AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:46 #1 Skrevet fredag kl. 17:46 Jeg har da fått begge disse diagnosene. Andre i samme situasjon? Det vanskeligste for meg, er at jeg ikke klarer å skille hva som er meg og hva som er sykdom. Anonymkode: ca44e...691
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:51 #2 Skrevet fredag kl. 17:51 Er du ikke deg med eller uten sykdom og diagnose? Anonymkode: 9a751...2fd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:53 #3 Skrevet fredag kl. 17:53 Jo, men sliter generelt med å holde på et stabilt selvbilde. Sliter litt med å vite hvem jeg er egentlig… Anonymkode: ca44e...691
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:55 #4 Skrevet fredag kl. 17:55 Fra en som ikke har diagnosene, jeg har det på samme måten. Det er ikke unormalt. Anonymkode: 9a751...2fd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:57 #5 Skrevet fredag kl. 17:57 Hvis du ikke har diagnosene, så tror jeg ikke du helt vet hva jeg mener. Forstår at selvbilde kan svinge for alle, men ikke så ekstremt (håper jeg for din del) Anonymkode: ca44e...691 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:59 #6 Skrevet fredag kl. 17:59 Kanskje du kan snakke med de som utredet deg om dette? Bipolar OG borderline sammen har jeg aldri hørt om før. Det er jo overlappende symptomuttrykk på disse, så høres ut som den som har satt diagnosene ikke helt har klart å bestemme seg for om du har bipolar eller borderline. Du er vel deg selv i friske perioder, kanskje? I hvert fall er det sånn for personer med bipolar lidelse. Men skjønner at det kan være vanskelig å skille “friskhet” fra “sykdom” i borderline-delen av dette. Frisk og deg selv er du når du ikke har symptomer på diagnosene. Anonymkode: ab71a...545
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:59 #7 Skrevet fredag kl. 17:59 Ser den, men kan du møte usikkerheten med nysgjerrighet? Hvis du for eksempel begynner på medisiner. Er du ikke spent på å finne ut om det skjer noe endring i deg? Anonymkode: 9a751...2fd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:06 #8 Skrevet fredag kl. 18:06 Jeg har kompleks PTSD og jeg føler at alt bare er forskjellige mestringsstrategier og aner ikke hva som er meg. Identitetsforvirring og følelse av å mangle identitet er et av mine største problemer. Etter en del behandling opplever jeg at jeg avdekker meg selv bittelitt, veldig sakte. Sliter du med å vite hva du vil også? Anonymkode: 4e433...d40
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:07 #9 Skrevet fredag kl. 18:07 Jeg går på medisiner. Borderline og bipolar er ganske vanlige diagnoser sammen, i alle fall for kvinner sa min behandler. Fikk bipolar diagnosen først. Klarer egentlig skille de bipolare depresjonenes ganske greit, da disse er ganske lange og ekstremt tunge. Mens borderline er vanskeligere fordi jeg er veldig ustabil i humør også utenom depresjonene. I de hypomane episodene, blir jeg mulig enda fortere trigget, men så er jo sterke reaksjoner også en del av det hypomane. Å en med «bare» bipolar, har ofte gode perioder mellom episodene. Det har jeg sjeldent. Anonymkode: ca44e...691
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:36 #10 Skrevet fredag kl. 18:36 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har kompleks PTSD og jeg føler at alt bare er forskjellige mestringsstrategier og aner ikke hva som er meg. Identitetsforvirring og følelse av å mangle identitet er et av mine største problemer. Etter en del behandling opplever jeg at jeg avdekker meg selv bittelitt, veldig sakte. Sliter du med å vite hva du vil også? Anonymkode: 4e433...d40 Jeg sliter i alle fall med å holde på interesser over tid. Er kanskje ikke helt det samme. Vet ikke om det er typisk for disse diagnosene heller, eller om det bare er meg som er sånn… Anonymkode: ca44e...691
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:44 #11 Skrevet fredag kl. 18:44 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har da fått begge disse diagnosene. Andre i samme situasjon? Det vanskeligste for meg, er at jeg ikke klarer å skille hva som er meg og hva som er sykdom. Anonymkode: ca44e...691 Huff det må være tøft ha dem begge. Jeg hadde Borderline, men ikke lengre. Har en blanding mellom den og unnvikende, men fyller ikke kriterier for ren Borderline mer. Har ptsd da. Vil nesten si det minner om borderline mye.... Bipolare ingen erfaring med. Antar du har oppfølging på dps? Jeg slet mer som ung vite hva hvem hvor vil jeg..... Nå er det mer hva skal jeg gjøre på om jeg blir frisk? Hvem jeg er vet jeg. Det verste er vel den voldsomme usikre tilknytningen jeg har. Unngår mennesker for alt jeg kan. Forholdet meg til mine nære kun. Anonymkode: 50d0e...552
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:46 #12 Skrevet fredag kl. 18:46 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Bipolar OG borderline sammen har jeg aldri hørt om før. Det er jo overlappende symptomuttrykk på disse, så høres ut som den som har satt diagnosene ikke helt har klart å bestemme seg for om du har bipolar eller borderline. Du er vel deg selv i friske perioder, kanskje? I hvert fall er det sånn for personer med bipolar lidelse. Men skjønner at det kan være vanskelig å skille “friskhet” fra “sykdom” i borderline-delen av dette. Borderline er vel en personlighetsforstyrrelse, ikke en sykdom? Bipolar er en sykdom. Alvorlig sykdom. Jeg vet at det finnes gruppetimer/ programmer for borderline som skal fungere ganske bra. Folk blir bedre. Så kanskje det er et poeng å søke seg inn, og ergo blir det lettere å holde det bipolare i sjakk?. Anonymkode: 563a3...6a0
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:54 #13 Skrevet fredag kl. 18:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huff det må være tøft ha dem begge. Jeg hadde Borderline, men ikke lengre. Har en blanding mellom den og unnvikende, men fyller ikke kriterier for ren Borderline mer. Har ptsd da. Vil nesten si det minner om borderline mye.... Bipolare ingen erfaring med. Antar du har oppfølging på dps? Jeg slet mer som ung vite hva hvem hvor vil jeg..... Nå er det mer hva skal jeg gjøre på om jeg blir frisk? Hvem jeg er vet jeg. Det verste er vel den voldsomme usikre tilknytningen jeg har. Unngår mennesker for alt jeg kan. Forholdet meg til mine nære kun. Anonymkode: 50d0e...552 Ja, det er tøft. Har oppfølging på dps ja. Høres tøft ut det du går gjennom og. Jeg har heldigvis klart å ha et nært forhold til min samboer over mange år. Men han må nok også tåle mye stakkars. Mange ganger tenker jeg han hadde hatt det bedre uten meg, noe han avkrefter gang på gang. «Tester» han gang på gang ved å skyve han vekk. Men ønsker egentlig bare bekreftelse på at han fortsatt er glad i meg og at han ikke skal forlate meg. Har få venner, å de jeg har blir stadig byttet ut desverre. Har og et anstrengt forhold til foreldre og annen familie. Anonymkode: ca44e...691
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:55 #14 Skrevet fredag kl. 18:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har da fått begge disse diagnosene. Andre i samme situasjon? Det vanskeligste for meg, er at jeg ikke klarer å skille hva som er meg og hva som er sykdom. Anonymkode: ca44e...691 Føler med deg ❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 29199...22d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:58 #15 Skrevet fredag kl. 18:58 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Borderline er vel en personlighetsforstyrrelse, ikke en sykdom? Bipolar er en sykdom. Alvorlig sykdom. Jeg vet at det finnes gruppetimer/ programmer for borderline som skal fungere ganske bra. Folk blir bedre. Så kanskje det er et poeng å søke seg inn, og ergo blir det lettere å holde det bipolare i sjakk?. Anonymkode: 563a3...6a0 Ja, det stemmer det du sier. Borderline er en personlighetsforstyrrrelse og bipolar er sykdom. Vet ikke om det er gruppetimer her jeg bor, men det skal jeg sjekke. Er nok for dårlig nå til å orke det, men kanskje når ting har stabilisert seg litt… Anonymkode: ca44e...691
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:13 #16 Skrevet fredag kl. 20:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fra en som ikke har diagnosene, jeg har det på samme måten. Det er ikke unormalt. Anonymkode: 9a751...2fd Hva mener du egentlig? For om du ikke har diagnose så kan du jo umulig ha det på samme måten. Anonymkode: 4ebc1...c73 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå