AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:17 #1 Skrevet fredag kl. 16:17 Fikk du sykemelding da du fikk påvist en kronisk diagnose? Eller jobbet du videre på jobben på pur f? Jeg tenker ikke på vanlige diagnoser her, a la ADHD, autisme og lignende, men heller ikke kreft og veldig alvorlige diagnoser, men på diagnoser som likevel velter om på hele livet ditt. Anonymkode: 5052d...d64
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:29 #2 Skrevet fredag kl. 16:29 Som skader i nakken/ryggen/hodet etter kollisjon for eksempel? Anonymkode: 3770c...20c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:29 #3 Skrevet fredag kl. 16:29 Du får ikke sykemelding automatisk bare fordi du får en diagnose. Men hvis du får diagnosen fordi du er så syk at det går utover arbeidsevenen din, er det vel ikke unormalt å bli sykemeldt til man står på beina igjen, og har fått tilstanden under kontroll. Dersom du har varig nedsatt arbeidsevne blir det kanskje et lengre løp, med AAP og uføre osv. Usikker på hva du mener "på pur f", jobb hvis du kan/vil. Anonymkode: 6874e...e49 9 3
Abra Skrevet fredag kl. 16:35 #4 Skrevet fredag kl. 16:35 Ble sykemeldt på dagen da det ble bekreftet søvnapné. Ble til slutt ufør pga bekhterevs. Er autist i tillegg😅 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:35 #5 Skrevet fredag kl. 16:35 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fikk du sykemelding da du fikk påvist en kronisk diagnose? Eller jobbet du videre på jobben på pur f? Jeg tenker ikke på vanlige diagnoser her, a la ADHD, autisme og lignende, men heller ikke kreft og veldig alvorlige diagnoser, men på diagnoser som likevel velter om på hele livet ditt. Anonymkode: 5052d...d64 Er man dårlig nok hjelper det ikke å jobbe på pur faen. Man klarer ikke å jobbe Anonymkode: 3770c...20c 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:36 #6 Skrevet fredag kl. 16:36 Jeg ble sykmeldt når jeg fikk ms. Mest fordi jeg ikke fikk sove og gikk rundt som en zombie i starten. Heldigvis gikk det seg til 🙂 Anonymkode: 09f59...9bf 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:38 #7 Skrevet fredag kl. 16:38 Aldri hatt behov for å sitte hjemme pga ADHD. Anonymkode: 724f7...7d4
Rødstrupa Skrevet fredag kl. 16:41 #8 Skrevet fredag kl. 16:41 Det får vel alle, dersom den er kronisk og alvorlig ?🤔 2 1
SPOCA Skrevet fredag kl. 16:41 #9 Skrevet fredag kl. 16:41 Nei, men det har vært tøffe tak. Jeg står i 100% jobb, men det er til tider svært krevende. Jeg har flere kroniske sykdommer. Den første tida etter diagnosene var jeg en del borte fra jobb, men nå har jeg klart å holde sykdommene i sjakk med både medisinering og kraftanstrengelser. Lett er det ikke, spesielt ikke i de periodene sykdommene blusser opp. 2
SPOCA Skrevet fredag kl. 16:42 #10 Skrevet fredag kl. 16:42 Rødstrupa skrev (Akkurat nå): Det får vel alle, dersom den er kronisk og alvorlig ?🤔 Ikke nødvendigvis. 4 1
Rødstrupa Skrevet fredag kl. 16:43 #11 Skrevet fredag kl. 16:43 SPOCA skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis. Ok, det høres ikke greit ut…
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:44 #12 Skrevet fredag kl. 16:44 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Fikk du sykemelding da du fikk påvist en kronisk diagnose? Eller jobbet du videre på jobben på pur f? Jeg tenker ikke på vanlige diagnoser her, a la ADHD, autisme og lignende, men heller ikke kreft og veldig alvorlige diagnoser, men på diagnoser som likevel velter om på hele livet ditt. Anonymkode: 5052d...d64 Jeg forstår ikke helt tankegangen. Hvorfor tenker du at det skulle vært noe automatikk i at man får en diagnose så utløser det en eventuelt sykemelding. Det er jo ikke navnet på en diagnose som avgjør om du er i stand til å stå i jobb eller ikke. Anonymkode: 9b770...c8e 9 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:47 #13 Skrevet fredag kl. 16:47 Det er litt vanskelig å forstå hva du lurer på. Autisme vil for mange ha vesentlig større innflytelse på livet enn en del kreftdiagnoser, f.eks. Anonymkode: b2ae7...ecf 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:49 #14 Skrevet fredag kl. 16:49 Var en del fram og tilbake da jeg fikk flere diagnoser, og utredning og behandling for dem tok tid. Prøvde lenge å stå i jobb men var til tider slått ut eller klarte ikke å gjennomføre arbeidsoppgaver. Etterhvert fikk jeg kommet meg igjennom behandling, så arbeidsutprøving i annen jobb, omskolering og må i full jobb. Anonymkode: 541aa...258 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:53 #15 Skrevet fredag kl. 16:53 Har en en alvorlig og kronisk lidelse som gjør en arbeidsufør helt eller midlertidig (før behandling) så er folk vanligvis sykemeldte alt i utredningsforløpet. Anonymkode: eb212...ecb 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:54 #16 Skrevet fredag kl. 16:54 Rødstrupa skrev (10 minutter siden): Ok, det høres ikke greit ut… Hvorfor det? Man får jo sykemelding fordi man ikke er i stand til å jobbe og ikke fordi man har fått en diagnose. Anonymkode: 9b770...c8e 5 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:24 #17 Skrevet fredag kl. 17:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du sykemelding da du fikk påvist en kronisk diagnose? Eller jobbet du videre på jobben på pur f? Jeg tenker ikke på vanlige diagnoser her, a la ADHD, autisme og lignende, men heller ikke kreft og veldig alvorlige diagnoser, men på diagnoser som likevel velter om på hele livet ditt. Anonymkode: 5052d...d64 Først etter over tyve år, og da på grunn av at jeg ikke klarte å holde meg oppe lenger og helsa var mye verre. Jeg burde tatt hensyn mye før, da jeg lå mellom vakter og i helger. Anonymkode: 0dfdb...8b5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:28 #18 Skrevet fredag kl. 17:28 Jeg har to kroniske sykdommer og jobber 100%. Jeg har nok litt høyere sykefravær enn gjennomsnittet, men det har aldri vært aktuelt å jobbe mindre. Anonymkode: 5d1b6...4b4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:30 #19 Skrevet fredag kl. 17:30 Bør ikke denne tråden ligge under "Kropp og helse"? Anonymkode: 3770c...20c
AprilLudgate Skrevet fredag kl. 17:35 #20 Skrevet fredag kl. 17:35 Det er arbeidsevnen som utgjør grunnlaget for sykemelding. Folk med MS og terminal fremtidig kreft kan avogtil ha bpde arbeidslyst- og evne. Hvorfor nære under depresjon og angst om man ikke må? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå