AnonymBruker Skrevet 19. september #21 Skrevet 19. september Hvorfor er det noen trådstartere som lar det gå sport i å skrive så få ord som mulig i innleggene sine? Hva er vitsen med å spørre om noe på KG hvis man er så vag og man må hele tiden hale og dra for å få noen få ord ut av dem? Anonymkode: 434df...a98 7
AnonymBruker Skrevet 19. september #22 Skrevet 19. september Overskriften presenterer ikke et dilemma. Du spør om du skal gjøre det som er moralsk riktig, eller om du skal risikere jobben til en venn. Jeg vet hva jeg ville valgt. Anonymkode: 22e30...286 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #23 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overskriften presenterer ikke et dilemma. Du spør om du skal gjøre det som er moralsk riktig, eller om du skal risikere jobben til en venn. Jeg vet hva jeg ville valgt. Anonymkode: 22e30...286 Hva da? Anonymkode: b8a54...a88
AnonymBruker Skrevet 19. september #24 Skrevet 19. september Moralsk riktig Du vet aldri om en kollega eller venn "hiver deg over bord" Anonymkode: e76cb...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 19. september #25 Skrevet 19. september Kommer helt an på situasjon. Dersom vennen min stjeler en pasients vanedannende medisin og journalfører det som gitt, så varsler jeg, fordi det går utover pasienten. Dersom vennen min melder sykedag men egentlig ikke er syk, så blander jeg meg ikke. Anonymkode: b6a9c...1f3 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #26 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Smygfilma en kollega på jobb. Hengte h*n ut på video som ble lagt ut forann alle med et uhell Anonymkode: b8a54...a88 Det varsler du ledelsen om ja. Anonymkode: 331ce...bd9 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #27 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det varsler du ledelsen om ja. Anonymkode: 331ce...bd9 Jeg har gjort det, men de tar det så alvorlig at hun kan miste jobben. Da var det opp til meg om de fikk ta henne inn på samtale eller ikke. Anonymkode: b8a54...a88
AnonymBruker Skrevet 20. september #28 Skrevet 20. september Kan adminer stenge tråden? TS fortsetter å melke og dra den opp uten å oppgi noe som helst info. Anonymkode: b1b00...35f 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #29 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gjort det, men de tar det så alvorlig at hun kan miste jobben. Da var det opp til meg om de fikk ta henne inn på samtale eller ikke. Anonymkode: b8a54...a88 Hva synes du selv? Om det var du som hadde blitt filmet i smyg? Alvorlig nok til å miste jobben? Anonymkode: cc1c2...e2a
AnonymBruker Skrevet 20. september #30 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gjort det, men de tar det så alvorlig at hun kan miste jobben. Da var det opp til meg om de fikk ta henne inn på samtale eller ikke. Anonymkode: b8a54...a88 Alltid samtale før hun mister jobben - bør meldes statsforvalter også så vi får vurdert autorisasjonen Anonymkode: a9420...bab 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #31 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva synes du selv? Om det var du som hadde blitt filmet i smyg? Alvorlig nok til å miste jobben? Anonymkode: cc1c2...e2a Ja, de sa det At det går i mot deres retningslinjer. Anonymkode: b8a54...a88
AnonymBruker Skrevet 20. september #32 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kan adminer stenge tråden? TS fortsetter å melke og dra den opp uten å oppgi noe som helst info. Anonymkode: b1b00...35f Jeg gir jo mye info. Hva snakker du om? Anonymkode: b8a54...a88
AnonymBruker Skrevet 20. september #33 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva står du for? Jeg står i et dilemma. Anonymkode: b8a54...a88 Det en skal forholde seg til er etiske retningslinjer, som kinda definerer lojalitetsplikten. Hvis en f.eks jobber på universitet, så har en noe som heter Etiske retningslinjer for statstjenesten - regjeringen.no; her får en frem at det er de etiske retningslinjene som bestemmer hva lojalitet innebærer, slik at det er lettere for arbeidsgiver å bruke lojalitetsplikt (som det finnes forvaltningsrett på) som grunnlag for ordensstraff. På universiteter så forholder en seg til blant annet: UIO( Etiske retningslinjer - Universitetet i Oslo): " Med doble relasjoner menes at den ansatte også innehar andre roller enn den profesjonelle i møte med en kollega eller en student. Doble relasjoner kan oppstå som følge av blant annet slektskap, kjærlighetsforhold, vennskap, uvennskap eller økonomiske interesser. Doble relasjoner kan føre til at det oppstår interessekonflikter og tvil om habilitet, eller påstander om dette. I slike situasjoner kan det stilles spørsmål ved den ansattes uavhengighet og integritet. " NTNU(Etiske retningslinjer for ansatte ved NTNU - Kunnskapsbasen - NTNU😞 "Veileder og kandidat skal vise gjensidig respekt for hverandres personlige og faglige integritet og ikke opptre på en måte som virker krenkende. Veileder har ansvar for nødvendig profesjonell distanse i veilednings- og undervisningssammenheng. Veileder bør likevel være lydhør med hensyn til personlige forhold hos kandidaten av betydning for arbeidet med oppgave eller avhandling. Egne betroelser eller omtale av kollegaer hører derimot ikke hjemme i veiledningsforholdet. Veileder har et særskilt ansvar for å ikke innlede relasjoner som setter kandidaten i en sårbar situasjon. Doble relasjoner i veilederforholdet bør ikke forekomme." Anonymkode: c8d74...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå