AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden (endret) Skal i bursdagsfeiring til en venninne, vi blir ca 40 gjester. Det blir alkohol til middagen, deretter må man stille med alkohol til resten av kvelden selv. De har leid lokale til festen privat og relativt billig. Ønsker bare å høre deres tanker om at man må ha med alkohol selv? Hadde jeg hatt rund dag hadde jeg spanderert på alkohol til besøket hele kvelden. Hadde det vært på restaurant hadde det kanskje blitt noe annet da det blir mye dyrere. Kan legge til at dette er et par med god råd. Anonymkode: 34b42...4e1 Endret opplysninger som kan identifiserende. Perelandra, mod. Endret 16 timer siden av Perelandra
Maleficenta Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal i bursdagsfeiring en venninne, vi blir ca 40 gjester. Det blir alkohol til middagen, deretter må man stille med alkohol til resten av kvelden selv. De har leid lokale til festen privat og relativt billig. Ønsker bare å høre deres tanker om at man må ha med alkohol selv? Hadde jeg hatt rund dag hadde jeg spanderert på alkohol til besøket hele kvelden. Hadde det vært på restaurant hadde det kanskje blitt noe annet da det blir mye dyrere. Kan legge til at dette er et par med god råd. Anonymkode: 34b42...4e1 Er bare bursdag ikke bryllup. Jeg syns det er innafor. Endret 16 timer siden av Perelandra 33 1 3
Sirah Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Dette er jo helt normalt? Jeg har vært i en hel masse xx-årslag/bursdager i det siste og felles for alle er at man enten tar med all alkohol selv eller at verten holder vin/øl til maten og at man står for egen alkohol resten av kvelden? 22 1 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Dynes det er helt greit jeg, bryr meg ingenting å ta med noen cider i en veske. Anonymkode: 2467f...d25 11
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Den største runddagen jeg har vært i var 40, og da hadde vi med drikke selv. Anonymkode: 7fdc1...8ea 8 1
monican94 Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden heeelt vanlig, du får mat og drikke til maten.. og alle drikke skulle væry holdt hadde det jo blitt sviiiiindyrt å ikke mange som hadde hatt råd å ha xx-års-lag🥳 10 4
Macro Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden (endret) Dette er helt normalt. En bonus er at alle får det de liker. Ulempen er ofte at det er dårlig med muligheter for kjøling😅 Endret 19 timer siden av Macro 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Dette er jo helt vanlig det. Man får gjerne en velkomstdrikk og drikke til maten. Så drikker man av sitt medbragte etterpå. Dette gjøres i både 30- 40- og 50-årslag. Sikkert senere også. Anonymkode: 82533...c44 7 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Macro skrev (1 minutt siden): Dette er helt normalt. En bonus er at alle får det de liker. Ulempen er ofte at det er dårlig med muligheter for kjøling😅 Konjakk trenger ikke kjøling. Anonymkode: 83fd5...81b 1
Macro Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Konjakk trenger ikke kjøling. Anonymkode: 83fd5...81b Nei, men det gjør øl. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Hadde jeg ikke brydd meg om, hadde ikke forventet at de skulle holde alkohol til alle. Jeg gjorde det samme da jeg fylte 40 år. Leide lokale og inviterte til fest. Jeg bydde på kaker, brus og diverse chips og snacks. Gjestene tok med egen alkohol. Anonymkode: 020fb...c46 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Ved 30 var det normalt. Opplevde det aldri da omgangskretsen, og mannens omgangskrets, passerte 40. Nå har vi begynt å ha de første på 50 - og tror jeg hadde blitt temmelig satt ut om man ble bedt om å ta med alkohol. Anonymkode: f4225...aa3 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden I min krets er dette helt normalt, at folk tar med det de vil ha å drikke selv. Alkohol er dyrt, så jeg hadde ikke hatt råd å kjøpe drikke til 40 stk. Da hadde det blitt Max et klass vin på hver 😅 Anonymkode: d8784...ada 2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden Helt normalt. Anonymkode: a2d26...210 1
Kristin70 Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ved 30 var det normalt. Opplevde det aldri da omgangskretsen, og mannens omgangskrets, passerte 40. Nå har vi begynt å ha de første på 50 - og tror jeg hadde blitt temmelig satt ut om man ble bedt om å ta med alkohol. Anonymkode: f4225...aa3 Det spørs akkurat hvilken type fest det er, hvis det stor bygdefest med over 100 gjester tenker jeg det er helt greit å be gjestene ta med drikke til etter maten.
Okapi Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Må da være helt greit. Det er ikke alle som har råd til eller lyst til å spandere fylla på førti mennesker. Var samme opplegget på en venninnes 60-årsdag i våres. 3 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden Helt ok. Jeg tar alltid med meg en 5-liters kanne hjembrent på bursdagsfest. Spanderer også til de som har baller og vil drikke den. Anonymkode: 67e1e...d06
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Helt normalt i vår krets, står for drikke til maten, det du ellers trenger tar du med selv 😊 Anonymkode: 1a175...bd6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå