Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra en 40 års dag.  Der var min beste venninne og hennes nye kjæreste. Jeg traff han for første gang.  Utpå kvelden ble venninnen min full og dro hjem.  Da kom hennes kjæreste bort til meg og hadde en formening om min mamma rolle. Han hadde hørt litt fra min venninne. Han synes det var uhørt at 23 åringen min bodde hjemme ennå. Jeg forklarte at han studerer her i byen og bor hjemme og sparer til egenkapital.  Han var litt sur på meg da han sa at det var uhørt at en voksen gutt bodde hjemme  

Jeg ble såret. Hverken han eller min venninne har barn. Så hvorfor dømme oss?

Hvordan ta dette opp?  Han har tydeligvis hørt dette fra min venninne.  Men hvorfor? Hun er snart 50 år og får fortsatt økonomisk støtte fra foreldrene av og til 

Hva hadde du gjort? Vet ikke om jeg reagerer feil når jeg blir såret.  Å bli kritisert som Mamma er vondt  

Vi har også ei jente som går siste året på vgs. Det kritiserte han også.  Han sa at han har hørt at de er så avhengig av oss. At vi må kjøre på til fotball trening og kamper. Jeg trodde det var vanlig? Eller tar jeg feil? 

Anonymkode: f29cf...b0f

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nesten enig med kjæresten.

Såpass store voksne barn burde kunne komme seg frem og tilbake selv. Bidra økonomisk og med husarbeid.

Anonymkode: eafd3...60e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såpass store voksne barn burde kunne komme seg frem og tilbake selv. Bidra økonomisk og med husarbeid.

Sa jeg at de ikke bidrar økonomisk hjemme eller ikke gjør husarbeid? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet er vel egentlig om man sier sånn til en person man møter for 1 gang? 

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dine reaksjoner er dine reaksjoner, så det er ikke feil å bli såret. Men det virker litt hensiktsløst å bli såret. Dette er en person som ikke vet noe om deg, som bruker en bursdagskalas til å lekse opp for deg om at du er en dårlig mor, det handler jo utelukkende om denne mannen. Jeg tenker han har noen ganske store problem med seg selv, og tror jeg ville ledd av ham. 

De spørsmålene du stiller til barneoppdragelsen, handler vel mer om at du selv også har lurt på om du har gjort det beste. Lytt innover til deg selv, og la deg selv lede av dine egne verdier på dette området. Og om du oppdager at tja, faktisk så lever du ikke helt i tråd med det du mener er rett, endre på det, fordi DU vil. Ikke fordi denne godt voksne mannen hadde et "illebefinnende" på fest. 😂

Anonymkode: eac82...bdd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dine reaksjoner er dine reaksjoner, så det er ikke feil å bli såret. Men det virker litt hensiktsløst å bli såret. Dette er en person som ikke vet noe om deg, som bruker en bursdagskalas til å lekse opp for deg om at du er en dårlig mor, det handler jo utelukkende om denne mannen. Jeg tenker han har noen ganske store problem med seg selv, og tror jeg ville ledd av ham. 

De spørsmålene du stiller til barneoppdragelsen, handler vel mer om at du selv også har lurt på om du har gjort det beste. Lytt innover til deg selv, og la deg selv lede av dine egne verdier på dette området. Og om du oppdager at tja, faktisk så lever du ikke helt i tråd med det du mener er rett, endre på det, fordi DU vil. Ikke fordi denne godt voksne mannen hadde et "illebefinnende" på fest. 😂

Anonymkode: eac82...bdd

Takk for svar 😉

Det jeg reagerer mest på at alt dette har han fra min venninne. Kanskje hun tenker sånn også. 

Skal jeg ta det opp med henne?

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en no-brainer: kjæresten til venninna di er en dust, og hvis holdningene hans gjenspeiler det din venninne tenker om deg og har fortalt ham, er hun også en dust. Det er jo bare bra at du lar sønnen din bo hjemme mens han studerer og sparer egenkapital, spesielt når boligmarkedet er så knallhardt som det er nå! Det er noe de aller, aller fleste med litt omløp i skallen vil ha forståelse for. Hadde vært noe annet om du sa at sønnen din drev dank hjemme, men det er jo ikke tilfelle her. Kjenner mange som bor hjemme for å spare egenkapital i disse dager, og mange som kun klarte å komme seg inn på boligmarkedet nettopp fordi de kunne bo hjemme selv om de var voksne.

Anonymkode: 8740f...7da

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt, TS! Jeg synes dette var utrolig frekt av han. Å komme bort og kritisere dine avgjørelser som mor? Du har jo ikke spurt om hans råd. Be han passe sine egne saker. Det er et tøft boligmarked - så det er flott at han bir hjemme og kan spare! 

Anonymkode: c7be7...892

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for at ungene kan bo hjemme også etter 18. 

Anonymkode: 40541...2ef

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette er en no-brainer: kjæresten til venninna di er en dust, og hvis holdningene hans gjenspeiler det din venninne tenker om deg og har fortalt ham, er hun også en dust. Det er jo bare bra at du lar sønnen din bo hjemme mens han studerer og sparer egenkapital, spesielt når boligmarkedet er så knallhardt som det er nå! Det er noe de aller, aller fleste med litt omløp i skallen vil ha forståelse for. Hadde vært noe annet om du sa at sønnen din drev dank hjemme, men det er jo ikke tilfelle her. Kjenner mange som bor hjemme for å spare egenkapital i disse dager, og mange som kun klarte å komme seg inn på boligmarkedet nettopp fordi de kunne bo hjemme selv om de var voksne.

Anonymkode: 8740f...7da

Er jo litt dumt at 2 som ikke har barn skal si sånn. 

Men er jo mest sårende at hun har sagt det til han. Det betyr at hun føler det sånn, men har ikke sagt noe til meg.

Men jeg er glad for at jeg klarte å holde meg rolig. Hadde hun vært der da, så hadde det kanskje blitt en konflikt. For hun bør ikke snakke om å være avhengig av foreldrene sine. Foreldrene hennes har betalt strømregninger, reparasjoner på bila og kreditkortgjeld når hun var 30-40 år. Det har ikke skjedd ofte, men det har skjedd.  Men nå er det slutt på det pga mor er død og far er på sykehjem. Kanskje det som plager henne og så må hun rakke ned på meg i stedet 

Nå kom jeg på en ting til han sa. Han spurte om hvordan ekteskapet var. Dette var det han sa: Jeg har hørt litt fra venninna di og har forstått at dere ikke har det bra i ekteskapet. Dere gjør aldri noe sammen. Du gjør dine ting og han har sine interesser. Jeg ble helt satt ut og bare svarte at han var på bærtur. Vi har vært gift i snart 30 år og det at vi gjør hver våre greier har fungert jævlig godt. Så gikk jeg bort fra han og holdt meg unna han resten av kvelden 

Kjenner at i dag må jeg revurdere det vennskapet. Men det blir vanskelig. Vi har vært venninner i snart 15 år. 

• Hjerte 3
Skrevet

De to fortjener hverandre. Jeg forstår godt at du tenker på dette. Han er en dustete papegøye. Hun er kilden.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det folk sier etter å ha tatt noen glass skal du ikke legge så mye i. Ting som egentlig er bagateller eskalerer og blir ofte drama når man har drukket. Kan godt hende at han ikke mener det samme i dag. Ville tatt det hele med ro selv om jeg også hadde blitt såret der og da.

Anonymkode: b40bb...877

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kommer fra en 40 års dag.  Der var min beste venninne og hennes nye kjæreste. Jeg traff han for første gang.  Utpå kvelden ble venninnen min full og dro hjem.  Da kom hennes kjæreste bort til meg og hadde en formening om min mamma rolle. Han hadde hørt litt fra min venninne. Han synes det var uhørt at 23 åringen min bodde hjemme ennå. Jeg forklarte at han studerer her i byen og bor hjemme og sparer til egenkapital.  Han var litt sur på meg da han sa at det var uhørt at en voksen gutt bodde hjemme  

Jeg ble såret. Hverken han eller min venninne har barn. Så hvorfor dømme oss?

Hvordan ta dette opp?  Han har tydeligvis hørt dette fra min venninne.  Men hvorfor? Hun er snart 50 år og får fortsatt økonomisk støtte fra foreldrene av og til 

Hva hadde du gjort? Vet ikke om jeg reagerer feil når jeg blir såret.  Å bli kritisert som Mamma er vondt  

Vi har også ei jente som går siste året på vgs. Det kritiserte han også.  Han sa at han har hørt at de er så avhengig av oss. At vi må kjøre på til fotball trening og kamper. Jeg trodde det var vanlig? Eller tar jeg feil? 

Herregud, barnløse folk i 40 og 50 årene som vet best hvordan andre skal oppdra barna sine. Så flaut. Jeg skjønner at det er sårt men du trenger ikke forklare deg for disse folka. Du har klart å ta vare på og oppdra to barn som tydeligvis har kommet seg gjennom utdannelse og skal i arbeid? Som sparer penger til bolig? 
Hadde seriøst revurdert vennskapet med denne «venninna». Det oser av mindreverdighetskompleks å skulle sitte å prate seg ned som mor og han idiotien som ikke kjenner deg skal belære deg i hvordan du oppdra dine barn?!!!

Fy faen så flaut! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det folk sier etter å ha tatt noen glass skal du ikke legge så mye i. Ting som egentlig er bagateller eskalerer og blir ofte drama når man har drukket. Kan godt hende at han ikke mener det samme i dag. Ville tatt det hele med ro selv om jeg også hadde blitt såret der og da.

Anonymkode: b40bb...877

Han var full ja. Og jeg driter egentlig i hva han sier. Han er ingen for meg. Men dette er tydeligvis min venninne sine meninger. Han har jo hørt det en plass? 

Eller kanskje jeg overreagerer. Jeg må bruke dagen i dag på å tenke på dette 

• Hjerte 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Herregud, barnløse folk i 40 og 50 årene som vet best hvordan andre skal oppdra barna sine. Så flaut. Jeg skjønner at det er sårt men du trenger ikke forklare deg for disse folka. Du har klart å ta vare på og oppdra to barn som tydeligvis har kommet seg gjennom utdannelse og skal i arbeid? Som sparer penger til bolig? 
Hadde seriøst revurdert vennskapet med denne «venninna». Det oser av mindreverdighetskompleks å skulle sitte å prate seg ned som mor og han idiotien som ikke kjenner deg skal belære deg i hvordan du oppdra dine barn?!!!

Fy faen så flaut! 

Enig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om, men jeg hadde nok ikke frivillig tilbrakt noe mer tid med den personen der. Joda fakta har nok kommet fra venninnen din, men det er 50/50 sjanse for at kjæresten har spunnet videre. jeg aner konturene av at dersom studenten hadde leid i nabolaget - hadde sikkert spørsmålet vært om hvorfor han ikke bodde hjemme og sparte penger. 

Hvilke prioriteringer den enkelte familie gjør, har ikke andre noe med. 

Anonymkode: 4fc98...d3a

AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Fy faen så flaut! 

Eldste går på universitetet og jobber ved siden av og sparer til egenkapital. Yngste går på vgs, men har ikke fått seg jobb ennå. 

Kanskje jeg gjør feil ved å kjøre de på treninger og at jeg er med på kamper. Dette gjelder kun yngste nå da.  Han hadde hørt at barna var så avhengig av meg. At de ringer meg ofte når jeg er ute. Det har skjedd ett par ganger, men ikke ofte. Begge to har ett veldig nært forhold til meg. Mer enn til faren. Og grunnen til det vet jeg ikke. Men at det er feil eller ett problem skjønner jeg ikke 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er jo litt dumt at 2 som ikke har barn skal si sånn. 

Men er jo mest sårende at hun har sagt det til han. Det betyr at hun føler det sånn, men har ikke sagt noe til meg.

Men jeg er glad for at jeg klarte å holde meg rolig. Hadde hun vært der da, så hadde det kanskje blitt en konflikt. For hun bør ikke snakke om å være avhengig av foreldrene sine. Foreldrene hennes har betalt strømregninger, reparasjoner på bila og kreditkortgjeld når hun var 30-40 år. Det har ikke skjedd ofte, men det har skjedd.  Men nå er det slutt på det pga mor er død og far er på sykehjem. Kanskje det som plager henne og så må hun rakke ned på meg i stedet 

Nå kom jeg på en ting til han sa. Han spurte om hvordan ekteskapet var. Dette var det han sa: Jeg har hørt litt fra venninna di og har forstått at dere ikke har det bra i ekteskapet. Dere gjør aldri noe sammen. Du gjør dine ting og han har sine interesser. Jeg ble helt satt ut og bare svarte at han var på bærtur. Vi har vært gift i snart 30 år og det at vi gjør hver våre greier har fungert jævlig godt. Så gikk jeg bort fra han og holdt meg unna han resten av kvelden 

Kjenner at i dag må jeg revurdere det vennskapet. Men det blir vanskelig. Vi har vært venninner i snart 15 år. 

:hakeslepp: Ja det her ville jeg faktisk tatt opp. Med «venninna» di. De ble tydeligvis for fulle begge to. Men ja jeg ville konfrontert henne med det, kanskje etter en periode hvor hun prøver å komme i kontakt med meg hadde jeg til slutt svart: 

»På 40 års festen kunne Knut-Kåre fortelle meg hvor dårlig mitt 30 årige ekteskap er, og hvor elendig mor jeg var. Informasjonen kunne han fortelle at kom fra deg, min beste venninne. Det ble litt mye drikke på den festen for flere, det har jeg forståelse for, men det som ble sagt direkte til meg om mine familiære forhold, om mine barn, i en så nedlatende og uhyggelig form, henvist til at dette bygget utelukkende på informasjon fra deg, var så sårende og sjokkerende at jeg tror vennskapet vårt trenger en liten pause».

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han var full ja. Og jeg driter egentlig i hva han sier. Han er ingen for meg. Men dette er tydeligvis min venninne sine meninger. Han har jo hørt det en plass? 

Eller kanskje jeg overreagerer. Jeg må bruke dagen i dag på å tenke på dette 

Du overreagerer ikke. Venninna di er trash. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en taper denne mannen er, hvorfor bry seg om hva andre gjør. Selv når man er full. Syns du har grunn til å bli å såret 

Anonymkode: 00187...451

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...