AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Vi er så heldige at vi skal passe barnebarn en hel helg om en stund. Svigerdatter er super hun, men jeg er nå en gang redd for å tråkke på tær. Har så lyst å vaske og slik mens jeg er der, men vet ikke om hun setter pris på det. Er det innafor å spørre om hun vil jeg skal vaske litt? Redd det blir tatt som kritikk for at de har det skittent, for det har de ikke, de har det sånn helt vanlig som for en familie med barn 😌Hvordan spørre pent og ikke frekt? Eller skal jeg bare vaske? Husker selv jeg ikke likte at min svigermor gjorde det.. men hun var inni skuffer og skap og ommøblerte klær og alskens. Hun dro det liksom litt langt igjen .. Anonymkode: 19563...031 1 13
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Jeg synes ikke at du skal gjøre det…. Anonymkode: 74e75...d23 14 7
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden Helt innafor. Lettere å få tillatelse enn tilgivelse. Min mor passet barna våre en helg. Da vasket hun klær og brettet sammen. Det ble en krangel oss i mellom. Jeg tok det ikke videre med min mor. Anonymkode: 597e0...e04 5
Beloved Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden (endret) Hvorfor har du lyst til å vaske litt når du er der? Det logiske svaret her er jo "fordi det ikke er rent nok for min standard" - for hvis det hadde vært skinnende rent så hadde du vel ikke hatt lyst til å vaske? Så ja, du kommer til å tråkke noen på tærne. Like greit å la være, eller i det minste ikke nevne det med et eneste ord verken før eller etter. Endret 18 timer siden av Beloved 21 5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Ikke gjør det. Anonymkode: 2f1e9...9fe 10 1 2
exictence Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden (endret) Jeg setter stor pris på å passe barnebarn. Gleder meg. Hvis det passer seg innimellom, hva tenker du om jeg vasker litt? Dere har det jo så rent og pent, men hvis du synes det er i orden, vil jeg gjerne gjøre det. Synes det er hyggelig når jeg likevel er hos dere. Forstår hvis du ikke liker det. Derfor jeg spør? Endret 18 timer siden av exictence 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Bare hyggelig å ta litt overfladisk over med støvsugeren og vaske overflater, puffe opp puter erc., men ikke mer enn det, tenker jeg. Ikke flytte på ting, ikke gå i skap. Det kan man gjøre som en naturlig ting, og ikke spørre om eller gi beskjed om at man har gjort. Noe utover det er litt invaderende. Snilt tenkt! Anonymkode: 95578...804 11 3 6
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Om noen hadde passet mitt barn og samtidig hjulpet meg med med en vask så hadde jeg vært veldig takknemlig! Det er én gang mindre jeg trenger å vaske😊 Synes det er skikkelig snilt av deg jeg💫 Anonymkode: 177da...875 12 1 9
mereo Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden Snilt tenkt, men jeg hadde ikke syntes det var greit. For meg hadde det blitt en sånn «jaha, så du synes ikke det er rent her» - spesielt siden jeg hadde tatt vasken før noen skal komme å bo hos meg en hel helg. 8 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Så hyggelig tenkt. Jeg ville nok sagt noe slikt: jeg vet det er travelt som småbarnsforeldre, så hvis du ønsker kan jeg godt gjøre litt husarbeid for dere når jeg er barnevakt. Er det noe spesielt dere trenger hjelp til? Anonymkode: b67bc...c6f 23 25
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Det var fine tanker her, setter pris på at dere deler. Okey, kanskje ikke gjøre noe da? Er jo litt fordi det blir jo skittent etter oss og, ikke at de har det skittent i seg selv. Om dere skjønner? Husker min svigermor vasket med en gang jeg var ute av huset. Hun inviterte også folk å bo hjemme til oss om vi var borte, slik som mannens søsken. Det kommer jeg aldri til å gjøre. Men jeg husker følelsen av det og det førte til at jeg ble veldig lei og ikke ønsket hun skulle være alene til oss. Hva er greit å gjøre da tenker dere? Om hun har mye klesvask og mye å brett, skal jeg ta det? Har passet før, men kun en natt og kvelder. Da har det ikke vært naturlig å gjør slik. Anonymkode: 19563...031 4
Ny Bruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi er så heldige at vi skal passe barnebarn en hel helg om en stund. Svigerdatter er super hun, men jeg er nå en gang redd for å tråkke på tær. Har så lyst å vaske og slik mens jeg er der, men vet ikke om hun setter pris på det. Er det innafor å spørre om hun vil jeg skal vaske litt? Redd det blir tatt som kritikk for at de har det skittent, for det har de ikke, de har det sånn helt vanlig som for en familie med barn 😌Hvordan spørre pent og ikke frekt? Eller skal jeg bare vaske? Husker selv jeg ikke likte at min svigermor gjorde det.. men hun var inni skuffer og skap og ommøblerte klær og alskens. Hun dro det liksom litt langt igjen .. Anonymkode: 19563...031 Du er der for å tilbringe tid med barnet. Gjør heller det. 6 6
mereo Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var fine tanker her, setter pris på at dere deler. Okey, kanskje ikke gjøre noe da? Er jo litt fordi det blir jo skittent etter oss og, ikke at de har det skittent i seg selv. Om dere skjønner? Husker min svigermor vasket med en gang jeg var ute av huset. Hun inviterte også folk å bo hjemme til oss om vi var borte, slik som mannens søsken. Det kommer jeg aldri til å gjøre. Men jeg husker følelsen av det og det førte til at jeg ble veldig lei og ikke ønsket hun skulle være alene til oss. Hva er greit å gjøre da tenker dere? Om hun har mye klesvask og mye å brett, skal jeg ta det? Har passet før, men kun en natt og kvelder. Da har det ikke vært naturlig å gjør slik. Anonymkode: 19563...031 Om du husker følelsen din svigermor ga deg med å holde på med husvask av ditt hjem, hvorfor tenker du egentlig at din svigerdatter skal ta det på noen annen måte? 11 2 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Så deilig hadde jeg tenkt🥰Men alt skal jo bli sett på som negativt i dag Anonymkode: 3dd12...745 9 1
Fighter83 Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi er så heldige at vi skal passe barnebarn en hel helg om en stund. Svigerdatter er super hun, men jeg er nå en gang redd for å tråkke på tær. Har så lyst å vaske og slik mens jeg er der, men vet ikke om hun setter pris på det. Er det innafor å spørre om hun vil jeg skal vaske litt? Redd det blir tatt som kritikk for at de har det skittent, for det har de ikke, de har det sånn helt vanlig som for en familie med barn 😌Hvordan spørre pent og ikke frekt? Eller skal jeg bare vaske? Husker selv jeg ikke likte at min svigermor gjorde det.. men hun var inni skuffer og skap og ommøblerte klær og alskens. Hun dro det liksom litt langt igjen .. Anonymkode: 19563...031 Synes du skal spørre om det er noe du kan gjøre mens du er hos dem da du fort blir rastløs. Kom med eksempler: vaske opp, vaske vinduer, rydde i barnas skuffer og skap, vaske bade o.l. 7 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Jeg blir kjempeglad når svigermor uoppfordret vasker, eller bretter klær for den del. Hadde ikke falt meg inn å bli fornærma i hvert fall. Men om du tror de hadde tatt det ille opp så kan det være lurt å spørre først 😊 Anonymkode: ef09a...adc 3 2
mommyaka Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Spør henne. Når min mor passet hunden våres så ble vi enig om at hun kunne rydde og gjøre det hun ville her hjemme. Var deilig å komme hjem til ryddig hjem. Men det kommer ann på deres forhold... dumt å få dårlig forhold for at hun tror du rydder/ vasker for at DU tror det er møkkete og uryddig dee 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden Å dra over gulv og overflater tenker jeg er greit (hvis du vet hvor vaskeutstyr og støvsuger er. Ikke grav i skuffer og skap etter det). Andre ting ville jeg spurt om først - klesvasken min vil jeg helst håndtere selv (ikke minst fordi jeg sorterer fortløpende. En bunke brettet klær som fortsatt må sortetes er egentlig ikke så tidsbesparende). Moren min vil gjerne hjelpe, men klarer ikke la være å kommentere/kritisere - det er ikke hjelpen verdt... Anonymkode: 3086c...a3b 4 6
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden mereo skrev (7 minutter siden): Om du husker følelsen din svigermor ga deg med å holde på med husvask av ditt hjem, hvorfor tenker du egentlig at din svigerdatter skal ta det på noen annen måte? Jo det er jo det jeg skjønner. Men hva om det slår ut motsatt? «Svigermor gjør ikke noe når hun er her».. skjønner du? Anonymkode: 19563...031 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden Bare si lett før de drar" Vil dere ha en helgevask gjort når jeg først skal være her noen dager?" Det viktige her er også at du ALDRI kommenterer noe som helst om hvor skittent eller rotete det evt har vært eller forventer mye ros. Anonymkode: d6964...e7e 9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå