Malie Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Går det fint an å bruke det selv om en er bleik? Eller blir det seende rart ut?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Synes det er fint jeg, bare man ikke velger en veldig rød variant. Gå heller litt over til bruntonene, så ser det kjempefint og friskt ut!
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Guerlain Terracotta nr 1 eller 10 er flott til blek hud.
Colargol Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Synes det går fint jeg, men ikke for mye og av den litt mer rosa varianten! Jeg har faktisk prøvd å få tak i solpudder nå på vinteren, trenger ny jeg også -men får beskjed om at de ikke har det inne (uansett merke) før vi kommer til rundt Mai mnd.! Er ikke det litt rart?
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Synes det går fint jeg, men ikke for mye og av den litt mer rosa varianten! Jeg har faktisk prøvd å få tak i solpudder nå på vinteren, trenger ny jeg også -men får beskjed om at de ikke har det inne (uansett merke) før vi kommer til rundt Mai mnd.! Er ikke det litt rart? ← Har du prøvd Esthetique? Jeg har dessuten sett solpudder fra L'Oreal og IsaDora i hvertfall hos Vita og Cubus.
Colargol Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Har spurt på alle de "vanlige" butikkene, men har ikke vært på Esthetique, får prøve der da! Bor i Tr.heim nå, så skjønner ikke at det skal være så vanskelig...
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #7 Skrevet 28. mars 2006 Har spurt på alle de "vanlige" butikkene, men har ikke vært på Esthetique, får prøve der da! Bor i Tr.heim nå, så skjønner ikke at det skal være så vanskelig... ← Det er det rareste jeg har hørt! Solpudder selges og brukes da året rundt. Jeg bruker faktisk solpudder hyppigere på vinterstid enn midt på sommeren. (Naturlig nok!)
Gjest Binna Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Klart man kan bruke solpudder selv om man er bleik! Det er jo noe av poenget.. Hvilken farge man velger kommer an på hudfargen.. Jeg har fått veldig god hjelp på Parfymeri med å velge farge. (Vil anbefale deg å kjøpe f.eks Chanel eller annet merke som er anbefalt her før. Dyrere enn billigvariantene, men varer mye lengre, slik at det blit billigere..)
Gjest øh Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 de fleste kjedebutikkene som selger kosmetikk har det...nesten alle merkene har det...tror du har "lett for lite"
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2006 #10 Skrevet 28. mars 2006 noe av grunnen til at mange ikke selger det på vinteren er at det kan se litt unaturlig ut. penere når man er naturlig(?) solbrun/har litt farge under.
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 noe av grunnen til at mange ikke selger det på vinteren er at det kan se litt unaturlig ut. penere når man er naturlig(?) solbrun/har litt farge under. ← Hæ? Seriøst? Jeg har tilgode å se noen med solpudder hvor det ser unaturlig ut! Det er nå en ting. Det som derimot kan se unaturlig ut er foundatoin, men parfymeriene slutter da ikke å selge det av den grunn. Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 noe av grunnen til at mange ikke selger det på vinteren er at det kan se litt unaturlig ut. penere når man er naturlig(?) solbrun/har litt farge under. ← Så parfymeriet skal bestemme hva folk ser fine ut i? Det blir for dumt.
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 Jeg tror ikke Fruktfat helt vet hva hun snakker om her. For å være ærlig.
Gjest Jalileh Skrevet 28. mars 2006 #14 Skrevet 28. mars 2006 noe av grunnen til at mange ikke selger det på vinteren er at det kan se litt unaturlig ut. penere når man er naturlig(?) solbrun/har litt farge under. ← Her må jeg si meg enig med Elphaba og Xavia.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 (endret) jøssenam! dere får gå inn i et parfymeri og høre da, vet dere. dette var svaret jeg fikk. spurte en venninne som er make-up artist, og her er svaret jeg fikk: i vinterhalvåret er det best å unngå terracottapudder, som gir deg en orangeaktig tone. velg en bronser med gullskimmer i stedet, som gir huden en fresh og solkysset glans. har du veldig lys hud kan du bruke en ferskenfarget rouge. (jeg spurte om solpudder, antar at det er det som er terracottapudder, hun er svensk.) Endret 28. mars 2006 av Fruktfat
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #16 Skrevet 28. mars 2006 Vel, det rådet til venninnen din, samt det svaret du fikk i parfymeriet synes jeg fortsatt høres sprøtt ut jeg. Tror fortsatt ikke en døyt på at parfymerier går inn for å passe på at vi ikke skulle for jåle oss for mye til på vinterhalvåret. Om terracottapudder og solpudder er det samme , det er jeg ikke helt sikker på. Men du vet vel at solpudder finnes i mange nyanser? Det er ikke noe problem å finne et pudder som passer til vinterblek nordisk hud. Ikke noe problem i det hele tatt. Men hva er en bronser som hun anbefaler da? Er det rouge det?
Gjest Binna Skrevet 28. mars 2006 #17 Skrevet 28. mars 2006 jøssenam! dere får gå inn i et parfymeri og høre da, vet dere. dette var svaret jeg fikk. spurte en venninne som er make-up artist, og her er svaret jeg fikk: i vinterhalvåret er det best å unngå terracottapudder, som gir deg en orangeaktig tone. velg en bronser med gullskimmer i stedet, som gir huden en fresh og solkysset glans. har du veldig lys hud kan du bruke en ferskenfarget rouge. (jeg spurte om solpudder, antar at det er det som er terracottapudder, hun er svensk.) ← Det kommer jo an på hvilken type solpudder man bruker da.. Noen kan sa veldig unaturlig i vinterhalvåret, mens andre bare gjør vidunderverker.. Og om man skal bruke ferskenfargede toner eller ikke kommen an på hvilken farge "skjær" man har i huden, IKKE om den er lys eller mørk.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 don`t shoot the messenger tror nok ikke de går inn for å styre hva folk skal bruke av sminke, men mulig det går mindre av det på vinteren? men hva vet vel jeg, tydeligvis? godt mulig bronser er en slags solpudder det og.
Gjest Binna Skrevet 28. mars 2006 #19 Skrevet 28. mars 2006 (jeg spurte om solpudder, antar at det er det som er terracottapudder, hun er svensk.) ← Sikker på at hun ikke mente teracotta- farget?
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #20 Skrevet 28. mars 2006 Jeg tipper at du og din venninne har misforstått hverandre jeg Fruktfat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå