AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Skrevet 19. september Jeg vurderer å søke på stillingen som saksbehandler hos NAV. De skal ansette fem personer, men opplyser at det ikke vil bli offentlig søkerliste. Hvordan gjennomfører NAV vanligvis intervjuprosessen? Er det vanlig at de holder to intervjurunder? Og omtrent hvor mange kandidater kan man forvente at de innkaller til intervju, når de skal ansette fem personer? Anonymkode: 1585c...f1d
AnonymBruker Skrevet 20. september #2 Skrevet 20. september Kjenner noen som har søkt jobb på NAV og har søkt en gang selv og i alle tilfelllene da var det to intervjurunder. Anonymkode: 69e8c...575
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Skrevet 20. september Kan ikke svare for alle enhetene, men sist vi hadde utlysning hadde vi 250 søkere. Etter at søknadsfristen har gått ut så går vi relativt raskt igang med intervjuer. Fordi vi vet at de gode kandidatene er ferskvare, og skal vi sikre oss disse må vi være på. I den siste ansettelsesprosessen ble 30 av de 250 kalt inn til intervju, som holdes over to runder. Vi hadde en utlysning på fem personer, men endte opp med å ansette ni. Det var så mange gode kandidater at det var vanskelig å skulle gi slipp på så mange. Det er typiske kandidater med utdanning innen forvaltningsrett, eller tidligere erfaring fra Nav som er spesielt aktuelle. Men dette vil være litt avhengig av om det er en tidsbestemt stilling eller en fast stilling. Vi kan være villige til å ta en større risiko når det kommer til tidsbestemte stillinger. Du sier du vurderer å søke, og jeg sier kjør på! Man har ingenting å tape på å prøve. Anonymkode: 40e24...13f
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg vurderer å søke på stillingen som saksbehandler hos NAV. De skal ansette fem personer, men opplyser at det ikke vil bli offentlig søkerliste. Hvordan gjennomfører NAV vanligvis intervjuprosessen? Er det vanlig at de holder to intervjurunder? Og omtrent hvor mange kandidater kan man forvente at de innkaller til intervju, når de skal ansette fem personer? Anonymkode: 1585c...f1d Vil ikke bli offentlig søkerliste? Det er man pålagt, og den skal settes opp så snart som mulig etter søknadsfristen er gått ut. Hvis du søker har du jo i tillegg krav på å få se utvidet søkerliste.. Regner med at det er hos NAY du vurderer å søke jobb, siden de har så mange utlyste saksbehandlerstillinger på en gang? Anonymkode: f7f70...f56
AnonymBruker Skrevet 20. september #5 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke svare for alle enhetene, men sist vi hadde utlysning hadde vi 250 søkere. Etter at søknadsfristen har gått ut så går vi relativt raskt igang med intervjuer. Fordi vi vet at de gode kandidatene er ferskvare, og skal vi sikre oss disse må vi være på. I den siste ansettelsesprosessen ble 30 av de 250 kalt inn til intervju, som holdes over to runder. Vi hadde en utlysning på fem personer, men endte opp med å ansette ni. Det var så mange gode kandidater at det var vanskelig å skulle gi slipp på så mange. Det er typiske kandidater med utdanning innen forvaltningsrett, eller tidligere erfaring fra Nav som er spesielt aktuelle. Men dette vil være litt avhengig av om det er en tidsbestemt stilling eller en fast stilling. Vi kan være villige til å ta en større risiko når det kommer til tidsbestemte stillinger. Du sier du vurderer å søke, og jeg sier kjør på! Man har ingenting å tape på å prøve. Anonymkode: 40e24...13f Jo, masse tid og energi Anonymkode: 65703...1fc 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan ikke svare for alle enhetene, men sist vi hadde utlysning hadde vi 250 søkere. Etter at søknadsfristen har gått ut så går vi relativt raskt igang med intervjuer. Fordi vi vet at de gode kandidatene er ferskvare, og skal vi sikre oss disse må vi være på. I den siste ansettelsesprosessen ble 30 av de 250 kalt inn til intervju, som holdes over to runder. Vi hadde en utlysning på fem personer, men endte opp med å ansette ni. Det var så mange gode kandidater at det var vanskelig å skulle gi slipp på så mange. Det er typiske kandidater med utdanning innen forvaltningsrett, eller tidligere erfaring fra Nav som er spesielt aktuelle. Men dette vil være litt avhengig av om det er en tidsbestemt stilling eller en fast stilling. Vi kan være villige til å ta en større risiko når det kommer til tidsbestemte stillinger. Du sier du vurderer å søke, og jeg sier kjør på! Man har ingenting å tape på å prøve. Anonymkode: 40e24...13f Har dere lest gjennom alle de 250 søknadene, CV-ene og søknadsbrevene? Da må det være veldig viktig å ha med riktige nøkkelord i CV-en, synes jeg. Jeg har en mastergrad fra samfunnsvitenskapelig fakultet, og jeg jobber nå i NAV som rådgiver i et vikariat. Til denne stillingen ble jeg bare innkalt til ett intervju. Saksbehandlerstillingen jeg søker på nå er i en annen instans i fylket der jeg bor, og jeg har veldig lyst til å få den. Har du noen tips til hva jeg bør ha med i CV-en? Jeg har allerede skrevet at jeg har erfaring med NAVs interne systemer, som Modia og Gosys. Anonymkode: 1585c...f1d
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 20.17): Jeg vurderer å søke på stillingen som saksbehandler hos NAV. De skal ansette fem personer, men opplyser at det ikke vil bli offentlig søkerliste. Hvordan gjennomfører NAV vanligvis intervjuprosessen? Er det vanlig at de holder to intervjurunder? Og omtrent hvor mange kandidater kan man forvente at de innkaller til intervju, når de skal ansette fem personer? Anonymkode: 1585c...f1d Hvor er dette? Jeg har ikke sett én eneste utlysning fra NAV med denne informasjonen. Snarere tvert imot. Anonymkode: 69f33...50d
AnonymBruker Skrevet 24. september #8 Skrevet 24. september Jeg søkte også på en stilling i NAV som saksbehandler, har ikke hørt noe etter søknadsfristen som var for snart 2 uker siden. Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tas før man får tilbakemelding? Anonymkode: baa4e...5a7
AnonymBruker Skrevet 24. september #9 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg søkte også på en stilling i NAV som saksbehandler, har ikke hørt noe etter søknadsfristen som var for snart 2 uker siden. Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tas før man får tilbakemelding? Anonymkode: baa4e...5a7 Da er du mest sannsynlig ikke med videre og vil få beskjed når de er ferdig med prosessen. Anonymkode: 50990...a3d
AnonymBruker Skrevet 24. september #10 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er du mest sannsynlig ikke med videre og vil få beskjed når de er ferdig med prosessen. Anonymkode: 50990...a3d Uff kjedelig! Har en bachelor i jus samt noe relevant arbeidserfaring. Får søke videre😋 Anonymkode: baa4e...5a7
AnonymBruker Skrevet 24. september #11 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uff kjedelig! Har en bachelor i jus samt noe relevant arbeidserfaring. Får søke videre😋 Anonymkode: baa4e...5a7 Absolutt. Ser du etter jobb kan du ikke søke på én og én jobb og vente på svar, du må søke hele tiden. Anonymkode: 50990...a3d
AnonymBruker Skrevet 24. september #12 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da er du mest sannsynlig ikke med videre og vil få beskjed når de er ferdig med prosessen. Anonymkode: 50990...a3d Jeg søkte en gang i NAV og hørte ingenting. 3 mnd etterpå var jeg litt provosert og tok kontakt med dem for å høre ståa. Da ble jeg kalt inn på intervju noen dager senere. Det viste seg at stillingen var lagt i bero. Fordi jeg sendte melding, satte de den i gang igjen og 3 stykker ble kalt inn til intervju. Jeg fikk dog ikke jobben, men det er en annen sak Anonymkode: d22d5...634 2
AnonymBruker Skrevet 24. september #13 Skrevet 24. september Hvem vil jobbe i NAV frivillig? Anonymkode: 1f608...566 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #14 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Absolutt. Ser du etter jobb kan du ikke søke på én og én jobb og vente på svar, du må søke hele tiden. Anonymkode: 50990...a3d Har naturligvis søkt på flere stillinger, men følte denne jobben passet meg om min kompetanse best. Så var veldig spent på tilbakemelding😅 Anonymkode: baa4e...5a7
AnonymBruker Skrevet 24. september #15 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har naturligvis søkt på flere stillinger, men følte denne jobben passet meg om min kompetanse best. Så var veldig spent på tilbakemelding😅 Anonymkode: baa4e...5a7 Heldigvis er det ikke sånn at bare fordi du ikke får den, så betyr det at den ikke passet deg bra. Det var bare noen som hadde mer erfaring, skrev en bedre søknad, tok en ekstra telefon, kjente noen eller en vikar som søkte. Sånn er det. Anonymkode: 50990...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #16 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Heldigvis er det ikke sånn at bare fordi du ikke får den, så betyr det at den ikke passet deg bra. Det var bare noen som hadde mer erfaring, skrev en bedre søknad, tok en ekstra telefon, kjente noen eller en vikar som søkte. Sånn er det. Anonymkode: 50990...a3d Sant det, mange om beinet. Har for øvrig fått innkallelse til et annet intervju, så krysser fingrene for at det går fint🤞🏻 Anonymkode: baa4e...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå