Gå til innhold

Julenissen og tannfeen

Anbefalte innlegg

Gjest Rosa sebra
Skrevet

Hvor lenge trodde barnet ditt på julenissen og tannfeen og sånne "magiske" ting?

Bør man fortelle barn, når de kommer til en viss alder, at de ikke finnes?

Eller bør man la dem finne det ut sjøl?

Tenker at det kanskje er bedre at mor og far forteller det, enn at andre unger erter dem, og sier at "herregud, det finnes ingen tannfe!" etc

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har trodd at Erlend var "julenisse" troer helt til i år. Han ble 6 i oktober. Da nissen kom inn og sa "Er det noen snille barn her?" svarte han "Ja mormor!" Fnis.... Etterfulgt av "Ja og ifjor var det pappa som var nissen...." BUSTED.

Men han tror på tannfeen enda...

Gjest Gjesta
Skrevet

det er nok ved skolestart omtrent. Da treffer de som regel så mange eldre barn, bl a på SFO som kjapt tar livet av alle de koselige mytene :ler:

Gjest Lizzi
Skrevet (endret)

Barna våre tror neppe på julenissen eller tannfeen lengre, men vi foreldre sier uansett at det er julenissen som kommer julaften og at det er tannfeen som bytter tanna med penger. I tillegg kommer påskeharen med påskeegg som den legger i skogen utenfor huset på påskeaften.

Selv om de nok ikke tror, så er det morsomt og gjør det hele mer spennende. Barna er 10, 11 og 15 (og de prøver stadig, uten hell, å ta oss på fersk gjerning :ler: ).

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at VI skal fortelle dem at det er bare tull.

Endret av Lizzi
Gjest Gjest
Skrevet

unger finner ut av det lenge før de selv sier det til foreldrene.

men siden de kommer med gaver så vil de ikke avsløre at de vet det er foreldrene, i tilfelle de da tror at de ikke får gaver lenger.

Skrevet

Jeg har visst at det var pappa som la godterier i julestrømpen siden jeg var 6-7 år, men jeg får julestrømpe fra nissen enda jeg! :ler: Jeg bruker det argumentet at søsteren min som er 6 år eldre enn meg fikk i fjor, ergo har jeg "krav" på i 6 år til! :ler: Men de siste 4-5 årene har de ikke giddet legge skjule på at det er dem som lager det.. Ifjor tror jeg faktisk jeg lagde min egen julestrømpe... *tenke* (jeg er veldig glad i tradisjoner, jeg :) )

Gjest Emera
Skrevet (endret)

Jenta mi tror ikke på nisse eller tannfe lenger, det er hun jo blitt for stor til. Men hun har veldig lyst til å tro på det... Hun savner det, rett og slett.

Det er tydelig at hun synes det er et slags tap at den troen er forsvunnet, for det var jo så mye kos med det! Så det er ikke alltid så morsomt å bli stor og reflektert heller, nei. :)

Endret av Emera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...