AnonymBruker Skrevet 19. september 2025 #1 Skrevet 19. september 2025 Føler meg ganske desperat, så spør her. I begynnelsen av august gikk jeg gjennom en spontanabort. Det var fryktelig vondt, både fysisk og psykisk. Blødde lite i dagene som fulgte, og var fysisk i grei form kort tid etter. Jeg har nå hatt min første mens etter SA, som føltes helt normal. Nå som den er ferdig derimot….jeg vet ikke hva det kommer av, om det er en soppinfeksjon eller bare er litt ubalanse, men det svir altså så voldsomt i skjeden at jeg snart ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Føles litt hovent rundt åpningen også (har ikke kjent etter men det føles slik.) I går kveld prøvde jeg å ta en lactal balance vagitorie, men det sved så voldsomt at jeg slet med å få sove. Spørsmålet mitt nå er derfor: hva kan det være? Jeg har en canesten vagitorie og krem liggende samt en «antibiotika-vagitorie-kur» fra en annen anledning, men er etter i går usikker på hva jeg burde ta… Typisk at slik skal skje like før helg! Anonymkode: 67135...49c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2025 #2 Skrevet 19. september 2025 Er for øvrig ikke noe vond lukt eller endret utflod, bare svie. Og litt tørt… Anonymkode: 67135...49c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2025 #3 Skrevet 19. september 2025 Var du langt på vei da du mistet? Man er litt mer mottagelig for infeksjon etter spontanabort, men så har du ikke de typiske symptomene, akkurat nå ihvertfall. Man merker jo gjerne om det er en infeksjon ved at man får annerledes utflod. Brukte du tampong eller bind? Slimhinnene i vagina responderer på hormonene våre, og dersom du var i litt hormonell ubalanse etter sponatanborten, så kunne det kanskje ha ført til at de ble lettere tørre eller irriterte, eller at ph ikke er helt som den skal. Spesielt om du har brukt tampong eller hatt sex nylig. Ville ikke tatt noe antibiotika. Det er ofte en kur man må igjennom. Tar man en pille nå og da kan bakterier bli antibiotikaresistente. De gangene jeg har opplevd noe lignende, så har det rett og slett bare vært en irritasjon. Jeg mistenker at det startet med såpe eller tøymykner, men at sex var utløsende faktor. Mannens sæd var det som fikk ph-skalaen til å bikke feil vei. Lå med ispose i skrittet en natt og klødde og svidde noe sykt. Men så gikk det over av seg selv. Anonymkode: bc756...911 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2025 #4 Skrevet 19. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var du langt på vei da du mistet? Man er litt mer mottagelig for infeksjon etter spontanabort, men så har du ikke de typiske symptomene, akkurat nå ihvertfall. Man merker jo gjerne om det er en infeksjon ved at man får annerledes utflod. Brukte du tampong eller bind? Slimhinnene i vagina responderer på hormonene våre, og dersom du var i litt hormonell ubalanse etter sponatanborten, så kunne det kanskje ha ført til at de ble lettere tørre eller irriterte, eller at ph ikke er helt som den skal. Spesielt om du har brukt tampong eller hatt sex nylig. Ville ikke tatt noe antibiotika. Det er ofte en kur man må igjennom. Tar man en pille nå og da kan bakterier bli antibiotikaresistente. De gangene jeg har opplevd noe lignende, så har det rett og slett bare vært en irritasjon. Jeg mistenker at det startet med såpe eller tøymykner, men at sex var utløsende faktor. Mannens sæd var det som fikk ph-skalaen til å bikke feil vei. Lå med ispose i skrittet en natt og klødde og svidde noe sykt. Men så gikk det over av seg selv. Anonymkode: bc756...911 Tusen takk for svar! Jeg var 11 uker på vei, men med blighted ovum. Har blitt sjekket for infeksjon i etterkant da jeg hadde en del smerter i magen, men alt så fint ut, og smertene forsvant heldigvis av seg selv. Har ikke hatt noen problemer ved samleie, kun nå etter første mens (5 uker etter SA). Har også tenkt at det kan være en ubalanse eller evt soppinfeksjon, men stemmer liksom ikke helt med det sistnevnte heller. Jeg bruker alltid kun bind, ikke tampong. Tok den vagitorien i går, det er jo kun melkesyrebakterier, men fy så vondt!! Tatt litt canesten-salve og en annen en nå, men vurderer å vaske det av og kanskje ligge uten undertøy i natt - få litt lufting! Fryktelig ubehagelig når det blir så vondt, så håper det går over av seg selv!! Anonymkode: 67135...49c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå