavhengig hva vi mener.

Og jeg kommenterer på de som ser på det som lavkultur og føler sin rett på å kommentere på det fordi de mest sannsynlig selv regner seg som «høykultur». Hvis du er såkalt «høykultur» hadde du ikke hatt behov for å sparke nedover. Og du nevner også Kardashians som et eksempel, de er faktisk høykultur basert på kapital. Kanskje ikke på høykultur når det kommer til smak/klasse, men basert på kapital er de fremdeles en del av høykultur. Men Kardashians har ikke behov for å sparke nedover. 

Har ikke sagt at du er dømmende, brukte bare din kommentar «lavkultur» som et eksempel. Det er klart det eksisterer. Jeg kommenterer på hvordan folk forholder seg til det, både før og i dette kommentarfeltet. Uansett hvor dumt noe er og det ikke angår deg, hvorfor bruke tid på noe banalt? Har du behov for å hevde deg over noe du i utgangspunktet syns er idiotisk? 

Skrevet

kanskje folk har skjønt at det ikke er noe pent 

Anonymkode: 53573...4a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 13.15):

Og jeg kommenterer på de som ser på det som lavkultur og føler sin rett på å kommentere på det fordi de mest sannsynlig selv regner seg som «høykultur». Hvis du er såkalt «høykultur» hadde du ikke hatt behov for å sparke nedover. Og du nevner også Kardashians som et eksempel, de er faktisk høykultur basert på kapital. Kanskje ikke på høykultur når det kommer til smak/klasse, men basert på kapital er de fremdeles en del av høykultur. Men Kardashians har ikke behov for å sparke nedover. 

Har ikke sagt at du er dømmende, brukte bare din kommentar «lavkultur» som et eksempel. Det er klart det eksisterer. Jeg kommenterer på hvordan folk forholder seg til det, både før og i dette kommentarfeltet. Uansett hvor dumt noe er og det ikke angår deg, hvorfor bruke tid på noe banalt? Har du behov for å hevde deg over noe du i utgangspunktet syns er idiotisk? 

De fleste er en kombinasjon av høykultur og lavkultur, og du har rett i at noen bruker det for å hevde seg. 

Som en som kommer fra en kombinert arbeiderklasse og middelklasse familie, hvor middelklasse familien har sett ned på trekk fra arbeiderklassedelen av familien uten å også anerkjenne f.eks graden av belesthet fra den andre siden. Det er derfor et brytningspunkt jeg har stått i, og en dømmende holdning jeg ikke setter pris på.

Det jeg beskrev er fortsatt en dynamisk som eksisterer og som har eksistert i lange tider, hvordan trender beveger seg fra eliten til alle, før den faller ut og blir erstattet. 

Skrevet

Det var nesten ingen som skjønte hva ts mente. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 12.57):

Hvorfor skal man rope hurra for kvinner som er så usikre på seg selv og kroppen sin, at de ødelegger det naturlige? Er det ok at 18 åringer føler de må begynne med botox for å forebygge rynker? Eller bruker all ledig tid til å saumfare kroppen sin for feil de kan fikse kosmetisk? 
Det er snart ikke ansiktsmimikk igjen..det får du aldri meg til å støtte. 
Hurra for kvinner som er selvsikre nok på seg selv til å ikke gi etter for kroppspresset andre kvinner pusher på dem. 

Skrevet

Duck face er ut. Nå er det skull face som gjelder! Man fettsuger bort kinnene for å få ansiktet til å se ut som et dødningshodet.

Olsen-tvillingene og Miley Cyrus er trendsettere.

Anonymkode: 803f6...581

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 14.29):

Det var nesten ingen som skjønte hva ts mente. 

Ja. Det ble utrolig mange kommentarer om fillers, men det var ikke det jeg spurte om.

Ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...