AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Har en på akkurat 3 måneder som aldri vil ligge på magen å løfte hodet. Den bare legger seg ned og gråter. Har øvd masse men, han vilnikke/klarer ikke. Ser han prøver å snu seg til ryggen, innimellom klarer han det. Babyer på denne alderen skal vel kunne løfte og holde hodet sitt? Han kom 3-4 uker før termindatoen, men har fått beskjed av helseykepleier om å ikke korrigere for det. Han kan holde hodet litt oppe vinglende hvis jeg holder han oppreist inntil meg/liggende på meg eller på magen i "lufte". Anonymkode: 85dd2...0c7
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Omg, bare slapp av. Babyer undersøkes så ofte og omfattende på helsestasjonen at det garantert oppdages hvis det er noe De utvikler seg i forskjellig tempo Anonymkode: 59138...c98
mommyaka Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Slapp av..noen barn er tidelig ute ..andre sent. Og ditt barn er faktisk født 1 mnd for tidlig... er kan ha mye å si. Min datter ble født 1 mnd for tidlig og begynte ikke krabbe før hun var 14 mnd
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Omg, bare slapp av. Babyer undersøkes så ofte og omfattende på helsestasjonen at det garantert oppdages hvis det er noe De utvikler seg i forskjellig tempo Anonymkode: 59138...c98 Har dessverre dårlige erfaringer med helsestasjonen, de sier alltid bare at alt er normalt i den alderen. Har et barn som senere fikk påvist både Reflux, låsninger og allergi etter symptomer helsestasjonen sa var helt normale. Anonymkode: 85dd2...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Bæretøy er fint istedet for mageleie når baby ikke vil. Da styrker du også nakkemuskler når baby ser rundt, samt andre (kjerne foreks) når baby er våken og man går rundt. Anonymkode: 62f4e...b32 1
Uanonym bruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Det er helt normalt at en baby på 3 mnd ikke liker å ligge på magen. Mange blir sinte og frustrerte. Det er egentlig ikke noe man trenger å øve på (folk drev ikke akkurat på med sånt for 150 år siden) - alle friske unger lærer seg å holde hodet sitt uansett
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Uanonym bruker skrev (5 timer siden): Det er helt normalt at en baby på 3 mnd ikke liker å ligge på magen. Mange blir sinte og frustrerte. Det er egentlig ikke noe man trenger å øve på (folk drev ikke akkurat på med sånt for 150 år siden) - alle friske unger lærer seg å holde hodet sitt uansett Men helsestasjonen stresser fælt med at det er et kjempe viktig "vindu" frem til 3 mnd for å løfte hodet som bestemmer all senere utvikling. Samme med å interagere og ha sosial kontakt med barnet mellom 3-6 mnd, at det legger grunnlaget for all senere samspill. Jeg blir helt stresset av alt vi mødre/foreldre skal gjøre og passe på som foreldre i 2025. Anonymkode: 85dd2...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå