Gå til innhold

Hvordan reagerte du første gangen du fant ut eksen har ny?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant litt tilfeldig ut at eksen har fått seg ny elsker eller kjæreste. Selv om det er en stund siden merker jeg at det var litt tungt faktisk. Det var hun som forlot meg. Hun hevdet hardnakket at hun skulle være singel resten av livet. Det varte bare noen måneder.

Hun har hatt en nær «venn» lenge før det ble slutt, og jeg mistenkte henne for å være utro. Hun blånektet selv om hun tok på det peneste undertøyet før vennegjengen dro ut.

Nå sitter jeg litt blå, men jeg har begynt å drømme om andre kvinner. Har strengt tatt tenkt minimalt på henne, men denne beskjeden må jeg fordøye kjenner jeg. Så hun er på vei ut av systemet, men ikke helt.

Anonymkode: b5ff0...001

Kunne ikke brydd meg mindre. Like spennende som ost på knekkebrød. Hatet fyren.

Anonymkode: 3a25f...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble veldig glad. Jeg forlatte han (hadde ikke noen ny), og han tok det svært tungt. Når han fant seg en ny kjøreste ble 1000 kg løftet av mine skuldre, og jeg kunne selv begynne å date. Han var og er en fantastisk flott fyr, men bare ikke rett for meg. Vi er nå gift på hver vår kant, og hans kone er en av mine beste venninner ☺️

Anonymkode: 3cf77...d7d

Skrevet

Aldri brydd meg.

Men jeg har heller aldri sett meg tilbake.

Jeg var den som gikk.

Glad de har funnet en de er lykkelige med.

Jeg er lykkelig forlovet med en nydelig mann ♥️

Anonymkode: 04f8d...022

Skrevet

Jeg gikk, fant en ny etter 4 mnd. Ble et helvete. Eksen overbevist om jeg hadde vært utro og hatt et forhold til han nye mens vi var gift. Etter 2 år fant han ei ny og jeg fikk fred. Til og med barna syntes det var deilig at faren fant ei. Da ble han plutselig litt levelig å bo med igjen og de slapp å høre om denne jævlige utroe heksa av en mor til barna hans som hadde forlatt han.

Anonymkode: 6086d...903

Skrevet

Jeg syntes det var litt vondt å se da eksen fant seg ny. Men det var av ulike grunner.

Litt var jeg sjalu og følte jeg ikke kunne konkurre, og syntes det var rart at hun i stil og utseende var så ulik meg. Tenkte tanker som, jeg trodde jeg var drømmedama hans på alle vis, men han velger heller en kopi av mora si.

Litt var jeg misunnelig fordi han nok er en god kjæreste i starten, og flere år inn i forholdet. Jeg tenkte på alt hun skulle få oppleve av omsorg, god seg og hans intense oppmerksomhet. 

Litt var jeg forvirret fordi han hade helt ombestemte seg om å få barn ilag, men datet en dame med barn og var tydelig involvert i dem. Sårt fordi han slo opp idet vi skulle prøve på barn.

Litt var jeg bekymret for henne pga hans problemer og fordi jeg ikke visste om han lærte noe av bruddet vårt.

Litt var jeg også glad på hans vegne, og litt lettet fordi det nok blir lettere å gå videre når han ikke er opphengt i meg og oppfører seg så rart mot meg. 

Anonymkode: 0528b...a0f

Skrevet

Fint å slippe å ha eksen hengende rundt dørene mer, var min første tanke.

Skrevet

Jeg syntes det var fint han fant en ny. Han fortsatte å flørte med meg mange måneder inn i det nye forholdet så jeg syntes i grunnen bare synd på henne. 
Jeg vil hvertfall ikke ha han. 

Jeg er glad han fant ei ny først for da føler jeg at jeg ikke behøver å trå så varsomt nå som jeg også har fått meg kjæreste. Det var jeg som gikk. 

Anonymkode: dec1c...117

Skrevet

Ble glad. Uheldigvis hjalp det ikke så mye. 

Skrevet

Helt ærlig var jeg først glad på hans vegne. Jeg vet han var forelsket i henne før han traff meg (og antakeligvis fra den gang frem til dags dato).

Så var jeg litt usikker på hvordan det ville bli for vårt samarbeid og barna og om hun ville "smelte inn" i det vi har i dag eller om hun ville "trekke han ut" av samarbeidet/barnas liv.

Så viste hun hvem hun var og uten å si detaljer kan jeg bare si OMFG for en shitshow.

Så ble det slutt og jeg ble oppriktig lei meg på hans vegne (men lettet på egne vegne og barnas). Nå tror jeg de sirkulerer rundt hverandre igjen så jeg stilsettet meg for runde to. Heldigvis er eldste snart 18 så da er det bare en unge igjen så kan vi bli ferdig med hverandre.

Jeg ønsker han lykke til og ønsker av hele hjertet at han finner ei fin dame som ivaretar han og ikke utnytter ham på noe vis. Som kan bli glad i hans barn og ikke ser på dem som "i vegen". Som kan bli en del av barnas familie og gjøre pappaen lykkelig. Men foreløpig ønsker han enda henne, så jeg er glad jeg bor her og ikke der hos ham.

Anonymkode: 99612...27e

Skrevet

Ble glad og lettet. For da fikk jeg fri fra han. Måtte blokkere han, for han foestod ikke at det var slutt.

Anonymkode: b073c...1d1

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 19.12):

Fant litt tilfeldig ut at eksen har fått seg ny elsker eller kjæreste. Selv om det er en stund siden merker jeg at det var litt tungt faktisk. Det var hun som forlot meg. Hun hevdet hardnakket at hun skulle være singel resten av livet. Det varte bare noen måneder.

Hun har hatt en nær «venn» lenge før det ble slutt, og jeg mistenkte henne for å være utro. Hun blånektet selv om hun tok på det peneste undertøyet før vennegjengen dro ut.

Nå sitter jeg litt blå, men jeg har begynt å drømme om andre kvinner. Har strengt tatt tenkt minimalt på henne, men denne beskjeden må jeg fordøye kjenner jeg. Så hun er på vei ut av systemet, men ikke helt.

"Nå sitter jeg litt blå"? Hva betyr det? Prøver du å direkte oversette ord for ord fra engelsk, så funker ikke det ofte. 

Uansett, for å svare på spørsmålet. Da jeg oppdaget at eksen hadde funnet seg en ny ble jeg ærlig talt lettet, og tenkte "bra for ham". Jeg visste at han var dårlig med å håndtere penger og alltid dårlig råd, så om han fant en å bo sammen med, ville det hjelpe han økonomisk. Han er tross alt mitt barns far, og jeg ønsker jo ikke at det skal gå dårlig for han. Så en ny partner var fint for ham. Jeg hadde litt dårlig samvittighet fordi jeg gikk fra han, men da han fant en ny kjæreste, slapp jeg å tenke på det mer. Han var sammen med denne damen i seks år før det tok slutt. De bodde sammen i fem av de årene.

Eksen min er nå inne på partner nr to etter bruddet vårt for noen år siden, men denne gangen er det ikke samboerskap. Ser ikke ut til å være noe i fremtiden heller mtp samboerskap. Hun virker å ha litt dårlig erfaring med en eks og vil visst bo fra hverandre. De bor i gangavstand fra hverandre da.

Endret av Million
Skrevet

Hun har gått videre, og det har du også. At du nå fikk vite hun har fått ny kjæreste, setter gamle følelser i sving et lite øyeblikk. Det er helt normalt og går fort over. 

Å ta på sitt peneste undertøy når man går ut, det gjør jeg også. Ikke for å være utro, men for å føle meg vel fra innerst til ytterst. Også helt normalt, og ikke noe å dvele ved. 

Anonymkode: 1f909...24b

Skrevet

Det gjorde jo litt vondt. Lell om at det var jeg som gjorde det slutt. Fordi hun hadde prøvde seg på mannen min hver gang vi var på fest. Vi var ung. Men så leste jeg brevene han hadde skrevet til meg når han var i militæret. Jeg så han systematisk isolerte meg. Jeg fikk ikke lov til å møte folk. Fordi han synes ikke det var artig å høre at jeg hadde det artig mens han var i militæret. Dette så jeg ikke. Jeg så jo i ettertid at jeg ikke hadde noen venner når det ble slutt. Som han sa. Du har jo bare meg. Og det hadde han jo jobba mot at det skulle bli slik. Men glad jeg kom meg unna. Folk sladrer endra lell om det er over 20 år siden jeg var sammen med han. Men han klarer ikke å holde på en partner. Så det er ikke bare meg som ser at det er noe galt med han. 

Anonymkode: 86be1...18a

Skrevet

Ekstremt skuffet siden vi jobbet med å finne tilbake til hverandre, og det ikke var over-over med oss helt. 

Kommer til å bli den bitterfitta når jeg møter de. 

Anonymkode: fca2e...178

Skrevet

Alltid litt sårt å oppdage at de går videre med noen andre synes jeg. Selv om jeg vet at det er for det beste. Litt sånn sammenligning også. Det blir liksom så endelig da. Punktum finale. Så tror jeg det er helt normalt å føle det litt sånn når man har vært med noen man har likt veldig godt å hatt det fint sammen med. Heldigvis gir det seg fort. 

Anonymkode: 948e7...fc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 19.12):

Synes det høres helt normalt ut. Det er lov å kjenne på litt melankoli når noen du har vært glad i går videre uten deg. Og så retter du blikket mot nye muligheter. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen vil ha mine rester, skal ikke jeg stå foran søpla og nekte dem 😂

Ferdig med ekser så fort de blir ekser. Enten er vi venner eller null kontakt..

Anonymkode: c9482...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Veldig dårlig. Jeg sjekket Facebooken hans etter 6 måneder og så at han allerede bodde med noen. Jeg kollapset nesten på gulvet, gråt mye…men det jeg husker best var mora mi sin reaksjon. Hun lo (!) og sa: «Pfffft, han bare elsket deg ikke». 

Det er en av grunnene til at jeg kuttet henne ut. 

Anonymkode: 746a2...2ae

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 21.9.2025 den 9.04):

Nå sitter jeg litt blå"? Hva betyr det? Prøver du å direkte oversette ord for ord fra engelsk, så funker ikke det ofte. 

Blå blir brukt til nedstemt eller trist også på norsk. Aka blå toner, eller blåmandag.

https://ordbokene.no/nob/bm,nn/blå

Sitat

• blå tone
    tone eller melodi med melankolsk preg som blir laget ved å senke tersen(1I) eller septimen, særlig i jazz og blues
    • bandet spiller både pop, soul og blå toner

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blå blir brukt til nedstemt eller trist også på norsk. Aka blå toner, eller blåmandag.

https://ordbokene.no/nob/bm,nn/blå

Jeg er over femti år og har uansett aldri verken hørt eller lest (i bøker eller andre steder) at noen bruker uttrykket som "jeg føler meg litt blå" eller "jeg sitter her blå". Det høres helt merkelig ut, og feil.

Ordet "blå" er rett og slett ikke brukt sånn om "jeg" formen på norsk. Blåmandag o.l. uttrykk er noe annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...