Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første stedet har jeg jobbet i noen år nå. Faglig veldig enkelt og ofte kjedelig, gjør det samme hver dag i rolig tempo og få oppgaver. Positive er god lønn, god pensjon, god forsikring. 

Jobb 2. Mer utfordrende, går dypere inn på faget. Mer spennende dager, vet aldri hva uken bringer, gir mer glede, men også tyngre. 20k mindre i året.

Første stedet kan man jobbe omtrent livet ut. Andre stedet er fint å ha de neste 20 årene. 

Hva hadde du valgt?

Anonymkode: 47749...b22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt sted nummer en, og så heller sett på muligheten for å bidra til utvikling av stillingen min der. Mulighet for å ta ekstra utdanning eller kurs ved siden av jobb eller lignende. 

Anonymkode: 58bb4...0da

Skrevet

Jeg hadde valgt nr 2, uten tvil. 
Jeg hadde ikke orket en jobb som hadde kjedelige og lite utfordrende oppgaver. Og i alle fall ikke for så lite som 20 000 mer i året. 

Skrevet

Jeg valgte jobb nummer 2 og har ikke angret en eneste dag. I tillegg gikk jeg opp 400 000 i årslønn, så det var ikke så vanskelig å takke ja. Statlig jobb er helt ok, men det private er enormt mye mer effektivt, kompetent og spennende innen min bransje.

Anonymkode: 835f9...f73

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg valgte jobb nummer 2 og har ikke angret en eneste dag. I tillegg gikk jeg opp 400 000 i årslønn, så det var ikke så vanskelig å takke ja. Statlig jobb er helt ok, men det private er enormt mye mer effektivt, kompetent og spennende innen min bransje.

Dette er jo ikke sammenliknbart med HI...

Skrevet

Hadde valgt jobb nr 2. For meg er faglig utvikling og utfordringer viktig i jobbsammenheng. Men her må jo du kjenne etter hva som er viktigst for deg.

Skrevet
DesmondMiles skrev (2 minutter siden):

Dette er jo ikke sammenliknbart med HI...

Det viktigste er å tilegne seg ny kompetanse og ikke gro fast. Spesielt om man er ung. Hjernen er en muskel på samme måte som alle andre og trenger å brukes. I tillegg vil kontinuerlig utvikling være gull verdt når du søker nye jobber, i motsetning til en jobb hvor man kun gjør de samme oppgavene hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...