Gå til innhold

Bevis på utroskap for lenge siden? Klarer ikke la det ligge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min var mye ute til seint om natta en periode for mange år siden. Jeg var dum og trodde på han når han fortalte hva han gjorde, og hvorfor han kom hjem lenge etter at alt stengte. Jeg var veldig forelsket og trodde på alt han sa.. Vi hadde ett barn på den tiden, mye falt på meg, men hen var liten så det gjorde det påenmåte uansett.. men har han alltid vært veldig engasjert og tilstedeværende pappa og samboer. Masse kjærlighet.

Han hadde vært med på ett realityprogram, ikke paradise eller noe i den stilen, bare så det er sagt. Men han var i 30. årene, og mange av de andre var i 20.-30. årene og det var mye sammenkomster og festlig lag. Jeg unnet han å ha det gøy og tenkte at hvis det var meg hadde jeg ønsket at han var like raus med meg.

Også ble vi mer seriøse, mindre festing og mer familieliv. Han er for det meste hjemme og vil egentlig ikke ut av huset nesten lenger nå..

Jeg fikk en dårlig følelse på den perioden for en stund tilbake, og så igjennom snapene hans hvor jeg finner bevis på at en dame har sendt nakenbilder, bildene er borte, men responsen hans står der. Det er sånn prat som «møtes hos deg»? «Kåt»? Fra henne: «lyst til å bli tilfredsstilt» etc.. Jeg konfronterte han, han nektet for at det var mer enn prat.. Jeg har vel egentlig aldri helt kjøpt den, men latt det gå og gått videre med livet, men det dukker stadig vekk opp. Han må jo lyve om dette, mest sannsynlig fordi han er livredd jeg skal gå fra han. Det er jo en reell frykt det, men helt ærlig, hadde han bare innrømmet det kunne vi kanskje ha jobbet med det. Men siden han lyver (?) begynner jeg å tenke at det er sikkert mer, og kanskje også mer nylig..? Burde ikke dette gnage på samvittigheten så mye at han ikke klarer benekte det hvis det var bare en dame i en kort periode i en tid for lenge lenge siden..? Betyr ikke det at han nekter helt at han ikke har noen kvaler for denne oppførselen og kanskje fortsatt driver med det her og der..? Tenk om jeg finner ut at han har holdt meg for narr all denne tiden..? 

Han er veldig seksuell og avhengig av sex for å ha det bra.. går det en uke blir han potte sur liksom.. 

Anonymkode: de3bc...468

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye sexprat på snap e.l. forblir sex-snikksnakk uten handling, men akkurat "møtes hos deg?" er veldig avslørende. Og når han kommer hjem etter stengetid flere ganger. 

Uansett så er ikke "bare" praten og nakenbilder greit heller, jeg håper han har lagt seg flat og unnskyldt for det, i det minste. 

Det er ikke sikkert han lyver om utroskapen, fordi det er mer, eller nå nylig. Du gikk jo gjennom snapene hans, han sletter jo ikke inkriminerende bevis heller, så du har jo kontroll. Mange har bare som førsteinstinkt å lyve uansett, å pynte på bildet, "downplaye" det. Han vil ikke såre deg og han vil ikke miste deg. Han ser ikke på det som bedre å bare være ærlig og få det ut av verden, han ser på det som bedre at du tror på at det aldri var noe fysisk utroskap. Det er den beste utveien. Det er først hvis Plan A om å late som ingenting skjedde eksploderer i trynet hans, at han kan vurdere å gå over på Plan B om å tilsynelatende legge alle kortene på bordet og innrømme fysisk utrskap. Men problemet er at da er han så dypt i løgnen og har stått sånn på den, at det er vanskelig å snu.

Han høres forøvrig ikke ut som en til å stole på.. kanskje han ikke er utro akkurat nå, nå har han en fase hvor han knapt forlater huset. Spol frem tiden i ekteskapet, familielivet er monotont, sexlivet har dabbet av, midtlivskrisen setter inn, en eller annen kollega kaster seg i fanget hans... Han har jo vist at han er typen som kan gjøre dette.

Ta opp med han at du blir usikker og at det blir vanskelig å gå videre når du føler han lyver til deg. At det er følelsen av å - fremdeles - bli løyet til som er det verste her. Ikke en tabbe i fylla i en periode han var i en annen boble. Kanskje du får han med på å gå over på Plan B, om å være (litt mer) ærlig.

Anonymkode: 9d7ea...926

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortid er fortid. Dette burde ikke bety noe som helst for deg når han har forandret seg, selv hvis det var mer som skjedde. Det er ikke rettferdig å fordømme noen for valg de har tatt i fortiden,- det kalles usikkerhet.

Anonymkode: dad3b...408

• Liker 2
Skrevet

Sett det på konto 'ung og dum' og prøv å legg det bak. Skjønner godt at det ikke er lett, men prøv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på meldingene hans, tre prikker øverst i venstre hjørne kan du se slettede meldinger. Du kan også finne ut på instagram hvilke profiler han besøker mest, og på nettleserdata på avansert hvilke nettsider han har besøkt. Også om han har slettet loggen. Oppskrift på alt dette finner du på tiktok. 

Anonymkode: b941f...7f2

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har han lett for å lyve om andre ting generelt sett? Det kan jo være til hjelp. 
Håper det går fint med deg og at du har noen du kan snakke med det🩷 dette må være vanskelig

Anonymkode: 9632d...429

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (12 timer siden):

Sett det på konto 'ung og dum' og prøv å legg det bak. Skjønner godt at det ikke er lett, men prøv.

Han var jo i trettiåra.....

Anonymkode: 3e6eb...4a4

Skrevet

Jeg tror at man som regel skal stole på magefølelsen. Og hva er bevis nok eller utro nok for deg? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fortid er fortid. Dette burde ikke bety noe som helst for deg når han har forandret seg, selv hvis det var mer som skjedde. Det er ikke rettferdig å fordømme noen for valg de har tatt i fortiden,- det kalles usikkerhet.

Nei, skjerp deg. 

Å fremdeles nekte å være ærlig vitner om mangel på etikk og mangel på respekt for TS. 

Anonymkode: 94485...792

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hæ..leste du det samme som meg, eller spiller du dum? Fortid er fortid, kun hvis man har snakket sammen om det og bestemt seg for å gå videre. Ikke hvis han har gått bak ryggen hennes og vært utro mens han var sammen med henne og hun ikke visste noe om det.  Og hun skriver jo at hun er redd han fortsatt er slik. Dessverre, `en gang utro, altid utro`  stemmer som regel altid...det finnes selvfølgelig unntak, men de er i fåtall.

Anonymkode: f00f9...76d

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...