Gå til innhold

Min samboer logger seg inn på min mobilbank..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du det er greit? 
Om min telefon ligger på kjøkken på lading og jeg ikke er i nærheten, f eks i dusjen, så kan han logge inn å se. Han kan tydeligvis koden min. Nå er den selvsagt endret, men da ble han sur og mener jeg har noe å skjule. Jeg måtte bare se på hans om han ville og.. 

Jeg har ikke noe å skjule, men kjenner jeg blir mektig provosert. Han har ingen grunn til å ikke stole på meg, men det bruker han som et argument og, at da er det ikke så farlig om han ser, han er bare nysgjerrig og vil ikke overvåke meg. 
Hadde du likt dette? 

Anonymkode: 2a1d3...4ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Har dere felles økonomi? Hva er det han er «nysgjerrig» på?

Anonymkode: 6b224...ba2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør han det? 

Anonymkode: eec79...4b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du det er greit? 
Om min telefon ligger på kjøkken på lading og jeg ikke er i nærheten, f eks i dusjen, så kan han logge inn å se. Han kan tydeligvis koden min. Nå er den selvsagt endret, men da ble han sur og mener jeg har noe å skjule. Jeg måtte bare se på hans om han ville og.. 

Jeg har ikke noe å skjule, men kjenner jeg blir mektig provosert. Han har ingen grunn til å ikke stole på meg, men det bruker han som et argument og, at da er det ikke så farlig om han ser, han er bare nysgjerrig og vil ikke overvåke meg. 
Hadde du likt dette? 

Da endrer du koden, eller så gjør det slik at du må logge inn med bank ID hver gang. Tungvint, men hvis det er det som skal til, hadde jeg gjort det. Makan til oppførsel.

Anonymkode: d8e3d...92a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare å si nei til. Enkelt og greit. Har han problemer med dette, er det hans problem, ikke ditt. 

Anonymkode: 99c38...1d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen hadde jeg kvittet meg med for å si det sånn !!

Anonymkode: c455f...255

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dumpet han der og da 

Anonymkode: 8de69...96e

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg aldri godtatt, og det er kanskje ikke alt han snoker rundt i og sjekker deg?

Anonymkode: d563e...4bc

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke totrinns innlogging?? Med bruk av fingeravtrykk 

Anonymkode: d18ad...54c

• Liker 1
Skrevet

Dette er selvsagt helt ute, det hadde jeg aldri godtatt. Hvorfor skal han sjekke der? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han blir sint på meg for at han tror jeg har noe å skjule.. han er litt sånn mistenksom på alt føler jeg, selv om han aldri som sagt har hatt noen grunn. 
Han sir han vil se hva pengene mine går til, og at han bare synes det er fascinerende å se hva jeg bruker på f eks sminke og klær. Jeg synes det er invaderende. Han kan kommentere «hva har du kjøpt på Clas ohlsson for 500», og det er ganske så irriterende.

Han sier jeg bare må se på hans for han bruker ikke noe på seg selv. Men det gidder jeg jo ikke. 
Vi har felles økonomi med at vi setter inn halve av div regninger på en felles konto ja. Resten er mitt

AnonymBruker
Skrevet

Bankkoder skal man ikke dele med noen. Mange er naive og tenker at partneren må jo være greit. Mange som brenner seg på det. Så du gjorde helt riktig med å skaffe ny kode. Jeg ville spurt "hæ, hvordan vet du det?" da han spurte hvorfor du har ny kode. 

Anonymkode: 0f519...9c2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da endrer du koden, eller så gjør det slik at du må logge inn med bank ID hver gang. Tungvint, men hvis det er det som skal til, hadde jeg gjort det. Makan til oppførsel.

Anonymkode: d8e3d...92a

Har tenkt det, men bank id er slitsomt ja. 

Har endret nå til noe han aldri tipper da.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har du ikke totrinns innlogging?? Med bruk av fingeravtrykk 

Anonymkode: d18ad...54c

Jeg har hatt Face ID, men da kommer jo det opp som et alternativ å taste kode til slutt om den ikke kjenner igjen ansikt. 

Byttet nå, men synes det er sinnsykt at han har holdt på slik?? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt.

Jeg har ingenting å skjule for min kjæreste(snart samboer), vi er åpne om hverandres økonomi og hva vi bruker penger på, men han vet ikke koden min, jeg vet ikke hans og slik forblir det. 

Bare det at din blir sint når du skifter koden er et stort rødt flagg for min del. Det hadde jeg ikke godtatt. Han har et kontrollbehov, og tro meg - det stopper neppe der. 
Ikke så lenge siden jeg selv kom ut av forhold fylt av kontrollerende oppførsel, og du aner ikke hvor mye du begynner å godta av «reglene» hans uten at du selv tenker over det slik, før du faktisk er ute av forholdet. 

Anonymkode: 7912e...511

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du betaler din del av felles utgifter, har han jo faktisk ikke noe med hva du bruker pengene dine til. Det er urovekkende med et sånt kontrollbehov. Det er bedre om dere snakker om forventninger ang økonomi da, men han skal ikke oppføre seg som faren din nei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt Face ID, men da kommer jo det opp som et alternativ å taste kode til slutt om den ikke kjenner igjen ansikt. 

Er det ikke egentlig mer sinnsykt at du har godtatt det? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er det. Men hvorfor er du i et sånt forhold? Det stopper neppe der. Han leser vel sikkert meldingene dine også?

Anonymkode: 0f519...9c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å kreve innsyn "fordi man ikke har noe å skjule" er et giftig argument. Det snur ansvaret fra den som krenker grenser til den som prøver å sette dem.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenker du det er greit? 

Hadde du likt dette? 

Snu på det: stoler ikke han pp deg siden han snoker?

Dere er SAMBOERE. Ikke en gang mannen min vet koden til banken min. Han kan se på hva han vil på mobilen min, men å la ham sjekke banken min uten at jeg er med er uaktuelt. 

Det er et par ting jeg har lært meg i livet: utdanning, jobb og økonomi er DITT EGET og du bør verne om det! Et feilsteg i økonomien kan få enorme konsekvenser resten av livet. INGEN får surre rundt i min bank uten meg. Og dersom noen sutrer om at jeg ikke stoler på så kommer jeg til å svre at jeg stoler ikke på NOEN med min bank, deal med det. Its a you-problem. 

Anonymkode: 50e61...a02

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...