Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal selge huset. Hun skal skilles og det er barn involvert. Samtidig har hun har problemer i ryggen akkurat. I dag ringte hun meg og spurte om jeg kunne hjelpe med å rydde i huset før megler kommer, hun får ikke bøyd seg og trenger hjelp. Jeg spurte hva jeg skulle gjøre, hun listet opp et par ting, men jeg fikk ikke helt oversikten på hva som faktisk skal gjøres. Generell rydding og det faktum at hun ikke kan bøye seg, gjør at hun trenger hjelp sier hun. Etter at jeg spør om litt mer detaljer blir hun irritert på meg og sier at hun heller kan ringe en venninne hvis det var så vanskelig. Hva synes dere om dette?

Anonymkode: 54e31...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Datteren min skal selge huset. Hun skal skilles og det er barn involvert. Samtidig har hun har problemer i ryggen akkurat. I dag ringte hun meg og spurte om jeg kunne hjelpe med å rydde i huset før megler kommer, hun får ikke bøyd seg og trenger hjelp. Jeg spurte hva jeg skulle gjøre, hun listet opp et par ting, men jeg fikk ikke helt oversikten på hva som faktisk skal gjøres. Generell rydding og det faktum at hun ikke kan bøye seg, gjør at hun trenger hjelp sier hun. Etter at jeg spør om litt mer detaljer blir hun irritert på meg og sier at hun heller kan ringe en venninne hvis det var så vanskelig. Hva synes dere om dette?

Anonymkode: 54e31...a4f

Forstår henne godt, kunne du ikke bare sagt ja når passer det? 

• Liker 33
  • Nyttig 14
Skrevet

syns du var mest vanskelig her..du fikk jo forklaring..  måtte du ha detaljer på at det gjaldt 2 bukser, 1 genser, litt lego osv ? Datteren din er gjennom brudd, hussalg, sliter med rygg, også er du såå kjip....

• Liker 21
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet

Hun står i en vanskelig situasjon og trenger mammas hjelp og støtte. Jeg ville bare stilt å ikke stilt så mange spørsmål🥰

Anonymkode: bc474...4f9

• Liker 23
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dro du ikke bare? Spesielt. 

Anonymkode: a10aa...2ac

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun er i livskrise, de fleste blir dårligere versjoner av seg selv da

Elsk meg mest når jeg minst fortjener det

Anonymkode: ff2b5...68b

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner henne godt! Sier seg vel selv at hun trengte at du bare stilte opp, brettet opp armene og satte i gang.

Anonymkode: 9ab18...392

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

De fleste hadde vel bare stormet til for å få avlastet noe? Jeg hadde også blitt sur (=skuffet). 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

At du fortjener en medalje for innsatsen.

Og at jeg tipper at hun har en litt annen versjon av hva som hendte 🙃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye som skjer i livet hennes nå, og hun har vondt og er sikkert stresset for at det er mye som må gjøres som hun ikke får til. Hadde også blitt irritert, er det virkelig så vanskelig å bare si ja. Eller nei, hvis du ikke hadde lyst? 

Anonymkode: f09f3...332

• Liker 6
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Var det avgjørende for deg HVA som trengtes å gjøres? 

Anonymkode: ba9d0...084

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Du mente at hun egentlig ikke trengte hjelp.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er sårbar og strekker ut en hånd. Selv om du kanskje var motivert for på hjelpe, så måtte hun forklare/forsvare behovet. Kanskje hun var lei seg, sliten, sulten, hadde vondt - eller alle de tingene. Hun var ikke i modus til å utbrodere og forklare, opplevde deg som vanskelig - og ble såra. Hun trengte et umiddelbart ja, uten spørsmål. Da var det kanskje lettere for henne å gå et annet sted (spørre en venninne om hjelp). 

Ta med mat, gi henne en god klem og hjelp til ~ dette er en kjempefin anledning til å stille opp og kanskje komme nærmere ❤️

Anonymkode: d71d6...8c8

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa til mamma "jeg vet ikke hva som gjøres, jeg trenger hjelp, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang". 

Mamma bestilte fly, 2 timer hver vei, for å hjelpe meg. Mye for å hjelpe meg fysisk, men mest av alt for å støtte meg. 

Jeg var så fortvilet, så sliten, så stresset, at jeg ikke hadde sjans til å formulere en konkret plan. Og jeg er så glad mamma kunne ta seg tiden til å hjelpe meg med å organisere flyttingen. 

Anonymkode: 06093...2c5

• Liker 9
  • Hjerte 26
  • Nyttig 5
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du stiller så mange spørsmål. hvis min sønn noengang ringer å trenger meg til noe så kommer jeg løpende uten spørsmål, spiller ingen rolle om han er 14 eller 40. Samme med gode venner, hvis de ringer og trenger meg så kommer jeg uten at jeg trenger en liste med punktvise oppgaver på forhånd.

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ringe og beklage og møte opp og hjelpe til. 

Anonymkode: 2e95f...622

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lett er det for deg å dra til henne? Må du søke om fri fra jobb, skaffe hundepass, bestille flybilletter og hotell? Eller er du pensjonist og bor i samme by som datteren?  
Er du frisk i ryggen og kan bøye deg? 

Anonymkode: 3fd8b...28a

• Nyttig 3
Skrevet

Min mor har også alltid vært på samme måte. Er ikke sikkert hun eller du mener noe vondt med det, men det oppleves som veldig sårende.

For meg føles det som mamma først vil vurdere om dette er verdt hennes tid og innsats, når hun stiller mange spørsmål om detaljer. Når alt jeg trenger er noen som stiller opp betingelsesløst og bare er der i en vanskelig situasjon. 

Dessverre har det blitt sånn at hun er den siste jeg spør om hjelp med noe. Det er enklere sånn. Heldigvis har jeg gode venner som alltid stiller opp 🩷

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Er du litt redd for å ta i et tak?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi, her oppførte du deg ganske ufint…

Anonymkode: 86535...2e9

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...